Za gradnju metroa pregovara se s francuskim i kineskim partnerima, radovi kreću iduće godine?

Autor: Poslovni dnevnik , 14. svibanj 2020. u 13:31
Postaje metroa mogu biti građene kao plitke podzemne postaje s mezaninom ili bez njega

Dugogodišnji projekt vrlo je važan za razvoj Beograda jer se procjenjuje da će se oko 30 posto stanovnika glavnog grada Srbije voziti metroom.

Zorana Mihajlović, srpska ministrica građevinarstva, potpisala je zajedno s ministricom za europske integracije Jadrankom Joksimović, sporazum o donaciji od 8,3 mil. eura za realizaciju i financiranje projekta beogradskog metroa izmedu vlada Srbije i Francuske.

Mihajlović je najavila da će Srbija realizirati projekat gradnje beogradskog metroa zajedno s francuskim i kineskim partnerima, kao i da su pregovori u toku.

“Ovaj sporazum znači da ćemo krenuti u izradu studije izvodljivosti, idejnog rješenja i studije procjene utjecaja na okoliš za prvu fazu, odnosno prvu liniju metroa. Ali, isto tako ćemo dobiti I prijedlog konceptualnog rješenja za treću liniju metroa u Beogradu”, rekla je Zorana Mihajlović.

Ona je dodala se u sljedećih godinu dana mogu očekivati jasne smjernice kako će izgledati prva linija i koliko će stajati. Kako je rekla, to će biti najveći projekt u regiji, jer se procjenjuje da će tri linije metroa stajati između 4,5 i 5,5 mlrd. eura.

Mihajlović očekuje da će sporazum moći realizirati s tvrtkom Beogradski metro i voz koja će biti potpisnik ugovora, i francuskom kompanijom Egis, koja će raditi na studiji opravdanosti i idejnom rješenju, kao i procjeni utjecaja na okoliš.

Zainteresiran i Alstom

“Očekujemo da ćemo za godinu dana imati tehničku dokumentaciju. Ne mogu sada reći hoće li kineski partner raditi građevinski dio, a francuski telekomunikacije. Razgovaraju i kineski i francuski partneri kao i vlade Srbije, Francuske i Kine. Priprema se sporazum između Srbije i Francuske koji bi mogao biti ratificiran kada dobijemo novu vladu”, dodala je Mihajlović.

Jean-Louis Falconi, veleposlanik Francuske u Srbiji, istaknuo je da su Alstom i druge francuske kompanije zainteresirane za sudjeovanje u tom projektu.

Početak gradnje 2021. godine?

Zoran Radojičić, gradonačelnik Beogada, dodao da je to dugogodišnji projekt koji je vrlo važan za razvoj Beograda, dodajući kako je procijenjeno da će se oko 30% Beograđana voziti metroom.

“Sve činimo da izgradnja podzemne željeznice počne do kraja 2021. godine”, rekao je Goran Vesić, zamjenik gradonačelnika Beograda, za TV Hapy. On je objasnio da Grad Beograd trenutno radi na planu opće regulacije šinskih sustava u Beogradu s elementima detaljne razrade za prvu fazu prve linije metroa, pri čemu je već završen rani javni uvid, kao i na planu detaljne regulacije Makiškog polja, gdje će početi izgradnja metroa.

“Plan opće regulacije šinskih sustava bit će usvojen u ranu jesen, a PDR Makiškog polja do kraja godine, i oni su osnova za izdavanje građevinskih dozvola za izgradnju metroa”, rekao je Vesić.

Kako je istaknuo, Grad Beograd već je uradio geološke podloge za potrebe plana opće regulacije šinskih sustava, izabran je konzultant za tehničku i savjetodavnu pomoć za vrijeme izrade projektno-tehničke dokumentacije za projekt metroa, a radi se i geotehnički elaborat za projekt prve faze prve linije metroa.

Plan opće regulacije šinskih sustava u Beogradu predviđa da postaje metroa budu građene na četiri načina, kao plitke podzemne postaje s mezaninom i bez mezanina te kao duboke podzemne i nadzemne postaje.

Komentirajte prvi

New Report

Close