Bingo je najuspješniji trgovački lanac u Federaciji BiH

Autor: Poslovni dnevnik , 22. svibanj 2023. u 22:00
Foto: SHUTTERSTOCK

Osim Binga, sjajnu godinu imao je i Fis iz Viteza koji je zaradio visokih 30 milijuna KM uz prihode od oko 342 milijuna KM.

Maloprodajni lanci u Bosni i Hercegovini iza sebe imaju uspješnu godinu. Sve veće i značajnije kompanije ostvarile su višemilijunske profite, prenosi BiznisInfo.ba.

Na vrhu ljestvice najuspješnijih tvrtki u Federaciji BiH (za RS još nema podataka) nalazi se tuzlanski Bingo s ukupnim prihodom od preko 1,6 milijuna KM i dobiti od 117 milijuna maraka. Kao što je poznato, Bingo se također bavi proizvodnjom u nekoliko sektora.

Osim Binga, sjajnu godinu imao je i Fis iz Viteza koji je zaradio visokih 30 milijuna KM uz prihode od oko 342 milijuna KM. Sarajevo Robot je u godini ostvario visoku dobit od 11,5 milijuna KM kada je nastavio s širenjem i otvaranjem novih centara. Najveći hercegovački trgovački lanac Namex ostvario je odličan rezultat od preko sedam milijuna KM dobiti.

Još jedan domaći igrač u velikoj ekspanziji, Yimor iz Domaljevca, prošle je godine ostvario dobit od oko 5,5 milijuna KM, pokazuju podaci bonitetne agencije Dun & Bradstreet. Riječ je o kompaniji koja je proteklih mjeseci otvorila svoje prve trgovine na području Kantona Sarajevo, između ostalih iu Vistafonu (pod brendom Mega Diskont).

UDT Best iz Travnika, koji je “predstavnik” Središnje Bosne u ovoj kategoriji, imao je dobit od 4 milijuna KM. Na listi su i dva domaća sarajevska “igrača”, Amko i Jose Komerc, sa zaradama od preko tri milijuna KM svaki.

Na dnu ljestvice su tvrtke Konzum i Mercator, koje su dio bivšeg Agrokora. Ove dvije tvrtke ostvarile su dobit od dva, odnosno tri milijuna KM, što je vrlo mizeran rezultat kada se uzme u obzir da se radi o velikim tvrtkama koje su nekada bile tržišni lideri.

Jedna su od rijetkih stranih tvrtki na listi, što pokazuje da su domaći igrači u potpunosti preuzeli kontrolu nad tržištem. Ukupan desezonirani promet trgovine na malo u BiH u ožujku, promatran u tekućim cijenama, ostvario je rast od 0,6 posto u odnosu na veljaču, podaci su Agencije za statistiku BiH.

Rast prometa od 3,1 posto ostvaren je u trgovini prehrambenim proizvodima, odnosno hranom, pićem i duhanskim proizvodima, a 1,4 posto u neprehrambenim proizvodima. 

Komentirajte prvi

New Report

Close