Analitičari hladno dočekali prvi hrvatski smartphone

Autor: Bernard Ivezić , 09. srpanj 2013. u 22:01
Prvi hrvatski pametni telefon/PIXSELL

Samo Samsung i Apple su uspjeli stvoriti dodanu vrijednost kroz suradnju s operaterima, upozorava Novotny.

Početak prodaje prvog hrvatskog pametnog mobitela Forcebooka UltraPhonea 40, kojeg je na tržište izbacila tvrtka HG Spot Informatika, analitičare je ostavila potpuno hladnima.

Upozoravaju da je danas posao izrade pametnih telefona identičan sklapanju osobnih računala nekad i da u njemu uspjevaju samo oni koji uspiju stvoriti dodanu vrijednost.Emil Halilović, regionalni analitičar za telekomunikacijsku opremu IDC-a iz Češke ističe kako su se u istočnoj Europi pojavili domicilni brendovi pametnih mobitela, ali da je unatoč tome utjecaj svjetskih igrača dominantan."U najvećoj češkoj internetskoj trgovini, koja proda svaki četvrti smartphone u toj zemlji, devet od deset najprodavanijih modela su marke Samsung i Apple. Na desetom mjestu je Prestigio", navodi Halilović.

Dodaje da kupci u regiji najviše kupuju mobitele od 1000 do 1500 kuna, a da ciparski brend Prestigio uspjeva zahvaljujući dual SIM modelima pomoću kojih korisnici izvlače maksimum iz "flat tarifa" koje su ponudili operateri. Analitičar Damir Novotny naglašava da danas nije problem u izradi smartphonea već u stvaranju dodane vrijednosti zbog čega su se iz proizvodnje takvih uređaja povukli divovi poput Siemensa i Ericssona, a uspješni su Samsung i Apple."Po meni najveći izazov HG Spotu bit će stvaranje sinergije s operaterima kako bi stvorio dodanu vrijednost, a sama proizvodnja smartphonea je isto što je nekad bilo sklapanje računala", kaže Novotny.

Dodaje da tu dodanu vrijednost u ovom trenutku uspjevaju stvoriti samo Apple i Samsung i zato smatra da je investicija HG Spota u takvu proizvodnju osuđena na propast. No, navodi da ima primjera poput njemačkog trgovca Tchiboa koji je također pomoću proizvodnje u Kini napravio vlastiti brend mobitela, ali da nije siguran da se to može napraviti i u Hrvatskoj. Dalibor Subotičanec, analitičar tvrtke Tvornica istraživanja smatra da će ključno pitanje biti snaga brenda. "Hrvatski kupci vole dobar dizajn i poznate marke. To će biti glavni izazov Forcebooka", zaključuje Subotičanec.

Komentari (5)
Pogledajte sve

Ajd obrišite ovog koji urla. Nek urla doma.

POŠTOVANI PREPIRI 43
NIJE ZA VAS POLEMIKA O STVARIMA KOJE NE POZANJETE .VI STE NEUK ČOVBJEK I MARŠ,SA OVOGA PORTALA. OVDJE KOMUNICIRAJU MISLEĆI LJUDI A NE VI TRABANTI ,TALIBANSKO DINARSKOG OSIOJA I PRISOJA.

Novotny bi tržio a ovaj kritičar probadao glogovim kolcem?! Uzalud vam ideje makar bile i genijalne ako jih imate “obješene” na zidu! Od dobre ideje mora nastati dobar proizvod koji se potvrđuje na tržištu,sve ostalo su lutanja i lupetanja koja ovu državu neće izvući iz krize.Nitko nije uspio ako prije toga nije pokušao?! Odlična je vijest da naš poduzetnik to radi na svoj rizik i da to neće koštati porezne obveznike poput onih silnih promašaja državne industrije.Teško je uspjeti pokraj tih divova ali ako jim netko ukrade i najmanji dio tržišta to je veliki uspjeh.Ti napori su hvale vrijedni i treba jih pozdraviti!To je ujedno jedini način da u državi otvorimo nova radna mjesta izvan uslužnih djelatnosti.Ujedno su dokaz da područja u kojima dominira visoka tehnologija nisu nedostupna našim ljudima.

GOSPODIN NOVOTNY I NJEGOVA TEORIJA ,DUGUJE –POTRAŽUJE!!!

