Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Utakmica eUprava – šalteri 5:95 posto

Autor: Poslovni dnevnik
03. kolovoz 2022. u 06:43
Podijeli članak —
Samo 10% gradova i općina u Srbiji ima više od 90% digitaliziranih postupaka/D. Puklavec/PIXSELL

Gradovi i općine dosad su digitalizirali 20% postupaka u svojoj nadležnosti.

Razvoj portala eUprava i pandemija koronavirusa u velikoj su mjeri popularizirali administrativne procedure “na klik”, ali punu sliku razvijenosti elektronskih usluga u Srbiji daju i podaci s lokalne razine, javlja portal eKapija.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Gradovi i općine dosad su digitalizirali 20% postupaka u svojoj nadležnosti, a kada se iz računice izuzme mali broj posebno uspješnih samouprava, prosjek pada na tek 5%. Zato ne čudi podatak da su 95% zahtjeva građani i privreda predali na papiru odnosno šalteru, navodi se u biltenu NALED-a.

Razvoj portala eUprava i pandemija koronavirusa u velikoj su mjeri popularizirali administrativne procedure “na klik”, ali punu sliku razvijenosti elektronskih usluga u Srbiji daju i podaci s lokalne razine, javlja portal eKapija.

Gradovi i općine dosad su digitalizirali 20% postupaka u svojoj nadležnosti, a kada se iz računice izuzme mali broj posebno uspješnih samouprava, prosjek pada na tek 5%. Zato ne čudi podatak da su 95% zahtjeva građani i privreda predali na papiru odnosno šalteru, navodi se u biltenu NALED-a.

Novo istraživanje NALED-a, provedeno, uz podršku Europske unije, u projektu Lokalni indeks eUprave (LEI), potvrdilo je da postoji velika potreba za snažnijom podrškom gradovima i općinama u razvoju elektronskih usluga i zaštiti osobnih podataka, unapređenju kadrovskih kapaciteta i infrastrukture za elektronsko poslovanje.

“Svega 14% gradova i općina strateški razmišlja o razvoju elektronskih usluga, što dokazuje i činjenica da za razvoj eUprave u prosjeku izdvajaju svega 40.000 eura godišnje, a ako se izuzme one najuspješnije prosječni budžet pada na 8500 eura. Kada izostanu i ti osnovni preduvjeti za razvoj, jasno je zašto samo 10% gradova i općina u Srbiji ima više od 90% digitaliziranih postupaka.

Podaci iz istraživanja pomoći će nam da do kraja ljeta rangiramo lokalne samouprave po razini razvijenosti eUprave i tako dobiveni LEI indeks poslužit će da promoviramo dobre primjere s vrha liste, ali i da putem obuka i izradom Vodiča najboljih praksi podržimo one općine koje su zabilježile slabije rezultate”, kaže Željko Tomić, predsjednik Saveza za eUpravu u NALED-u i direktor kompanije OSA računarski inženjering.

Prema njegovim riječima, stanje infrastrukture je takvo da je pretežna starost računara koji se upotrebljavaju za vođenje postupaka između pet i osam godina, dok samo petina općina ima noviji hardver. Upitna je i sigurnost podataka koji su pohranjeni u njihovim bazama jer polovina gradova i općina ima licence za sve programe, a interesantno je da 14% nema licencu ni za jedan program koji koristi.

Raspoloživost obučenog kadra nije zadovoljavajuća ni kada je riječ o službenicima koji pružaju usluge. U prosjeku je 46 službenika po lokalnoj samoupravi ovlašteno da vodi postupke bilo na papiru ili elektronski, ali je tek svaki četvrti prošao bilo kakav vid obuke za elektronsko poslovanje.

Autor: Poslovni dnevnik
03. kolovoz 2022. u 06:43
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close