S Krešimirom Dvorskim, direktorom Sustava javnih bicikala, razgovarali smo o održivoj mobilnosti, integriranom javnom prijevozu te rezultatima i ciljevima nextbikea.
Polako završava ovogodišnja nextbike sezona, kako ste zadovoljni ovogodišnjim rezultatima? Da li se bicikliralo više nego lani?
Godinu završavamo s 24 nextbike grada i dodatnih 7 dobivenih javnih natječaja tako da proljeće 2019. godine započinjemo s ukupno 31 gradom u Hrvatskoj, Sloveniji te Bosni i Hercegovini. U nekim gradovima smo i proširili mrežu stanica i povećali broj bicikala. Ukupno 33.000 registriranih korisnika prešlo je stotine tisuća kilometara što ujedno predstavlja i značajan doprinos smanjenju prometnih gužvi, buke i emisije štetnih plinova, a Školom bicikliranja za odrasle nastojimo doprinijeti prevenciji stradavanja biciklista u prometu. Ključ uspjeha leži u tome što smo edukacijom stručne javnosti, kontinuirano prisutnošću na stručnim skupovima, konferencijama i masovnim događanjima za javnost pozicionirali brend kao nezaobilaznu kariku u kontekstu razvoja pametnih gradova i kao takvi se možemo smatrati liderima održive mobilnosti u regiji. Zahvaljujemo svim gradovima koji su prepoznali sve benefite koje sustav javnih bicikala nudi. Ostaje neriješeno pitanje Zagreba koji je jedini od svih gradova koji još uvijek nije investirao u sustav tako da se već pet godina pomažemo suradnjama sa sponzorima i oglašivačima. Nadamo se da će se to promijeniti i da će Zagreb postati prava metropola s najvećim i najmodernijim sustavom javnih bicikala u Hrvatskoj.