MOL novom akvizicijom zaokružio regionalnu dominaciju

Autor: Poslovni.hr , 10. lipanj 2023. u 10:02
Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL

Shell Adria najavio je ovih dana kako će preuzeti imovine MOL-a i OMV Slovenija. Riječ je o 39 benzinskih postaja u Sloveniji.

Skorom finalizacijom preuzimanja crpki OMV Slovenije, MOL će zaokružiti regionalnu dominaciju na srednjeeuropskom tržištu.

Naime, kao dio ovog procesa, Shell Adria najavio je ovih dana kako će preuzeti imovine MOL-a i OMV Slovenija. Riječ je o 39 benzinskih postaja u Sloveniji čija je prodaja uvjet da MOL dovrši kupnju OMV Slovenija.

Drugi u Sloveniji

MOL je ugovor o kupnji 92,25 posto udjela u tvrtki OMV Slovenija, u kojoj već posjeduje 7,75 posto udjela, potpisao u lipnju 2021. godine. Ugovorena kupoprodajna cijena cjelokupnog udjela iznosi 301 milijun eura.

Po završetku posla MOL će imati poziciju drugog najvećeg dobavljača naftnih derivata na slovenskom tržištu sa 133 benzinske postaje diljem zemlje. Daleko najveći ponuđač je Petrol s 318 prodajnih jedinica. Grupa Shell, velika globalna grupa energetskih i petrokemijskih tvrtki, trenutno upravlja mrežom od devet crpki u Sloveniji, od kojih je osam namijenjeno kamionima.

MOL Slovenija prisutan je na slovenskom tržištu od 1996. godine. Dio je međunarodne, integrirane, naftne, plinske, petrokemijske i maloprodajne grupe MOL, koja djeluje u više od 30 zemalja s preko 25.000 ljudi. Upravlja s tri rafinerije i dvije petrokemijske tvornice, te posjeduje mrežu od 2300 benzinskih postaja u deset zemalja srednje i istočne Europe. Regionalna dominacija MOL-a sada je zaokružena. Vodeću poziciju MOL drži u Mađarskoj, Hrvatskoj (s Inom kao perjanicom), BiH i Slovačkoj. Drugi najveći igrač je u Srbiji i uskoro Sloveniji dok treće mjesto drži na tržištu Rumunjske, Češke, Poljske i Crne Gore (također pod Ininim brendom).

Strateški ciljevi

Najveći iskoraci odrađeni su u posljednjih godinu dana. MOL je u tom razdoblju preuzeo Lukoilovu mrežu benzinskih postaja u Sloveačkoj, Lotosovu mrežu u Poljskoj te već spomenuti OMV Slovenija na slovenskom tržištu.

Strateški cilj kompanije je povećanje tržišnog udjela u premium segmentu tržišta s 19% u 2020. na 30% do 2030. godine, a u tom cilju kompanija najavljuje jačanje marketinških aktrivnosti u nadolazećem razdoblju.

Komentirajte prvi

New Report

Close