Srpski proizvođači malina, džemova i tartufa žele se probiti na arapsko tržište

Autor: Poslovni.hr , 15. veljača 2022. u 22:00
Foto: shutterstock

Tvrtke iz Srbije predstavile su svoje najkvalitetnije proizvode na velikom sajmu prehrambene industrije Gulfood u Dubaiju gdje pokušavaju sklopiti nove ugovore i povećati izvoz.

Srpske tvrtke, njih 13, predstavile su u organizaciji Privredne komore Srbije (PKS) svoje najkvalitetnije proizvode na najvećem regionalnom sajmu prehrambene industrije Gulfood u Dubaiju (UAE).

Predstavnici srpskih tvrtki rekli su Tanjugu da je Bliski istok za njih važno tržište na koje se žele probiti, kao i da Arapi dobro plaćaju za zdrave i kvalitetne proizvode.

Sokovi bez šećera i konzervansa

U nacionalnom paviljonu Srbije nalaze se proizvodi od tartufa, malina, kao i med, džemovi, mliječni proizvodi, smrznuta i dimljena riba i morski plodovi, ajvari, juhe, začini, čajevi, voćni sokovi i kašasti voćni nektari.

Aleksandar Bogunović, tajnik Udruženja za biljnu proizvodnju i prehrambenu industriju u PKS-u, rekao je da je UAE veliko i jako tržište s kuhinjom koja je u velikoj mjeri i europska zbog usmjerenosti zemlje prema turizmu.

“Srbija tom tržištu može ponuditi cijelu paletu proizvoda. Nije problem niti ispunjavanje standarda kao što je halal, što potvrđuju naše tvrtke koje tu već rade”, rekao je Bogunović.

Danijel Trifunović, iz beogradske tvrtke Damar Tartufi, kaže da drugi put nastupa na tom sajmu, a budući da su prije tri godine sklopili dobar ugovor nadaju se da će upoznati još klijenata s Bliskog istoka.

“Tartufi se u arapskom svijetu više koriste nego u Srbiji, dosta su traženi i izuzetno je jaka konkurencija, tako da nam je potrebna dobra kvaliteta i cijena, kao i dobro pakiranje da bi se pobijedila konkurencija”, rekao je Trifunović.

On je dodao da se na njihovom štandu proizvodi od tartufa mogu kupiti za 500 do 2000 dinara (oko 4,1 do 16,4 eura). U Dubaiju kilogram crnog tartufa stoji nekoliko stotina eura, a bijelog nekoliko tisuća eura.

Zdenko Kolar, komercijalni direktor tvrtke Zdravo Organic iz Selenče, kaže da nastupaju u Dubaiju drugi put jer su ranije sklopili dobar posao i izvoze organske proizvode na Filipine.

“Postoji zanimanje za kvalitetnu i zdravu hranu, a naši sokovi su bez šećera i konzervansa. Arapi prepoznaju kvalitetu, malo je viša cijena, ali to nije problem na ovom tržištu”, rekao je Kolar. On očekuje sklapanje dobrog posla i da će već ove godine početi izvoziti u Emirate.

Traže voće koje nemaju

Milica Belić, iz ITN grupe iz Beograda, kaže da zamrznuto voće, maline i kupine izvoze na sva tržišta, od SAD-a, Europe do Rusije, kao i u zemlje Zaljeva i Izrael.

Ona kaže da se maline prodaju odlično na arapskom i ruskom tržištu i da su Srbiji najveći konkurenti Poljaci, ali da su srpske maline jedne od najboljih na svijetu.

Jelena Kalinić, menadžerica međunarodne prodaje u kompaniji Budimka iz Požege, rekla je da još nisu počeli izvoziti na arapskom tržište već da uglavnom izvoze u europske zemlje i u Indiju, ali da im je važan nastup u Emiratima.

“Naša prednost je što imamo voće koje oni nemaju, kao što je divlja borovnica, divlja kupina, malina. To je kod njih egzotično, i jako su zainteresirani za cijeli asortiman. Također za džemove s velikim postotkom voća i niskokalorične džemove. Nadamo se da će biti sklopljen ugovor”, rekla je Kalinić.

Komentirajte prvi

New Report

Close