Wizz Airova nova baza u Sarajevu najviše će ugroziti mostarski aerodrom

Autor: Poslovni.hr , 04. veljača 2021. u 22:01
Foto: DPA/PIXSELL

Niskotarifni zračni prijevoznik, koji već leti iz Tuzle, pokrenut će devet novih linija iz glavnog grada BiH.

Niskotarifni zračni prijevoznik Wizz Air najavio je otvaranje svoje baze u Sarajevu, gdje će u svibnju biti smješten njihov zrakoplov Airbus A320. Pokrenut će devet novih linija iz Sarajeva prema gradovima u sedam europskih zemalja.

Wizz Air u BiH posluje još od 2013. kada je prvi zrakoplov poletio iz Tuzle za Malmö. Ovim širenjem Wizz Air nastavlja rast svojih operacija u BiH za 50 posto, čime zadržava lidersku poziciju na tržištu. Njihov zrakoplov obavljat će letove na linijama za Bruxelles, Kopenhagen, Dortmund, Eindhoven, Göteborg, London, Memmingen, Basel i Pariz, s ukupno više od 250.000 mjesta na letovima iz Sarajeva u 2021. godini.

Andras Rado, viši menadžer korporativnih komunikacija Wizz Aira, rekao je da kompanija vidi potencijal i potražnju za jeftinim putovanjima u BiH. Nermin Zijadić, direktor Sektora prometa i usluga u zračnom prometu Međunarodnog aerodroma Sarajevo, dodao je da su zbog brojnih BiH iseljenika posebno važne destinacije do kojih će letjeti Wizz Air.

Udarac i za Banja Luku

Inače, sarajevski aerodrom lani je uslužio 249.642 putnika, što je 78,2% manje u odnosu na 2019. godinu kada ih je bilo 1,143.680. Želeći pomoći tom javnom poduzeću, Federalna vlada ga je u siječnju izuzela od isplate dobiti na razdoblje od deset godina. No prema mišljenju Alen Šćurica, analitičara zrakoplovstva, Wizz Airova baza u Sarajevu utjecat će na njihovu tuzlansku bazu.

U Tuzli je Wizz Air operirao s dva zrakoplova, te je u ljeto 2018. imao 45 tjednih letova, nakon čega je ih je počeo smanjivati. Baza u Sarajevu ozbiljna je konkurencija Tuzli, koja će zbog toga stagnirati, smatra Šćuric.

“I Banja Luka, iz koje leti Ryanair, imat će negativne posljedice zbog otvaranja nove baze Wizz Aira, koja će privući dobar dio putnika. Wizz Air će u Sarajevo privući putnike s područja između Banja Luke i Sarajeva (Doboj, Tešanj, Zavidovići, Žepće, Jajce, Donji Vakuf, Bugojno, Travnik) koji su do sada bili orijentirani na banjalučki aerodrom, ali i one iz same Banja Luke”, napisao je Šćuric na portalu Zamaaero.

Konkurencija Croatia Airlinesu?

Prema njegovim riječima, najveći će gubitnik biti mostarski aerodrom. “Mostar je imao veliku šansu pridobiti Wizz Air. No nakon otvaranja nove baze u Sarajevu šansa za mostarsku bazu sada je minimalna. Budući da je Lufthansa potpuno srezala Eurowings Mostaru je ostalo samo da pridobije Ryanair. Wizz Air će u Sarajevo privući velik broj putnika iz Mostara, a ista kompanija leti i iz Splita, tako da se mostarski aerodrom našao između dva jaka igrača i potencijali su mu daleko manji nego ranije”, objašnjava Šćuric.

BiH zrakoplovna kompanija FlyBosnia također je izgubila posljednju priliku za uspjeh jer će Wizz Air letjeti za London i Pariz, linije koje je planirala i FlyBosnia.

Šćuric dodaje da će Wizz Airovi letovi iz Sarajeva biti i izravan udarac kompanijama Air Serbia i Croatia Airlines. Linije za London, Pariz, Memmingen, Kopenhagen, Eindhoven i Bruxelles izravna su konkurencija vezama srpskog i hrvatskog zračnog prijevoznika. Upitna je također i budućnost njihovih letova Sarajevo-Beograd i Sarajevo-Zagreb.

Komentirajte prvi

New Report

Close