Crna Gora želi od turske kompanije preuzeti privatizirani dio Luke Bar

Autor: Poslovni dnevnik , 13. rujan 2021. u 22:00
Foto: SHUTTERSTOCK

Tvrtka Port of Adria, kako je nazvan prodani dio državne Luke Bar, godinama loše posluje, krajem rujna 2020. ukupni akumulirani gubitak porastao je na 29,8 mil. eura.

Kompanija Port of Adria, bivši Kontejnerski terminal i generalni tereti, treba ponovno postati sastavni dio Luke Bar, stav je crnogorskog Ministarstva kapitalnih investicija.

Zoran Radunović, državni tajnik, rekao je da se u ministarstvu ramišlja da bi mogli vratiti Kontejnerski terminal, koji je privatiziran 2014. godine, kada ga je kupio turski Global Ports.

Predstavnici crnogorske vlade potpisali su u studenome 2013. godine ugovor o prodaji 62,09 posto dionica Kontejnerskog terminala i generalnih tereta Global Portsu za oko 8,07 milijuna eura. Prema podacima Centralne depozitarne agencije (CDA), Global Ports sada ima 54,05% udjela.

Turci su imali i obvezu da u roku od tri godine ulože 13,5 milijuna eura, a dodatno još 7,6 milijuna eura. Novi vlasnik obvezao se i da će za socijalni program za radnike osigurati 6,5 milijuna eura. Sindikat kompanije imao je više sporova s Upravom o poštivanju obveza i Kolektivnog ugovora.

Početkom ove godine objavljeno je da Global Ports razmatra mogućnost prodaje svog udjela u kompaniji Port of Adria, javile su Vijesti. To se navodi u pismu Global Portsa koje je objavljeno na web stranici Londonske burze, nakon što su prodali luku Akdeniz u Turskoj.

Odmak od teretnih luka

Kompanija je nakon te prodaje imala obvezu obavijestiti dioničare o svojim daljnjim planovima, također o Port of Adria, čiji su većinski vlasnik.

“Kao rezultat prodaje Luke Akdeniz, Odbor Global Ports Holdinga razmatra mogućnosti u vezi s kompanijom Port of Adria. Ne može biti izvjesnosti o tome hoće li se i kada dogovoriti uvjeti prodaje”, navedeno je iz Global Portsa. Kompanija u pismu navodi da je luku u Turskoj prodala za 140 milijuna eura, kao i da se sada više okreće upravljanju lukama za krstarenje, nego teretnim lukama.

54,05

posto udjela u tvrtki Port of Adria ima turski Global Ports

“Odbor i viši menadžment sada će se usmjeriti na ponovno pokretanje operacija luke za krstarenje, i širenje na globalnom tržištu kruzera. Bez obzira na trenutačna ograničenja putovanja i neizvjesnost oko povratka značajnih globalnih krstarenja, Odbor Global Ports Holdinga vjeruje da stalna potražnja za krstarenjem, o čemu svjedoče rezervacije putovanja za ovu godinu i dalje, podržava prognozirani dugoročni rast u kruzing turizmu”, navodi se u pismu iz kompanija.

Velike kratkoročne obveze

Prema financijskom izvješću za devet mjeseci 2020., Port of Adria je u bio gubitku 1,4 milijuna eura, dok je na kraju rujna 2020. ukupni akumulirani gubitak porastao na 29,8 milijuna eura.

U izvješću revizora za 2019. navedeno je da su u toj poslovnoj godini imali gubitak od 1,65 milijuna eura, kao i da su kratkoročne obveze kompanije veće od imovine, što stalno poslovanje čini neizvjesnim.

S druge strane, u prvih šest mjeseci ove godine Luke Bar, u većinskom državnom vlasništvu, bila je u plusu 93.000 eura. To je ipak značajno manje nego prethodne godine kada je u istom razdoblju plus iznosio 726.000 eura.

Od poslovanja je prihodovano 222.000 eura, što je za dvije trećine manje nego 2020. godine. Prihodi od prodaje za prvih šest mjeseci ove godine iznosili su 4,7 milijuna eura, za 70.000 eura manje nego 2020., dok je na poslovne rashode potrošeno 6,68 milijuna, što je za oko 500.000 više nego u istom razdoblju prošle godine.

Od toga je na plaće zaposlenih potrošeno 524.000 eura više nego prošle godine.

Većinski vlasnik Luke Bar je država s udjelom od 54%, dok 31% dionica imaju fizičke osobe, a stalna imovina kompanije procijenjena je na 58 milijuna eura.

Komentirajte prvi

New Report

Close