Ponovno odgođeno otvaranje prve dionice crnogorske autoceste

Autor: Poslovni dnevnik , 16. veljača 2022. u 22:00
Novo kašnjenje nastalo je zbog toga što bivše vodstvo Monteputa nije na vrijeme pokrenulo nabavu opreme nužne za održavanje i osiguranje autoceste/Shutterstock

Radove na prometnici od Smokovca do Mateševa kineski CRBC počeo je 11. svibnja 2015. godine a trebali su završiti istog dana 2019., no zbog raznih problema rok je nekoliko puta produžen.

Završetak autoceste kroz Crnu Goru na prioritetnoj dionici od Smokovca do Mateševa, dugačkoj 41,5 kilometara, bio je najavljen za kraj studenoga prošle godine. Mnogi su očekivali otvaranje oko Nove godine, ali je nedavno završetak radova odgođen za svibanj 2022. godine.

Kako je rekao Milan Ljiljanić, izvršni direktor Monteputa, bivše vodstvo te kompanije nije na vrijeme pokrenulo nabavu opreme nužne za održavanje i osiguranje autoceste, piše Blic.

Cijena sve veća
“Novo vodstvo pokrenulo je javnu nabavu, a nekoliko natječaja je u pripremi. Sada pregovaramo o osiguranju uvjeta potrebnih za realizaciju nastavka autoceste Bar – Boljare. Riječ je o dionicama Mateševo – Andrijevica i Andrijevica – Berane – Boljare”, objasnio je nedavno Ljiljanić.

Krajem 2021. više puta se moglo čuti kako je sve završeno. Iz Ministarstva kapitalnih investicija u studenome je objavljeno da su radovi na autocesti u završnoj fazi i da se njihov završetak očekuje krajem tog mjeseca. Međutim, već u prosincu iz vlade Crne Gore rečeno je da nisu najzadovoljniji dinamikom radova.

Kako je najavljeno, nakon otvaranja prioritetne dionice cijena cestarine iznosit će 8 centi po kilometru, što znači da ukupna cijena ne bi trebala biti viša od 3,5 eura.

Izgradnja autoceste traje već gotovo sedam godina, a završetak radova bio je planiran za četiri godine. Međutim, taj rok više puta je odgađan.

41,4

kilometra dužina je prve dionice autoceste Bar - Boljare

S kineskom kompanijom CRBC u listopadu 2010. godine potpisan je ugovor o projektiranju i izgradnji, a cijena je ugovorena na 809,6 milijuna eura. Potpisan je i financijski ugovor prema kojem se 85 posto vrijednosti radova financira iz kredita kineske Exim banke, a preostalih 15 posto vlada je trebala izvođaču uplatiti iz proračuna.

Radovi su počeli 11. svibnja 2015. godine i trebali su biti završeni istog dana 2019. Glavni radovi već su u početku kasnili gotovo godinu dana.

Rokovi za završetak tri su puta produženi, a aneksima ugovora i prebacivanjem dijela obveza na Monteput cijena izgradnje povećana je za još gotovo sto milijuna eura.

Prema podacima vlade iz studenoga 2021., dosad je investitoru za osnovni dio radova isplaćeno 724 milijuna eura, a za dodatne radove, zaboravljenu petlju, vodovodnu i električnu mrežu još 38 milijuna eura.

Kinezi ne odustaju
Dakako, kineske kompanije spremne su sudjelovati u izgradnji ostalih dionica autoceste Bar – Boljare, kako je prije nekoliko dana rekao Liu Jin, kineski veleposlanik u Crnoj Gori.

Jin je za RTCG izjavio da je Kina osigurala povoljan kredit Crnoj Gori, a CRBC je tijekom pandemije organizirao čarter letove za prijevoz kineskih radnika da bi se moglo stalno raditi.

U međuvremenu, počelo se razgovarati i o imenu autoceste. U Skupštinu općine Kolašin stigao je prijedlog vijećnika Demokratske partije socijalista da se vladi Crne Gore uputi inicijativa kojom se predlaže da naziv autoceste bude “Princeza Ksenija”.

Princeza Ksenija rođena je 22. travnja 1881. godine na Cetinju kao deseto dijete kralja Nikole Petrovića Njegoša i Milene Petrović. Bila je obrazovana, a ostala je zapamćena po tome što je bila prva žena na Balkanu koja je vozila automobil i kao jedina princeza koja se u to vrijeme bavila fotografijom.

Komentirajte prvi

New Report

Close