Taksisti odustaju od državnih subvencija za kupovinu novih vozila

Autor: Poslovni dnevnik , 28. veljača 2021. u 22:00
U Srbiji je registrirano 17.500 taksista, od čega 6200 u Beogradu/SHUTTERSTOCK

U nekim udrugama taksista procjenjuje se da najmanje 30% njihovih članova neće uzeti subvenciju.

Iako su se brojnim prosvjedima i blokadama ulica u Beogradu taksisti izborili za 8000 eura bespovratne pomoći za kupovinu novih vozila, zbog pandemije koronavirusa i drastičnog pada prometa, sve više njih odustaje od te pomoći jer se boje da svoj udjel od najmanje 5000 eura neće moći financirati.

Naime, uz državni novac i taksisti moraju sudjelovati u kupovini vozila s udjelom od oko 15 posto ako kupuju putem bankarskog kredita ili na leasing, a utvrđene su i osobine vozila koja se mogu nabaviti. Automobili se ne smiju prodavati u sljedeće tri godine, niti taksist može prestati s radom.

Nema više noćnih vožnji

Država je također za dodjelu subvencija propisala obveznu kupovina automobila čija cijena ne smije biti niža od 13.000 eura, s motorom Euro 6, ili hibridnih i električnih vozila, te traži ulaganje taksista, što je zbog pada prometa od najmanje 60 posto postalo upitno jer se ne zna koliko će potrajati pandemija koronavirusa, piše Blic.

Taksisti se boje da novac kojeg trebaju sami uložiti, a kod većine riječ je o kreditu, neće moći vratiti, zbog čega i oni koji su se natjecali za državnu pomoć sada od nje odustaju. Jedan od njih je Milan S., taksist iz Beograda.

“Natjecao sam za subvencije jer je to bila izuzetno dobra prilika da kupim novo vozilo i svoje usluge učinim boljima. Odustao sam jer se bojim da novac koji bi trebao uložiti, najmanje 5000 eura, u ovakvim uvjetima poslovanja ne bih mogao zaraditi. Prije korone radio sam osam sati, pet po danu, a tri noću.

Sada noćnih vožnji nema jer klubovi i restorani rade do 20 sati. Problem je i što se većina taksista preselila u dnevne smjene te je konkurencija veća i teže se dolazi do vožnji.

Neizvjesnost kada će sve ovo završiti navela me da odustanem od subvencije, a poznam barem još 20 kolega kojima je država novac već odobrila, ali ga neće uzeti“, kaže Milan S.

Prema riječima Vlade Bulatoviće, predsjednik Strukovnog udruženja taksi poduzetnika, u Srbiji je registrirano 17.500 taksista, od čega 6200 u Beogradu. “Prema našim podacima, posljedice krize za njih su velike. Zbog nesigurnosti u poslovanju velik broj taksista odustaje od državnih subvencija“, kaže Bulatović.

Lani samo 500 rješenja

U nekim udrugama taksista procjenjuje se da će najmanje 30 posto njihovih članova odustati od subvencija, što znači da će ih umjesto 12.000, koliko se najavljivalo, biti znatno manje.

“Novi automobil nije samo cijena, već tu je i kasko osiguranje i registracija, koji stoje od 400 do 600 eura. Udvostručuje se i iznos za servisiranje, ali i drugi troškovi, što poskupljuje rad a smanjuje zaradu. I to dodatno utječe na neodlučnost taksista da uđu u ovaj aranžman.

S druge strane, ima i sporosti države u rješavanju predmeta ljudi koji su se natjecali za subvencije. Prošle godine izdano je samo 500 rješenja, a ove je planirano još 2200. Ako se uvjeti poslovanja ne poprave sumnjam da će biti toliko kandidata“, objašnjava Bulatović i dodaje da je Strukovno udruženje taksi prijevoznika još 2018. pokrenulo inicijativu i dostavilo zahtjev za subvencije države za nabavku taksi vozila.

Komentirajte prvi

New Report

Close