Srpski izvoz u Kinu rastao 5,3 puta, ali još uvijek se nalazi na relativno niskoj razini

Autor: Poslovni dnevnik , 22. srpanj 2020. u 22:00
Kineske tvrtke sve češće dolaze u Srbiju tražiti ulagačke prilike/SHUTTERSTOCK

Najznačajniji izvozni proizvodi u Kinu lani su bili meso (1654 tone) i sojino ulje (1953 tone).

Iz Kine uvozimo sve i svašta, pa gotovo da nema proizvoda koji se kod nas može kupiti a da nije porijeklom iz Kine, piše srbijanski internetski portal b92 i pita a „što izvozimo u Kinu?“.

Srbija, kao veliki poljoprivredni proizvođač, ima mnogo toga za ponuditi na međunarodnom tržištu, od velikih količina pšenice i kukuruza, do ekskluzivnih proizvoda sa zaštićenim zemljopisnim porijeklom.

Međutim, tržište NR Kine je specifično, a kao što ćemo vidjeti, takve su i neke procedure vezane uz izvozom, pogotovo hrane, u tu zemlju, piše b92. Najznačajniji izvozni proizvodi u Kinu lani su bili meso (1654 tone), sojino ulje (1953 tone) i suncokretovo ulje, vino, cigarete i duhanski proizvodi, voće, pivo, kruh i peciva, sokovi od voća i povrća i mnogi drugi.

Ukupna vrijednost izvoza prehrambenih proizvoda iz Srbije u Kinu u 2019. iznosila je 10,5 milijuna dolara. Ipak, to je 3,7 puta više nego 2018. i čak 5,3 puta više od petogodišnjeg prosjeka. Vrijednost izvoza u Kinu u 2019. čini 0,3 posto vrijednosti ukupnog izvoza poljoprivredno-prehrambenih proizvoda iz Srbije.

Iz kineskog veleposlanstva u Srbiji rekli su za b92.net kako je razlog to što je tradicionalno srpska industrija prehrambenih proizvoda okrenuta ka europskim zemljama. Međutim, zadnjih nekoliko godina, izvoz srpskih proizvoda u Kinu se kontinuirano povećava.

Kvaliteta i kvantiteta

Kako kažu u veleposlanstvu, Kina ima veliko tržište koje prihvaća visokokvalitetnu hranu iz Srbije. Na pitanje da li srpski prehrambeni proizvodi imaju kvalitetu i kvantitetu koji su potreban Kini, za b92.net su rekli da su srpski mliječni proizvodi, proizvodi od mesa, voće, vino i drugi veoma popularni među kineskim potrošačima. “Trenutna potražnja za svinjetinom i sojom je naročito velika”, naveli su iz kineskog veleposlanstva.

Jedno kako je važno pitanje i veličina kineskog tržišta, pa kineski uvoznici uglavnom imaju potrebu za uvozom velike količine proizvoda. “Stoga bi proširenje kapaciteta proizvodnje i zadovoljenje potreba izvoza u Kinu, trebalo u budućnosti postati zajedničko pitanje za obje strane”, rekli su iz veleposlanstva.

Posljednjih godina sve više kineskih kompanija dolazi u Srbiju u potrazi mogućim ulaganjem, a među njima je i puno kompanija koje se nadaju uspostavi suradnje u sektoru prehrambenih proizvoda. Istovremeno, i srpski proizvođači hrane kontaktiraju veleposlanstvo Kine u Srbiji zainteresirani da svoje proizvode prodaju u Kini.

“Mi ih upoznajemo sa tržišnim uvjetima prehrambenih industrija obje zemlje, relevantnim trgovinskim politikama i odgovarajućim procedurama potrebnim za izvoz u Kinu, i pomažemo kompanijama iz obje zemlje da stupe u međusobni kontakt i ostvare saradnju”, navode iz veleposlanstva Kine.

Nastup vinara na sajmu

Poručuju kako srpske tvrtke mogu dodatno poboljšati svoju promociju na kineskom tržištu i objašnjavaju da su na zadnja dva međunarodna uvozna sajma u Šangaju srpski proizvođači vina imali zapažen nastup koji je rezultirao potpisivanjem sporazuma o suradnji s kineskim partnerima. Jedna od tvrtki koja pokušava proboj na kinesko tržište je i “Šumska tajna”, iz koje za b92.net kažu kako im je plan za početak ući u manje trgovačke lance a kasnije pokrenu suradnju i sa većima.

“U prvoj isporuci distributer u Kini je uzeo naš najprodavaniji proizvod, namaz sa crnim tartufom, i odlučio se za jednu paletu, od 90 i 175 grama. Prva paleta probna i on planira sa tim proizvodima napraviti što više poslovnih razgovora kao i izaći na određene online platforme”, kaže za b92.net Nikola Stanišić, osnivač i izvršni direktor “Šumske tajne”.

Naravno, s obzirom na udaljenost, logistika je kompliciranija nego izvoz u neke bliže zemlje. Stanišić dodaje da njegova kompanija radi veganske proizvode koji nemaju u svom sastavu proizvode životinjskog porijekla pa imaju i mnogo manje papirologije

Komentirajte prvi

New Report

Close