eRačuni su važno rješenje za očuvanje ljudi i poslovanja

Autor: PD VL native tim , 24. ožujak 2020. u 09:21
Marko Emer, direktor servisa Moj-eRačun

Slanjem eRačuna umjesto papirnatih računa, sprječava se bilo kakav fizički kontakt s okolinom, kako za pošiljatelja, tako i za primatelja.

Ravnateljstvo civilne zaštite izdalo je 21. ožujka priopćenje kojim apelira na pravne osobe da, u cilju sprječavanja širenja epidemije koronavirusa, račune korisnicima šalju elektroničkim putem. Dodatni je to korak u pokušaju osvješćivanja građana koji, unatoč svim donesenim mjerama, još uvijek dovode u ugrozu sebe i druge inzistirajući na papirnatoj razmjeni računa i drugih dokumenata.

„Veliki broj građana uspio je dislocirati poslovanje, barem u onom dijelu koji se tiče izvršenja nekih radnih zadataka, ali onaj računovodstveni dio su zapostavili. Pošta je u tom pogledu učinila sve da zaštiti poštare koji više ne odlaze u tvrtke po pošiljke i ograničivši radno vrijeme poštanskih ureda do 17 sati u koje, pak, korisnici mogu ući samo s maskom na licu. Čak ni u takvim uvjetima nije osigurana socijalna distanca jer zaposlenik nekog poduzeća mora fizički otići u poštu kako bi poslao račun koji potencijalno nitko neće pronaći narednih mjesec dana, ako ova kriza ne potraje i duže“ pojašnjava Josip Kovačec, član Uprave servisa Moj-eRačun.

Osim potencijalne zaraze, ističe Kovačec, u pitanje se dovodi i likvidnost tvrtki, stoga je servis Moj-eRačun prvi odgovorio na apel mjerodavnih tijela, pokrenuvši kampanju besplatnog uvođenja eRačuna u one tvrtke koje do sada nisu prešla na bespapirno poslovanje. O čemu je riječ, pojasnio je Marko Emer, direktor servisa Moj-eRačun.
„Bespapirno poslovanje omogućuje da cijeli hodogram poslovnog procesa obavimo dislocirano, a pritom ne ugrožavamo ničije zdravlje. Slanjem eRačuna umjesto papirnatih računa sprječava se bilo kakav fizički kontakt s okolinom, kako za pošiljatelja, tako i za primatelja eRačuna“ naglašava Emer dodajući da eRačun ima status preporučene pošiljke jer je jasno evidentiran trenutak kada ga je primatelj preuzeo.

Josip Kovačec, član Uprave servisa Moj-eRačun

Uvođenje eRačuna ne zahtijeva dodatno ulaganje u softvere jer je servis Moj-eRačun integriran u više od 350 ERP i računovodstvenih rješenja, ali nudi i vlastitu aplikacija za eRačune za one korisnike koji ne koriste računovodstvene sustave, čime poslodavci direktno štite zaposlenike u izvanrednim uvjetima jer ih miču iz situacija gdje je moguća zaraza koronavirusom.

„Zaposlenici osjećaju strah i to je normalno jer se Hrvatska nije susrela s ovakvom krizom od Domovinskog rata. Izlaganje drugim, nepoznatim ljudima gdje je opasnost od širenja zaraze kapljičnim putem, rukovanjem ili doticanjem papira koji možda sadrže iznimno zarazan virus, koji se prema nekim procjenama na papiru može zadržati i do 72 sata, budi im nelagodu i strah što utječe i na kvalitetu njihovog rada“ ističe Kovačec. Dodaje kako uvođenjem eRačuna brinemo za administratore, knjigovođe i računovođe koji moraju poštivati rokove i na vrijeme slati, zaprimati i obrađivati račune, ali i za one tvrtke, a njih je u Hrvatskoj puno, s jednim ili dva do tri zaposlena koje ovakva izvanredna situacija može dovesti do zatvaranja, ako dinamika njihova poslovanja ne ostane ista kao prije uvođenja restriktivnih mjera.

eRačun prema svim kupcima

S više od 90.000 korisnika, servis Moj-eRačun ima najveću bazu primatelja eRačuna, što iznimno olakšava tranziciju na bespapirno poslovanje.
„Većina tvrtki trenutno radi dislocirano pa je naša služba osigurala svim postojećim korisnicima da brzo, jednostavno i besplatno učitaju popis kupaca nakon čega će dobiti informaciju tko od njih prihvaća eRačune. Tako smo im omogućili da izbjegnu socijalni kontakt u skladu s apelom Ravnateljstva civilne službe, ali i pomogli da izravno zaštite likvidnost tvrtke kroz sigurnu dostavu eRačuna i eDokumenata“ ističe Emer napomenuvši kako je uvjeren da će, unatoč svim poteškoćama, ova situacija pokazati da je Hrvatska, po uzoru na gospodarski najjače države, spremna za novu eru poslovanja. „Dobro organiziranim radom od kuće poslodavci, zakonodavci i radnici shvatit će da je vrijeme da počnemo ohrabrivati promjene iz papirnatog u bespapirno poslovanje kako bi nam i u lijepim trenucima, a ne samo u vremenima krize, ured bio gdje god mi to poželimo“.

Sadržaj omogućio Moj-eRačun

New Report

Close