Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Hrvatske tvrtke moraju se mijenjati ili slijedi uberizacija

Autor: Bernard Ivezić
10. veljača 2015. u 14:43
Podijeli članak —
Dejan Ljuština, član Uprave i partner za konzalting u PwC Hrvatska

Trgovina nekretninama, transport, FCMG, hoteli i građevina najmanje su se mijenjali i zato najviše trpe.

Hrvatske tvrtke moraju se mijenjati, jer tehnologija ubrzano mijenja poslovne modele i ako se ne prilagode doći će im Uber i slične kompanije izjavio je za Poslovni dnevnik Dejan Ljuština, član Uprave i partner za konzalting u PwC Hrvatska.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Navodi da danas svega pet kompanija raspolaže s budžetom kakav ima i država veličine Rusije. Riječ je o Amazonu. Appleu, Googleu, Facebooku i Microsoftu. "Kompanije su to koje su se prilagodile potrebama korisnika i koje uslugama ciljaju na globalno tržište, a kojima se može pridružiti i Alibaba čime zapravo govorimo o velikoj šestorki koja diktira biznis današnjice", kaže Ljuština. Navodi da se to već osjeti u Hrvatskoj kroz rast potražnje za uslugama poput Skypea, WhatsAppa i Vibera koji stišću prihode od telefoniranja i SMS-a. Pojašnjava da to tjera telekom operatere da se šire u nove branše pa je tako Hrvatski telekom ušao u energetiku i druga područja.

Hrvatske tvrtke moraju se mijenjati, jer tehnologija ubrzano mijenja poslovne modele i ako se ne prilagode doći će im Uber i slične kompanije izjavio je za Poslovni dnevnik Dejan Ljuština, član Uprave i partner za konzalting u PwC Hrvatska.

Navodi da danas svega pet kompanija raspolaže s budžetom kakav ima i država veličine Rusije. Riječ je o Amazonu. Appleu, Googleu, Facebooku i Microsoftu. "Kompanije su to koje su se prilagodile potrebama korisnika i koje uslugama ciljaju na globalno tržište, a kojima se može pridružiti i Alibaba čime zapravo govorimo o velikoj šestorki koja diktira biznis današnjice", kaže Ljuština. Navodi da se to već osjeti u Hrvatskoj kroz rast potražnje za uslugama poput Skypea, WhatsAppa i Vibera koji stišću prihode od telefoniranja i SMS-a. Pojašnjava da to tjera telekom operatere da se šire u nove branše pa je tako Hrvatski telekom ušao u energetiku i druga područja.

"Prosječan telekom danas je već u 3,8 vertikala od energetike, pametne kuće, obrazovanja do transporta i logistike, ali treba pogledati što zapravo radi velika petorka i zašto je tako uspješna u poslu", kaže Ljuština. Navodi da je Apple od 2009. do 2013. godine povečao razliku u cijeni svojih proizvoda u odnosu na konkurenciju s više od 261 na 403 dolara, ali da ga kupci i dalje preferiraju. "Kompanija je uspjela napraviti digitalni premium brend, koji je statusni simbol, ali još veći uspjeh postigla u distribuciji jer ima najuspješniju trgovačku mrežu u SAD-u", kaže Ljuština. Dodaje da samo jedna trgovina na Manhattnu Appleu donosi pola milijarde dolara prometa.

Slijedi Facebook, navodi Ljuština, koji je od početka 2012. do kraja 2014. uspio smanjiti doseg vašeg FB posta s 16 na 6,5 posto zbog čega je povečao potražnju za plaćanjem oglasa. "Uz to je kupio Instagram, danas najutjecajniju društvenu mrežu", kaže Ljuština. Google se pak iz pretraživanja širi u robotku s Boston Dynamicsom. Amazon troši dvije milijarde dolara godišnje na zadovoljstvo kupaca, među inima i kroz besplatnu dostavu. "S druge strane trgovina nekretninama, transport, FMCG, hoteli i građevina najmanje su se mijenjali i danas trpe najveću uberizaciju", zaključuje Ljuština.

Autor: Bernard Ivezić
10. veljača 2015. u 14:43
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close