1. Godinama govorimo o potrebi digitalne transformacije državne uprave, a trenutno svjedočimo situaciji u kojoj su okolnosti tijekom 2020. godine primorale tijela državne uprave da se ubrzano digitaliziraju. Što je dobro u smislu digitalizacije donijela 2020. godina državnoj upravi?
Digitalizaciju državne uprave u 2020. godini bih podijelio u dva dijela. Prvi je planirana digitalizacija koja se, najvećim dijelom, financira iz europskih fondova, a ogleda se u većim projektima poput Centra dijeljenih usluga te projekata razvoja e-usluga. Drugi je digitalizacija koja se ogleda u odgovoru na izazove koje je donijela kriza uzrokovana pandemijom COVID-19 virusa, gdje je potrebno brzo odgovoriti na trenutne izazove i koja je iznjedrila rješenja poput e-Propusnica. Ukoliko gledamo pozitivna iskustva iz 2020. godine, rekao bih kako se primarno pokazalo kako digitalizacija radi digitalizacije ili samo pretvaranje papirnatog procesa u digitalni nema smisla, ukoliko je taj proces i dalje birokratiziran. Dakle, nužna je transformacija procesa, koja se mora temeljiti na kvalitetnom upravljanju podacima. Također, važna je i ekonomska vrijednost transformacije – koliko se štedi resursa, novca, vremena. Jednako važno je praćenje zadovoljstva korisnika. Ono što smo također naučili u 2020. godini jest da trebamo imati model upravljanja spreman na različite izazove, kao što je ova pandemija uzrokovana virusom COVID-19. Isti model se može primijeniti i na odgovor na prirodne nepogode (potresi, poplave, požari itd.), otpornost na kibernetičke napade i slično.
