Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Google ukida kolačiće, otkriveno što bi ih moglo zamijeniti

Autor: Poslovni.hr
08. ožujak 2021. u 15:14
Podijeli članak —
FOTO: Pixabay

Oglašivači koji se već godinama oglašavaju na internetu do sada su se ponajviše oslanjali na podatke koje je Google prikupljao o ponašanju korisnika. Te podatke Google je dobijao zahvaljujući “kolačićima” (cookies), no, čini se da bi takvoj praksi uskoro mogao doći kraj.

Tvrtka Alphabet u čijem je vlasništvu i Google, objavila je da “neće razvijati alternativne alate koji bi zamijenili kolačiće i na sličan način nastavili sa praćenjem internetskog prometa”. Naime, Google ima plan da “kolačiće” pošalje u “zasluženu mirovinu” tijekom 2022. godine, a tada, kada se to i stvarno dogodi, “kolačići” se više neće koristiti u internetskom pregledniku Chrome.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

“Održavanje interneta otvorenim i dostupnim za sve zahtijeva ulaganje puno većih napora u radu na zaštiti privatnosti. To zapravo znači da moramo ukinuti praksu korištenja kolačića”, napisali su na službenom blogu tvrtke Google, prenosi Računalo.

Tvrtka Alphabet u čijem je vlasništvu i Google, objavila je da “neće razvijati alternativne alate koji bi zamijenili kolačiće i na sličan način nastavili sa praćenjem internetskog prometa”. Naime, Google ima plan da “kolačiće” pošalje u “zasluženu mirovinu” tijekom 2022. godine, a tada, kada se to i stvarno dogodi, “kolačići” se više neće koristiti u internetskom pregledniku Chrome.

“Održavanje interneta otvorenim i dostupnim za sve zahtijeva ulaganje puno većih napora u radu na zaštiti privatnosti. To zapravo znači da moramo ukinuti praksu korištenja kolačića”, napisali su na službenom blogu tvrtke Google, prenosi Računalo.

No, ukidanje korištenja “kolačića” ne znači da više neće biti nikakvog praćenja internetskog prometa i ponašanja korisnika. Google već dosta dugo testira i druge načine koji bi mu osigurali nastavak plasiranja ciljanih oglasa velikoj grupi korisnika koji dijele iste interese. Istaknut ćemo novi sustav praćenja – Federated Learning of Cohorts (FloC) – koji bi trebao tijekom ove godine doći u Chrome, a kada se pojavi, skinut će se i “veo tajne” oko toga što će se i kako na ovaj način prikupljati.

Autor: Poslovni.hr
08. ožujak 2021. u 15:14
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close