Telekom Srbija 2021. udvostručio prihode na 100 milijuna eura

Autor: Poslovni dnevnik , 04. siječanj 2022. u 22:00
Foto: Shutterstock

Kompanija će ove godine početi uvoditi i 5G mrežu, a planira i širenje na tržište Švicarske i Njemačke.

Telekom Srbija je u 2021. ostvario dobit veću od 100 milijuna eura, što je dvostruko više nego prethodne godine, kaže Vladimir Lučić, glavni direktor.

On najavljuje da će kompanija u većinskom državnom vlasništvu u prva tri mjeseca 2022. početi financirati i prve startupe s najboljim inovativnim idejama.

“Telekom Srbija će ove godine, nakon dodjele frekvencije, početi uvoditi i 5G mrežu, a planira i širenje na tržište Švicarske i Njemačke, zatim još veća ulaganja u produkciju domaćih filmova i serija, kao i zauzimanje liderske pozicije u regiji kada je riječ sportskom sadržaju”, rekao je Lučić za Tanjug.

“Prihod nam značajno raste, temeljen na povećanju prihoda interneta, televizije i mobilne telefonije. Mi smo službeno od sredine 2021. postali lider za sve četiri usluge, televiziju, internet, mobilnu i fiksnu telefoniju”, istaknuo je Lučić i dodao da je to rezultat svih investicija i transformacije u prethodne tri godine. Telekom bi 2026. godine trebao imati dobit veću od 400 milijuna eura.

Potpisali tri važna ugovora
Kompanija je prošle godine potpisala tri vrlo važna ugovora. To su ugovor s Vodafoneom, koji će omogućiti uvođenje suvremenih digitalnih servisa i optmizaciju nabave, zatim s Europskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) za uvođenje 5G mreže u Srbiji, kao i ugovor s Premier ligom kojim će Telekom Srbija dopuniti ponudu sportskog sadržaja i zauzeti prvo mjesto u regiji, jer će od kolovoza ove godine imati prijenose svih nogometnih utakmica na jednom mjestu.

Kada je riječ o srpskim iseljenicima, Lučić podsjeća da je Telekom Srbija prisutan u BiH (Telekom Srpske) i Crnoj Gori (M:tel CG) i da je u studenome 2021. otvorio i M:tel u Sjevernoj Makedoniji. Najavio je da će Telekom Srbija u toj zemlji ponuditi i uslugu mobilne telefonije od travnja ili svibnja.

“Očekujemo da ćemo postati važan igrač na telekomunikacijskom tržištu budući da pokrivamo najveći broj zemalja na Zapadnom Balkanu.

400

milijuna eura dobiti trebao bi imati Telekom Srbija 2026. godine

U Švicarskoj krećemo u prvom dijelu ove godine, a u Njemačkoj od rujna”, izjavio je Lučić. U Njemačkoj će koristiti mrežu Vodafonea, tako da će u startu imati pokrivenu cijelu zemlju. U Austriji već imaju više od 100.000 televizijskih i mobilnih korisnika te 10 poslovnica.

O Telekomovom Poduzetničkom fondu, s ukupno 25 milijuna eura za sljedećih pet godina, Lučić kaže da je kompaniji već stiglo dosta prijava i da će uložiti u njihov razvoj i promociju u početnoj fazi kada međunarodni tim stručnjaka izabere najbolje inovativne ideje.

Fond će u početnoj fazi financirati startupe sa 50.000 do 100.000 eura. Kako je objasnio glavni direktor Telekoma Srbija, povezali su se s jednim izraelskim fondom koji će biti važan u drugoj fazi razvoja startupa.

Govoreći o ulaganjima u audiovizualnu produkciju, Lučić je rekao da je Telekom ušao u taj segment prije tri godine, prije svega u produkciju filmova, serija i dokumentarnog programa.

“Cilj nam je u skladu s novim trendovima, kao što je pojava Netflixa, Disney Plusa i HBO Maxa, jer za desetak godina korisnici preko interneta neće plaćati kabelskom operateru skup kanala nego će birati svoju kombinaciju kanala, te nam je potrebna vlastita produkcija”, objasnio je Lučić.

Dodao je da je Telekom uveo Superstar kanal kao srpsku verziju HBO-a, kombinaciju kvalitetnih filmova i serija, koji se ne prekidaju reklamama, već se puštaju samo između njih.

Prodavat će srpske serije
Direktor Telekoma Srbija ističe kako će se potruditi internacionalizirati domaće filmove i serije tako da srpska produkcija postane poznata kao, na primjer, švedska produkcija, koja se može gledati na brojnim svjetskim platformama.

Lučić kaže da je za takvu vrstu prodaje domaće produkcije potreban sustavni pristup i stvaranje kontakata u više od 100 zemalja s različitim kanalima, kao i da je ranije problem bio u tom što se u Srbiji nije dovoljno snimalo te se pojedinačno nikome nije isplatilo ulagati u međunarodnu prodaju.

“Već ulažemo u stvaranje dobre prodajne mreže tako da sam siguran kako će srpske serije biti prepoznate kao i latinoameričke ili švedske i da ćemo ih prodavati u cijelom svijetu”, istaknuo je Lučić.

Kada je riječ o suradnji s Vodafoneom, on dodaje da će Telekom optimizirati troškove i imati bolje investicije i održavanje jer je Vodafone najveći operater na svijetu i da učinke od te suradnje očekuje ove godine.

“To će pridonijeti i da brže implementiramo 5G mrežu. Imat ćemo povoljnije cijene i financiranje od strane EBRD-a”, navodi Lučić.

Frekvencije za 5G mrežu sredinom godine

Javna dražba za dodjelu frekvencija za 5G mrežu u Srbiji očekuje se sredinom ove godine, a Tatjana Matić, ministrica trgovine, turizma i telekomunikacija, kaže da je ranije planove vezane uz taj posao poremetilo izbijanje pandemije koronavirusa. 'Nadam se da ćemo ove godine prvo donijeti zakonska rješenja i novi Zakon o elektronskim komunikacijama, a nakon toga organizirati dražbu frekvencija za 5G mrežu', rekla je ministrica. Ona dodaje kako je još rano govoriti o konkretnim rješenjima povezanim s uvođenje te mreže. O tome će se razgovarati i na javnoj raspravi.

Komentirajte prvi

New Report

Close