Revoz smanjuje proizvodnju i otpušta 250 radnika

Autor: Poslovni dnevnik , 19. veljača 2020. u 08:00
Clio se ne proizvodi samo u Novom Mestu već i u Francuskoj i Turskoj/PETAR GLEBOV/PIXSELL

Revoz je pokrenuo proizvodnju novog Renaultovog modela Clio 5 u srpnju prošle godine, kada je zaposleno 270 osoba.

Renaultova tvornica Revoz u slovenskom Novom Mestu, koja zapošljava oko tri tisuće radnika, treću godinu zaredom smanjit će proizvodnju. Revoz je 2018. godinu završio s gotovo 209.000 vozila, prošle godine proizvedeno je 199.146, a prema najavi Revoza, ovogodišnja će proizvodnja biti manja za još oko 10.000, te će iznositi 189.000 vozila.

Prihodi kompanije također će padati, a Revoz je prije dvije godine dosegao 1,78 milijardi eura od prodaje. Međutim, smanjenje proizvodnje pratit će otpuštanja, navode slovenski mediji.

Dali 6 milijuna eura poticaja
Prema najavama, do kraja travnja smanjiti će broj zaposlenika za 250. To će se postići uglavnom kroz spontane odlaske stranih radnika, koji će nakon godinu dana rada u Sloveniji dobiti slobodan pristup slovenskom tržištu rada. Troškovi rada u Revozu smanjit će se i otpuštanjem agencijskih radnika kojima neće obnoviti ugovore, također će potaknuti zaposlenike koji su zaposleni na puno radno vrijeme na odlazak u mirovinu te neće produžavati ugovore na određeno vrijeme.

Revoz je službeno pokrenuo proizvodnju novog Renaultovog modela Clio 5 u srpnju prošle godine. Postavljanje proizvodne linije za novi model francusku kompaniju stajalo je 90 milijuna eura, čemu je slovenska vlada pridonijela poticajima od 6 milijuna eura.

220

tisuća automobila godišnje može proizvesti Revoz

Tvornica može proizvesti 220.000 vozila godišnje, a uz Clio 5 proizvodi se Twingo i Smart Forfour. Nova investicija zaposlila je tada više od 270 ljudi. Prije toga su za proizvodnju Clia 4 pokrenuli noćnu, odnosno treću smjenu, koju su zadržali u proizvodnji Clia 5.

Prema podacima iz europske statistike koje prenose Finance, Twingo se dobro drži na tržištu jer mu je prodaja lani pala za samo jedan posto, na 64.852 vozila.

Smart Forfour je dosegnuo polovinu Twingovih količina, ali njegova je prodaja u Europi prošle godine porasla za pet posto, na 36.736 vozila. Analitičari najmanjoj klasi automobila prognoziraju daljnji pad prodaje u ovoj godini, lani je prodaja smanjena za dva posto, a tržišni udio se smanjio s 8 na 7,7 posto.

Prodaja Clia čak je porasla, a prošle godine je taj model bio europski prvak sa 328.860 prodanih vozila, što je 10,4 posto više nego godine ranije. Clio se ne proizvodi samo u Revozu, već i Renaultovim tvornicama u Francuskoj i Turskoj.

Nevolje s Nissanom
Znatno drugačije je s Renaultovim globalnim poslovanjem. Prošle je godine Renault Grupa zabilježila gubitak od 141 milijun eura, a operativna dobit je smanjena za 30 posto, na 2,11 milijardi eura. Samo Renault je lani Renault Grupi pridonio sa 242 milijuna eura, a godinu ranije s više od 1,5 milijardi eura. Međutim, na slabiji rezultat je snažno utjecao Nissan jer Renault ima 43 posto vlasništva u toj kompaniji.

Nissan je u posljednjem tromjesečju prošle godine stvorio gubitak od 200 milijuna eura i najavio 43-postotni pad dobiti u financijskoj godini 2019/2020. na oko 700 milijuna eura.

Broj prodanih automobila smanjio se za 3,4 posto, na 3,8 milijuna vozila, zbog smanjenih narudžbi za Nissan i Daimler te odustajanja od sklapanja vozila u Iranu. Prihodi su smanjeni za 3,3 posto, na 55,5 milijardi eura. Renaultov operativni rezultat oslabilo je odgađanje isplate poreznih davanja u iznosu od 753 milijuna eura.

Istodobno, bilancu su obremenili troškovi restrukturiranja u Francuskoj u iznosu od 240 milijuna eura, koji su se uglavnom odnosili na prijevremeno umirovljenje u Francuskoj, te otpisi u vrijednosti od oko 300 milijuna eura u Kini i Argentini.

Clotilde Delbos, dosadašnja predsjednica Uprave Renaulta, objašnjava da je kompanija doživjela pad prodaje na nekoliko tržišta u vrijeme kad još uvijek ima unutarnjih problema. Riječ je o aferi s bivšim predsjednikom uprave Carlosom Ghosnom i raskidom odnosa s partnerom Nissanom.

Probleme bi trebao riješiti Luca de Meo, novi predsjednik Uprave Renaulta. Potražnja za novim automobilima u Europi osjetno je pala u siječnju, a najveći pad potražnje zabilježen je upravo u Francuskoj, za 13,4 posto.

Komentirajte prvi

New Report

Close