Do 2030. bit će gotove dvije linije podzemne željeznice, projekt vrijedi oko 4,6 milijardi eura

Autor: Poslovni dnevnik , 24. studeni 2021. u 13:06
Foto: Shutterstock

Radovi u koje su uključene dvije francuske i jedna kineska tvrtka krenuli su s Makiškog polja, gdje se nalazi značajno vodocrpilište, te bi glavni grad Srbije trebao do 2030. godine dobiti dvije linije podzemne željeznice dužine 42 kilometra, sa 43 postaje.

Radovi na izgradnji metroa u Beogradu počeli su u ponedjeljak na Makiškom polju, gradnjom infrastrukture i nasipa buduće remize. Prema najavama iz vlasti, obje planirane linije podzemne željeznice trebale bi biti završene do 2030. godine, piše Danas.

No ekološki aktivisti, koji su na otvaranju radova održali prosvjed, uvjereni su da na Makiškom polju ne smije biti postaja budućeg metroa jer Beograd može ostati bez vode, budući da se tamo nalazi značajno vodocrpilište.

Goran Vesić, zamjenik gradonačelnika Beograda, izjavio je da će Beograd do 2030. godine dobiti dvije linije podzemne željeznice dužine 42 kilometra sa 43 postaje, 223 kilometara Bg vlaka sa 76 postaja, te 42,6 kilometara nove tramvajske mreže.

“Dvije linije metroa stajat će oko 4,6 milijardi eura, proširenje Bg vlaka i novi tramvaji oko 1,5 milijardi eura, što iznosi oko pet godišnjih proračuna, te je jasno da mi sami ne bi mogli financirati projekt u tako kratkom roku”, rekao je Vesić. No samo jedan posto sredstava potrebnih za izvođenje tog projekta namijenjeno je iz državnog proračuna za sljedeću godinu.

Potpuno automatizirana vožnja

Siniša Mali, ministar financija Srbije, rekao je da će metro biti potpuno automatiziran, bez strojovođe.

“Kad bude potpuno završena prva linija metro će povezivati Železnik i Mirijevo, bit će dugačka 21,1 kilometar i imat će 23 postaje. Druga linija će povezivati Bežaniju i Mirijevo, bit će dugačka 21 kilometar i imat će 23 postaje”, objasnio je Mali.

Ako se uračuna i treća planirana linija metroa ukupna vrijednost projekta je šest milijardi eura. U njegovoj izgradnji sudjelovat će francuske kompanije Egis i Alstom, dok je za građevinske radove zadužena kineska tvrtka PowerChina.

21,1

kilometar dužina je prve linije metroa koja će povezivati Železnik i Mirijevo

Mirko Radovanac, prometni inženjer, skeptičan je kada je riječ o planovima da se dvije linije metroa završe do 2030. godine.

“Ako znamo koliko je vremena potrebno za izvođenje pojedinih prometnih projekata u Beogradu za očekivati je da će izgradnja metroa trajati 20-ak godina”, navodi sugovornik Danasa.

Prema njegovim riječima, kineski izvođač radova nema nikakvo iskustvo kada je riječ o izgradnji metroa jer je dosad gradio samo brane za hidroelektrane.

Ne povezuje prometna čvorišta
Miloš Vučković, iz udruženja Po mjeri metro, ističe kako plan da se obje linije metroa izgrade do 2030. zvuči ambiciozno, ali da je to izvodljivo, u slučaju ako sve bude išlo prema planu izgradnje. Jednakog mišljenja je i Goran Rodić, potpredsjednik Građevinske komore Srbije.

No Radomir Lazović, iz pokreta Ne davimo Beograd, navodi da takav metro nije u interesu građana, jer povezuje livade s jedne strane s livadama s druge strane, na kojima će niknuti stanovi, a čije su cijene ono zbog čega se metro gradi.

Izjavio je i da podzemna željeznica neće povezivati obrazovne i zdravstvene institucije i prometna čvorišta, željezničku postaju Prokop i autobusnu postaju.

Komentirajte prvi

New Report

Close