Sustav e-Građani unaprjeđuje tri svoje usluge

Autor: Josipa Ban , 08. listopad 2023. u 07:07
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL

Unaprjeđenje e-usluga nastavlja se projektom Implementacija e.Standarda.

Ukupno će pet usluga biti omogućeno projektom “Implementacija e.Standarda i daljnje unaprjeđenje sustava elektroničkih usluga” koji provodi Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva.

Cilj projekta je, rekao je Bernard Gršić, državni tajnik SDURDD-a, omogućiti ujednačen pristup te standardizaciju elektroničkih usluga, kao i njihovu nadogradnju.

“Javnim elektroničkim uslugama želimo građanima i poduzetnicima uštedjeti vrijeme u obavljanju javnih usluga te učiniti taj proces i komunikaciju jednostavnijom”, rekao je Gršić na predstavljanju projekta.

Rezervirano 1,3 milijardi

Samo kroz NPOO za digitalnu je transformaciju rezervirano 1,3 milijardi eura. Trenutačno su kroz sustav e-Građani dostupne 104 elektroničke usluge koje je koristilo 1,8 milijuna građana.

Potrebna interoperabilnost
Da po tom pitanju državni ured zadužen za digitalizaciju javnog sektora ima mnogo posla pokazalo je i neki dan objavljeno izvješće Europske komisije “Digitalno desetljeće” (bivši DESI indeks). Prema njemu Hrvatska najviše zaostaje upravo u pružanju javnih digitalnih usluga.

Ono što je najveći nedostatak procesa digitalizacije javnog sektora je činjenica da podaci, odnosno razni registri i baze podataka, između tijela državne i javne uprave nisu povezani. To pak znači da građani i poduzetnici za svaku traženu digitalnu uslugu iznova moraju davati podatke.

“Potrebna je interoperabilnost, odnosno mogućnost razmjene podataka”, poručuje Gršić. Na tome se radi kroz projekt državne sabirnice, a na koju je, kaže Gršić, trenutačno spojeno 30-ak registra te više od 170 javnih tijela. U konačnici, sustav bi trebao funkcionirati tako da od korisnika samo jednom traži podatke.

A kroz jučer predstavljen projekt, koji je nastavak projekta Unaprjeđenje sustava elektroničkih usluga, radit će se na digitalizaciji elektroničkih standarda, kojih su se državna tijela obvezna držati odlukom Vlade od 2021.

Nakon 28 mjeseci, koliko će trajati njegova provedba, napravljena će biti web stranica sa svim informacijama o e.Standardu. Upravo bi taj portal tijelima javne uprave trebao olakšati implementaciju e.Standarda jer će sve informacije o njemu biti dostupne na jednom mjestu.

Nadogradit će tri usluge
Također, napravljen će biti i informacijski sustav, kojem će moći pristupiti ovlašteni službenici, i u kojem će javna tijela moći prijavljivati svoje usluge. Usto, tri će elektroničke usluge, objasnio je Dejan Vukelić, voditelj projektnog tima u SDURDD-u, biti nadograđene.

Tako će u sklopu projekta vrijednog 1,1 milijun eura, a koji se sufinancira iz Europskog socijalnog fonda, Državna geodetska uprava nadograditi registar prostornih jedinica. Državni zavod za intelektualno vlasništvo će nadograditi prijavu intelektualnog vlasništva, a Ministarstvo znanosti i obrazovanja i Ministarstvo zdravstva sustav priznavanja inozemnih stručnih kvalifikacija.

“Te će aplikacije biti provedene kroz naš informacijski sustav. Kroz projekt mi partnerima, uvjetno rečeno, plaćamo nadogradnju njihove elektroničke usluge dok oni nama pomažu u testiranju informacijskog sustava”, ističe Vukelić.

Dodaje i da će 240 službenika biti educirano za njegovo korištenje. Kad sve bude završeno, korisnici će dobiti ujednačen pristup javnim digitalnim uslugama. No, konačni je cilj Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva razvijati sustav koji će korisnicima omogućiti kompleksnije usluge, odnosno one koje omogućavaju rješavanje više životnih situacija na jednom mjestu, poručio je državni tajnik Gršić.

Za takav sustav pak, osim mnogo posla, stoji i mnogo, uglavnom EU novca. Samo kroz NPOO za digitalnu je transformaciju rezervirano 1,3 milijardi eura. Trenutačno, naime, naveo je Gršić, kroz sustav e-Građani dostupne su 104 elektroničke usluge koje je koristilo 1,8 milijuna građana.

Komentirajte prvi

New Report

Close