Kragujevački Fiat još nema plan proizvodnje automobila za ovu godinu

Autor: Poslovni dnevnik , 20. siječanj 2022. u 22:00
Više puta je rečeno da kragujevačka tvornica neće biti ugašena jer je jedna od najmodernijih Fiatovih tvornica/Shutterstock

U tvornici pretpostavljaju da će s proizvodnih traka, kao i 2021., izaći oko 20.000 vozila, a broj radnih dana također se ne bi trebao razlikovati, što znači da će se raditi samo nekoliko dana mjesečno.

Proizvodne trake u kragujevačkoj tvornici Fiat automobili Srbija prošlog tjedna ponovno su pokrenute nakon pauze od čak pedeset dana, ali još nema plana proizvodnje za ovu godinu.

Čeka se vijest o daljnjoj sudbini tvornice i mogućem pokretanju novog modela automobila, što bi se možda moglo dogoditi na proljeće, uoči izbora, piše Politika.

Povećati zaposlenost radnika
Aleksandar Vučić, predsjednik Srbije, krajem prošle godine najavio je da bi uskoro premijerka Ana Brnabić trebala objaviti dobre vijesti u vezi s poslovanjem Fiata u Srbiji, ali nije želio iznositi detalje. Samo je rekao da je Fiat smanjio proizvodnju i da je bio na prvom mjestu izvoznika i znatno pridonosio BDP-u 2013. i 2014. godine.

U to vrijeme Fiat je proizvodio 117.000 automobila godišnje i izvozio u vrijednosti od oko milijardu eura. Trenutačno proizvodi šest puta manje, odnosno oko 20.000 vozila, a od siječnja do studenoga 2021. godine izvezao je automobile vrijedne 255,7 milijuna eura, te je na osmom mjesto najvećih srpskih izvoznika.

Saša Đorđević, predsjednik sindikata Fiata, kaže da im poslodavac još nije dostavio plan proizvodnje za ovu godinu, ali se pretpostavlja da će biti na razini kao i 2021. Broj radnih dana također se ne bi trebao razlikovati u odnosu na prošlu godinu, što znači da će se raditi samo nekoliko dana mjesečno.

255,7

milijuna eura vrijedio je izvoz srpskog Fiata od siječnja do studenoga 2021.

“Ove godine u srpnju će se navršiti točno deset godina od kada proizvodimo Fiat 500L. Ako pogledamo našu najbližu konkurenciju, malobrojni su modeli koji su atraktivni kupcima i nakon deset godina. Naš model je imao vrlo male izmjene 2016.”, objašnjava Đorđević.

Prema njegovim riječima, u autoindustriji nema pravila kada stari model treba redizajnirati ili zamijeniti potpuno novim, ali prvi indikator je pad prodaje i narudžbe vozila. On dodaje da još nema službenih najava o pokretanju novog modela u Kragujevcu, kao niti bi li taj automobil imao motor s unutarnjim izgaranjem, hibridni ili električni.

“Iskreno se nadam da ćemo uskoro imati nešto čime bi se mogli pohvaliti. To bi bilo nešto što bi podiglo proizvodnju i povećalo zaposlenost radnika. Bez toga ostajemo na razini preživljavanja”, kaže Đorđević.

Prelazak na električna vozila
Stellantis, zajednička kompanija talijansko-američke korporacije Fiat Chrysler Automobiles i francuske PSA grupe, još je u listopadu trebala izaći s investicijskim planom za svaku tvornicu koja posluje u sklopu grupe. Više puta je rečeno da kragujevačka tvornica neće biti ugašena jer je jedna od najmodernijih Fiatovih tvornica i vrlo brzo bi se mogla prebaciti na proizvodnju hibridnih i električnih automobila.

Fiat je na razini grupe najavio da će do kraja ovog desetljeća potpuno prijeći na proizvodnju električnih automobila, koje je već počeo proizvoditi u Torinu. Od 2025. godine za svaki novi model automobila razvijat će i električnu varijantu.

Komentirajte prvi

New Report

Close