Mostarska zračna luka na putu oporavka putničkog prometa

Autor: Poslovni dnevnik , 11. siječanj 2024. u 18:00
Foto: SHUTTERSTOCK

Direktor Zračne luke Mostar s talijanskom tvrtkom SkyAlps dogovorio letove za Italiju i Njemačku.

Direktor Zračne luke Mostar Marko Đuzel s talijanskom tvrtkom SkyAlps dogovorio je letove za Italiju i Njemačku. Ovi letovi su gotova stvar.

Osim toga, načelno je dogovoreno da će kompanija od sljedeće godine otvoriti bazu u Mostaru i imati dvadesetak letova tjedno prema nekoliko gradova, doznaje Zamaaero.

Veliki planovi
SkyAlps kupuje mnogo novih aviona. Tvrtka trenutno ima šest Dash 8-400 u svojoj floti, s još pet narudžbi. SkyAlps iz Bolzana leti samo na tri cjelogodišnje rute, a ima 14 sezonskih linija. Puno previše za 6 aviona. Ali 11 aviona je puno. Za sve navedeno tvrtka treba maksimalno četiri aviona.

70 000

putnika SkyAlps bi godišnje mogao donijeti Mostaru

Stoga SkyAlps traži poslove za preostale zrakoplove. Kompanija ima izvrstan mali avion kojim se može letjeti iz BiH u Njemačku, Švicarsku, Italiju, Češku, Slovačku, Mađarsku, Bugarsku, Rumunjsku, Albaniju, Grčku. Đuzel je tražio rješenje za Mostar, a to je kompanija koja ima male avione, koja ima dovoljno kapaciteta i koja je voljna letjeti iz Mostara, piše Zamaaero.

Osim toga, Đuzel je tražio zračnu luku koja ima sličnih operativnih problema kao Mostar, a u kojoj se piloti obučavaju za komplicirane procedure. Jedino rješenje bio je SkyAlps. Vrlo brzo su se dogovorili i ugovorili financiranje linija. Stoga će SkyAlps sa Dash 8-400 otvoriti četiri linije iz Mostara. Njegova rentabilnost je oko 35 putnika. To znači da Mostar ne treba puniti sa 70-80 putnika za letove, nego upola manje. Daleko manji rizik, daleko manje potrebnog novca za subvencije.

SkyAlps će letjeti dva tjedna u Rim, Veronu, Bari i München. Ukupno osam letova tjedno. To znači da će Mostar samo na ovim linijama u ljetnoj sezoni primiti oko 20.000 novih putnika.

SkyAlps će letjeti iz dvije baze, iz Rima i Verone. Đuzel je svjestan da Verona nije posebno dobra opcija, ali nije imao alternativu jer je odnekud morao dovesti avion u Mostar. Mostar je godinama imao dosta frekvencija za Rim na kojima je letio Mistral sve do prestanka rada, a to je bila jedna od rijetkih linija čak i FlyBosnie. Rim je svakako linija s najviše potencijala u Mostaru.

München također ima veliki potencijal. Ogromna hercegovačka dijaspora u Njemačkoj, posebno u Münchenu, sigurno će puniti avione. Konačno, München i Rim također znače moguće povezane putnike budući da su velika čvorišta.

Bari je iznenađenje. No, Đuzel tvrdi da je Bari 2014. i 2015. godine bio jedna od najboljih linija iz Mostara koja je imala oko 17.000 putnika. Kako bi Bari ovog ljeta trebao skupiti tek 5000 putnika, manje od 1/3 putnika iz 2014. godine, svakako nije upitan.

Rast prometa
Đuzel je sa SkyAlpsom postignuo načelni dogovor da 2025. godine jedan zrakoplov bude baziran u Mostaru i da se otvori dvadeset letova tjedno. Uz linije na kojima će se letjeti ove godine planirani su i letovi za Stuttgart, Beč, Napulj, Palermo i Cataniju.

To bi značilo oko 70.000 putnika koje bi SkyAlps akumulirao godišnje ili oko 100.000 putnika koje bi Mostar imao 2025. godine.

Komentirajte prvi

New Report

Close