Republika Srpska opet pregovara sa Sinohydrom o autocesti do Splita

Autor: Poslovni dnevnik , 18. kolovoz 2021. u 22:00
Foto: SHUTTERSTOCK

Najveći dio autoceste, 99 kilometara, prolazio bi kroz RS, 60 kilometara kroz FBiH, a 22 kilometra izgradila bi Hrvatska.

Izgradnje autoceste od Glamočana do Mrkonjić Grada od izuzetnog je značaja za cijelu Republiku Srpsku i njen turistički potencijal, a posebno za stanovništvo u tom dijelu RS.

Rekao je to Nedeljko Ćorić, ministar prometa i veza RS, koji je poručio da je svaki infrastrukturni projekt važan, prenosi Glas Srpske. Međutim, za ekonomsku opravdanost autoceste od Glamočana do Mrkonjić Grada važno je sve detalje usaglasiti sa FBiH i Hrvatskom.

“Postoji potreba da se ta autocesta izgradi zbog razvoja tog dijela RS, turističkih potencijala, ali i boljih uvjeta života koje bi donijela u taj kraj. Razgovori će biti nastavljeni kako bi vidjeli hoće li i na koji način kineska kompanija Sinohydro doći do financijskog modela kojeg može ponuditi kako bi nastavili sa suradnjom”, dodao je Ćorić.

Kompanija Autoputevi RS još 2014. s kineskim Sinohydrom potpisala je preliminarni sporazum o projektiranju i izgradnji te autoceste vrijedne oko 600 milijuna eura.

Radovan Višković, premijer RS, prošlog tjedna razgovarao je u Banjoj Luci s predstavnicima kompanije Sinohydro o suradnji u projektima izgradnje i modernizacije cestovne infrastrukture, posebno autoceste od Glamočana do Mrkonjić Grada. Dogovoreno je da će razgovori nastaviti sljedećih dana.

S tom kineskom kompanijom 2016. potpisan je i komercijalni ugovor, a sve je trebala financirati kineska Exim banka.

Predviđeno je da autocesta vodi od čvorišta u Glamočanima preko Manjače, te od Mrkonjić Grada do mjesta Baraći i potom prema granici sa FBiH. Ideja je da se tom autocestom može doći do Splita.

Najveći dio autoceste, 99 kilometara, prolazio bi kroz RS, 60 kilometara kroz FBiH, a 22 kilometra izgradila bi Hrvatska.

Međutim, i dalje je pitanje koliko je hrvatska strana zainteresirana za taj projekt jer bi on bio konkurencija hrvatskoj cestovnoj mreži.

Komentirajte prvi

New Report

Close