POŠTOVANI GOSPODIN NOVOTNY JE SAV U SVOJOJ EKONOMSKO-TRAĆERSKOJ FUNKCIJI ,DUGUJE –POTRAŽUJE, PA KADGOD SE POJAVI DA NEŠETO KAŽE ,TIČUĆI SE PODRUČJA ŠPEKULČATIVNE TEORIJE I PRAKSE KAPITALČISTIČKOG POIMANJA SVIJETA I ODNOSA U NJEMU ,UVJEK MU JE NA PRVOM MJESTU :A PROFIT.???? GOSPODO ????
TO JE ONAJ NEUKI DUH UČENJA MISLITI .- TAKVE HEGEL SVRSTAVA U BIĆA KOJA SE KREĆU NA STUPNJU OPAŽANJA, KADA NE USPJEVAJU RASPOZNATI PREDMETE OD POJAVA, ILI SU EVENTUALNO BIĆA NA STUPNJU PRIRODNOG RAZUMA,A PRIODNI RAZUM JE ONAJ STUPANJ SVIJESTI KADA NOGAMA GAZI KORIJENE HUMANOSTI. I JOŠ NEŠTO. HEGEL KAŽE DA JE ČOVJEK ONO ŠTO ČINI ,A SVE ŠTO JE PRIRODNO U ČOVJEKU TREBA OSTAVITI PRIRODI KAO NELJUDSKO.
PRFEMA TOME ,NIJE ISTINA DA SE LJUDASKA STVARALAŠTVA MOGU MONOPOLIZIRATI ILI UNIFICIRATI ,ILI OGRANIČITI .ONA MOGU ,ZAVISNO OD OPĆEG STUPNJA NAPRETKA PROIZVODNIH SNAGA ,PRIVERMENO ,U NEKIM ETAPAMA MONOPOLIZIRATI ILI USPORITI NOVA NADAHNUĆA LJUDSKE INGENIOZNOSTI ,ALI ČOVJEK JE ,KAKO KAŽE MARX ,BIĆE KOJE UVJEK ŽELI SEBE POTVRDITI NA ONOM PODRUČJU KOJE JE NJEMU ISKONSKI DOSTUPNO . DANAŠNJA TEHNIKA I TEHNOLOGIJA SE NAJMANJE MOGU MONOPOLIZIRATI KADA SU NAUĆNA DOSTIGNUĆA SVAKOM DOSTUPNA, DA SE NEVJEROJTNOM BRZINOM DISPERZIVNO ŠIRE U SVAKODNEVNOJ UPORABI ,A KAKO REČE MARX,LJUDSKI UM NE PLANDUJE. SAMSUNG I APPLE, PA I MNOGI DRUGI ,DANAS USPJEVAJU MONOPOLIZIRATI TEHNOLOŠKA DOSTIGNUĆA JER JE DRUŠTVENI ODNOS PRIVATNO VALASNIŠTVO KOJE JE UPRAVO ,ZBOG OVAKVOG BRZOG I DISPERZIOVNOG
RAZVOJA NAUKE I TEHNIKE DOVELO DO OVE DANAŠNJE SITUACIJE ,KADA HIPERPRODUKCIJA UNIŠTVA VLASNIKE TE TEHNOLOGIJE, JER SE ONA NE DA SPRATITI U TOROVE, PA JE DANAŠNJI SVIJET NA RUBU GLADI A RASPOLAŽEMO PLANERATRNOM TEHNOLOGIJOM.
ZATO NE TREBA SLUŠATI OVAKVE ,NAZOVIMO IH EKONOMISTE ,DUGUJE POTRAŽUJE ,KOJI POLAZE SA STANOVIŠTA DA SE DANAŠNJI PROIZVODNI ODNOSI ,NE MOGU I NEĆE MIJENJATI. TO SAMO NEUKI LJUDI MOGU TAKO BALJEZGATI.
KAPITALISTIČKI PROIZVODNI ODNOSI SU PREVLADANI.ONI NEMAJU VIŠE NIKAVU PERSPEKTIVU ,JER NE MOGU,ODNOSNO, NISU SPOSOBNI UPRAVLJATI DANAŠNJOM TEHNIKOM I TEHNOLOGIJOM ZBOG ČEGA JE I RAZLOG DANAŠNJE KRIZE. A KRIZA SE PREVLADAVA SAMO ZAOŠTRAVANJEM POSTOJEĆIH KLASNIH SUPROTNOSTI U KOJIMA NESTAJE POSTOJEĆA SUPROTNOST, JER STUPA NA POZORNICU REVOLUCIONARNA PRAKSA PROLETARIJATA UKIDANJEM PRIVATNOG VLASNIŠTVA KAO PRVOG I OSNOVNOG ČINA NADVALDAVANJA OTUĐENJA I ČOVJEKOVOG OSLOBAĐANJA POSJEDNIČKOG DRŽANJA SPRAM ZBILJE.MARXOVA DEFINICIJA ,A NE MOJA .

New Report

Close