Država ne ubere ni kunu poreza od big techa u Hrvatskoj

Autor: Lucija Špiljak , 21. travanj 2021. u 22:00
Petar Pavić iz Udruženja marketinga HGK/I. Šoban/PIXSELL

Fokus webinara bio je na Googleu i Facebooku u fazi netransparentnosti i monopoliziranja tržišta kroz akvizicije.

Kombinirana vrijednost big tech kompanija lani je narasla više od 50%, a samo pet vodećih takvih tvrtki danas vrijedi 7,5 bilijuna dolara.

Naveo je to Petar Pavić, stručnjak za digitalni marketing i dopredsjednik Udruženja marketinga HGK na uvodu u webinar o tržišnim i zakonodavnim promjenama uzrokovanima globalnom dominacijom big tech kompanija.

“Big tech kompanije postaju prevelike pa ih kao društvo i tržište moramo pratiti i regulirati, modernizirati zakone“, rekao je Pavić te dodao kako od 20-ak milijuna dolara koje big tech okrene u Hrvatskoj država ne vidi ni kune poreza. Fokus webinara bio je na Googleu i Facebooku u fazi netransparentnosti i monopoliziranja tržišta kroz akvizicije.

“Ako se želite oglašavati na YouTubeu, Gmailu i biti vidljivi na Google tražilici, ne možete izbjeći Google Ads. Svi u struci moramo imati ad server i najbolje je uzeti Googleov, jer ako odaberete drugi past će vam prihodi i do 30%.

Kroz te oglašivačke sustave Google zarađuje 100 milijardi dolara godišnje, za hrvatsko tržište je to, uključujući Facebook, oko 20 milijuna godišnje“, pojasnio je. EU je pokušao “napraviti” reda na tržištu s GDPR-om, a neke države su već uvele digitalni porez za tehnološke divove.

“Mikro tvrtke su ‘osuđene’ na alate big techa, to je realnost, ali veće kompanije mogu i moraju uložiti u tehnologiju koja je neovisna”, poručio je Pavić.

Komentirajte prvi

New Report

Close