Sljedeća dionica autoceste stajat će 850 milijuna eura, a biti će gotova do kraja 2027.

Autor: Poslovni dnevnik , 25. studeni 2021. u 14:02
Cijela prometnica od Bara do Boljara trebala bi biti gotova do prosinca 2027./Shutterstock

Kineskom izvođaču radova dosad je isplaćeno gotovo 724 milijuna eura, odnosno 89,4% od ukupne cijene za izgradnju 42 kilometra autoceste.

Crnogorska autocesta od Bara do Boljara bit će završen do prosinca 2027. godine, rekao je Zdravko Krivokapić, premijer Crne Gore, predstavljajući kapitalni proračun za sljedeću godinu i projekt “Crna Gora sada”.

Na pitanje Vijesti kada bi točno mogla početi druga faza izgradnje autoceste, Krivokapić je rekao da još nije završen idejni projekt dionice od Mateševa do Andrijevice.

”Čim projekt bude gotov krenut ćemo u preispitivanje kreditnog aranžmana i očekujemo da će u rujnu 2022. početi gradnja dijela od Mateševa do Andrijevice. Projekt povezan s dionicom Andrijevica – Boljare u završnoj je fazi i ostalo je samo da se od tri varijante obilaznice izabere najbolja.

Očekujemo ulagača koji će dobiti koncesiju za realizaciju tog projekta, tako da bi istovremeno gradili dionice Mateševo – Andrijevica i Andrijevica – Boljare”, objasnio je Krivokapić.

Početak izgradnje druge dionice autoceste može se očekivati do kraja sljedeće godine, potvrdio je Mladen Bojanić, ministar kapitalnih investicija.

On je rekao da su za idejni projekt dionice Mateševo – Andrijevica sredstva ranije dobivena od WBIF-a.

Slijedi ispitivanje mostova

“Idejni projekt treba biti završen do svibnja. Istovremeno se radi i feasibility studija za cijelu autocestu. Nacrt smo već dobili, dali smo neke sugestije i prigovore, tako da očekujemo i da će se to istovremeno raditi”, objasnio je Bojanić.

Za dionicu od Andrijevice do Boljara radi se idejno rješenje, a nositelj tog projekta je Monteput.

Govoreći o financiranju radova, Bojanić je istaknuo kako očekuju novac iz europskih fondova, te da prema nekim najavama mogu računati na 40% bespovratnih sredstava.

Kada je riječ o cijeloj dionici od Mateševa do Boljara, Bojanić je rekao kako očekuju da će stajati oko 850 milijuna eura.

70

kilometara dužina je dionice od Mateševa do Boljara

“Dužina te dionice je oko 70 kilometara. Nešto je lakša za izgradnju od prve, ali je duža, te računamo da će stajati oko 850 milijuna eura, što je približna cijena za prioritetnu dionicu koja se trenutačno gradi”, objasnio je Bojanić.

Za izgradnju prioritetne dionice od Smokovca do Mateševa dosad je kineskom izvođaču radova isplaćeno gotovo 724 milijuna eura, odnosno 89,4% od ukupne dogovorene cijene od 809,5 milijuna eura, pokazuju podaci Ministarstva kapitalnih investicija.

Do 1. studenoga na otvorenoj trasi izvedeno je oko 98,1% radova, Postotak izvedenih zemljanih radova je oko 99%. Zidovi od armirane zemlje, kao posebna vrsta potpornih konstrukcija koje su podignute na trasi autoceste i petljama, potpuno su završeni.

Kako je navedeno, izvođač je završio sve radove na rasponskim konstrukcijama na mostovima. U tijeku su radovi na izradi zaštitnih ograda, asfaltiranje, radovi na ugradnji opreme mostova i na uređenju terena, nakon čega će se obaviti ispitivanje mostova probnim opterećenjem.

Počeli objavljivati dokumenta

Na objektima naplatnih postaja Smokovac, Pelev Brijeg i Mateševo završeno je oko 95% radova, a na naplatnoj postaji Veruša oko 80%.

Kada je riječ o asfaltu na autocesti, do 8. studenoga bilo je završeno 97,8% radova.

A kada je riječ o tunelima, završena je većina radova, osim bojanja, rješavanja uzdužnih pukotina, gornje obloge i poklopaca rubnih kanala.

Izvode se radovi i na regulaciji rijeke Tare u sklopu poddionice 4.4.1 (sekcija 4). Projekt regulacije Tare izvodi se na sektoru petlje Mateševo, kao i uzvodno i nizvodno, što je potrebno za uklapanje u prirodno korito rijeke. Dužina reguliranog korita Tare iznosi 1331 metar.

Očekuje se da će svi građevinski radovi na prioritetnoj dionici Smokovac – Mateševo završiti do kraja studenoga.

Kada je riječ o cestarini na toj dionici, ministar Bojanić je rekao da će ona biti između 3 i 3,5 eura. On nije mogao navesti kada će biti otvorena za putnike jer to ovisi o Komisiji za tehnički prijem koja je nadležna za ocjenu prometne sigurnosti.

Ministarstvo kapitalnih investicija počelo je s objavljivanjem dokumentacije o gradnji autoceste, a dosad su objavljeni Zakon o autocesti Bar – Boljare, Ugovor o projektiranju i izgradnji autoceste, Studija opravdanosti za autocestu Bar – Boljare i Izvješće o statusu i dinamici radova.

Komentirajte prvi

New Report

Close