Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

A1 Hrvatska planira početkom iduće godine početi jače konkurirati velikim streaming igračima

Autor: Bernard Ivezić
26. rujan 2019. u 07:11
Podijeli članak —
Foto: Getty Images

Filmovi, TV serije, glazba, igre…

A1 Hrvatska planira početkom iduće godine početi jače konkurirati velikim streaming igračima poput Netflixa, Appleovog Arcadea i Spotifyja. Drugi najveći telekom operater i telekom koji ima najviše korisnika brzog interneta u Hrvatskoj objavio je u austrijskom A1 Teleport Aflenzu, jednoj od najvećih satelitskih zemaljskih postaja u Europi, da razvija novu digitalnu TV platformu kao i druge slične tzv. over-the-top (OTT) usluge.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Vladimir Skender, direktor razvoja i planiranja mreže A1 Hrvatska kaže da su krenuli u testiranje nove TV platforme s personaliziranim korisničkim sučeljem čije ime nije želio otkriti. A1 u Hrvatskoj već ima IPTV uslugu pod brendom Xplore. No, nova bi usluga, ističe, bila više od toga.

A1 Hrvatska planira početkom iduće godine početi jače konkurirati velikim streaming igračima poput Netflixa, Appleovog Arcadea i Spotifyja. Drugi najveći telekom operater i telekom koji ima najviše korisnika brzog interneta u Hrvatskoj objavio je u austrijskom A1 Teleport Aflenzu, jednoj od najvećih satelitskih zemaljskih postaja u Europi, da razvija novu digitalnu TV platformu kao i druge slične tzv. over-the-top (OTT) usluge.

Vladimir Skender, direktor razvoja i planiranja mreže A1 Hrvatska kaže da su krenuli u testiranje nove TV platforme s personaliziranim korisničkim sučeljem čije ime nije želio otkriti. A1 u Hrvatskoj već ima IPTV uslugu pod brendom Xplore. No, nova bi usluga, ističe, bila više od toga.

 

200 tisuća

korisnika pokriva centar za OTT usluge za cijelu A1 grupu u Hrvatskoj

“Veselim se gledanju Lige prvaka u 4K standardu u Hrvatskoj, ali i novim streaming uslugama koje ćemo moći ponuditi. A1 Hrvatska ima infrastrukturu koja to podržava, a nova usluga je u beta verziji i sada je strateško pitanje na razini grupe hoće li se pustiti u svim zemljama odjednom”, kaže Skender.

Velika investicija

Pojašnjava da žele ponuditi sadržaje u 4k rezoluciji o čemu razgovaraju s vlasnicima takve ponude. Dodaje da A1 intenzivno radi na velikoj investiciji u nadogradnju set-top boxova kako bi podržali 4k te da će se usluga prvo ponuditi korisnicima njihove fiksne mreže.

U idućem koraku 4k će se moći slati izravno i na mobitele. Upravo u tome je, pojašnjava Skender, snaga Teleporta u Aflenzu. Ondje su 63 satelitske antene povezane na najveće svjetske pružatelje satelitskih usluga, a preko kojih centar uslugama pokriva više od 80% svjetskog stanovništva. Između ostalog, preko njega A1 može nuditi i brzi internet preko satelita na hrvatskom tržištu. Usto, centar Teleport je glavno čvorište A1 Telekom Austria grupe za TV usluge, a A1 Hrvatska centar je grupe za OTT usluge.

“Hrvatska je centar za OTT usluge za cijelu A1 grupu čime pokrivamo 200.000 korisnika”, kaže Skender. Nije i pak želio izravno komentirati znači li to da će A1 konkurirati streaming uslugama kakve su Netflix i HBOGo. No, naveo je da će platforma imati visoku razinu personalizacije i preporuka, korisničko iskustvo koje nude isključivo poznate streaming platforme. U SAD-u su telekomi poput AT&T-a i Comcasta već krenuli u smjeru koji sad signalizira i A1 u Hrvatskoj, te izravno napali Netflix. Prethodno su to učinile kompanije iz medijskog biznisa, poput Disneyja koji kreće s Disney+ na kojem je najavio ekskluzivne Star Wars i Marvel sadržaje, te tehno divova poput Applea, koji ide s Apple TV+ uslugom.

Ide i Xplore Music

Međutim, Skender je otkrio da njihova nova platforma neće biti ograničena na video, filmove i TV sadržaje. Na njoj će biti prostor za ponudu igara, aplikacija i drugih sadržaja. To je posebno zanimljivo kad se zna da su tradicionalne igrače u području streaminga igara, poput Sonyjeva Playstationa i Microsoftova xBoxa/xClouda, napali Apple i Google s vlastitim uslugama, a što je u fokusu i Deutsche Telekomu koji ulazi na tržište cloud gaminga. Za kraj, A1 planira početkom iduće godine na hrvatskom tržištu izravno ući i na tržište streaminga glazbe.

Autor: Bernard Ivezić
26. rujan 2019. u 07:11
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close