Za županjski Avem (Pticu) samo je nebo granica u poslovanju

Autor: Suzana Varošanec , 14. travanj 2022. u 22:00
Supružnici Ivan i Marijana Pavlović Puljić (na slici i Marija Peršić)/PD

Obiteljska pekarska tvrtka u izvoznoj ofenzivi i digitalno-zelenoj tranziciji.

Županji je prije više od jednoga stoljeća pokrenuta proizvodnja kruha o čemu prvi pisani trag svoje korijene seže iz 1880., a potom s koljena na koljeno nastavljena je tradicija tako da je sve što su generacije obitelji Blumenschein-Puljić marljivo stvarale izraslo u inovativno obiteljsko poduzeće.

Tvrtka se zove Avem, što na latinskom znači ptica pa su u naletu prije sedam godina supružnici Marijana i Ivan Puljić, uz poticaj trgovačkog lanca Spar Hrvatska, krenuli u širenje proizvodnog asortimana, ali i prvi iskorak na strano tržište s proizvodima koje ovaj veliki trgovac izvozi kao svoju robnu marku u Sloveniju.

Očito je za Avem samo nebo granica: pokazatelj je njihov razvojni projekt digitalne i zelene tranzicije kojim proizvodnju prilagođuju europskim standardima o održivosti okoliša.

Krajem 2021. pokrenuli su digitalizaciju proizvodnje i prilagodbu tehnologijama održivog razvoja, s povećanjem proizvodnje i izvoza. Projekt je EK nagradila sredstvima za sufinanciranje iz Europskog fonda za regionalni razvoj.

Danas se njihovi proizvodi nalaze u Sparu, Konzumu i Plodinama diljem Hrvatske/PD

Treći pogon se dovršava
Ukupna vrijednost projekta iznosi 13 milijuna kuna, od čega je 4,6 milijuna kuna bespovratni novac, dok se cjelokupno ulaganje provodi značajnim vlastitim sredstvima pod palicom direktorice Marijane Pavlović Puljić.

”Spar Hrvatska nam je dao svoje povjerenje i veliki poticaj da se pokušamo sami plasirati na međunarodno tržište. Planiramo značajno povećati izvoz s novim proizvodima. Usto, puno toga se posložilo: prvi korak u širenju predstavlja kupnja bivše tvornice Tvornice stočne hrane. Riječ je o velikom objektu koji smo energetski obnovili iz vlastitih sredstava s istim ciljem – kako bismo bili neovisni o svim poskupljenjima energije i okolišno osviješteni.

Kroz ovaj projekt u tijeku je izgradnja novog pogona čime ćemo udovoljili zahtjevima izlaska na tržište sa zdravom podlogom koja je bitna podrška za ostvarenje velikih planova. Za to imamo puno znanja. Suprug Ivan je prehrambeni tehnolog s velikim iskustvom koje je presudno za našu ideju vodilju: da radimo proizvode po starim recepturama a novim tehnologijama”, otkriva Marijana.

13

milijuna kuna vrijedan EU projekt digitalizacije i povećanja proizvodnje

Na tradiciji klasičnog pekarstva paralelno su izrastali novi pogoni, i uz smrznuti program (bijeli, polubijeli i raženi kruh) odvija se proizvodnja klasičnih krušnih mrvica te onih sa sezamom kao i grisina različitih okusa.

Na lokalnom tržištu Avemov core biznis i dalje je proizvodnja kruha i peciva kojom se opskrbljuju lokalni potrošači. Na valu tržišne potražnje raste smrznuti program pa proizvodnja organizirana na dvije lokacije više nije dostatna za zadovoljavanje tržišnih potreba. Avem je tek na korak do realizacije poduzetničke ideje iz više razloga.

Treći pogon bitan za širenje kapaciteta bit će završen do kraja godine i već se nabavlja IT oprema potrebna za uvođenje novih poslovnih modela, digitalizira se upravljanje nabavom, prodajom i logistikom, kupuju novi strojevi uključujući silos… Slijede novi zahvati na energetskoj obnovi.

Foto: PD

Poluga energetske efikasnosti
Najvažniju polugu u podizanju energetske učinkovitosti, kroz transformaciju korištenja plina kao energenta u struju, donosi ugradnja solarnih panela od 400 kW te zamjena postojeće opreme novom, energetski učinkovitijom. Međutim, taj dio projekta planiraju realizirati u dvije faze: prvo će se na krovu postaviti solarna elektrana 200 kW – financira se iz vlastitih sredstva (1,8 milijuna kuna), a kasnije samostojeća na tlu snage 400 kW.

Dok će manja solarka zadovoljiti energetske potrebe infrastrukture npr. rasvjete i hlađenja, velike potrošače – peći, šoker i komore za hlađenja, energijom iz OIE opskrbljivat će nova elektrana. Ta se vrijednost ulaganja procjenjuje na oko 4 milijuna kuna pa se planiraju javiti na prvi takav natječaj.

”Potaknuta potrebom za stvaranjem još kao djevojčica imala sam puno ideja i planova, a danas se naši proizvodi nalaze u Sparu, Konzumu i Plodinama diljem Hrvatske. U širenju proizvodnje važnu ulogu ima vlastiti razvoj kroz inovacije u smrznutom programu i s prvom planiramo sudjelovati na međunarodnim sajmovima te ostvariti bitno veću prisutnost na ino-tržištima”, kaže direktorica dodajući da su za rast bitne tri komponente, što može biti zanimljivo svima koji o sličnom sanjaju – naime, to su konkurentnost, program po kojem se tvrtka razlikuje i kapaciteti.

6

milijuna kuna lanjski prihodi poduzeća

Mogućnosti su nesagledive i primjerice da danas, kaže, imaju 100% veće kapacitete, sve bi mogli plasirati. U postupku su implementiranja IFS sustava što uključuje i certificiranje s čime će ući u novi, viši razred proizvođača u prehrambenoj industriji, dok s novom opremom koja ima znatno manju potrošnju energije, a znatno veći kapacitet proizvodnje, bit će još konkurentniji.

Pretprošle godine prihodi Avema su iznosili 4,6 milijuna kuna, a kako rade tri puta veći projekt uz veliko povjerenje kreditora – u dugoročnoj suradnji sa Zagrebačkom bankom, to će se odraziti i na novo zapošljavanje te po projekcijama, kad se projekt realizira prihodi bi se trebali udvostručiti, s time da bi u strukturi izvoz porastao na udio od oko 25%. Lani su već došli na razinu ukupnog prihoda veću od 6 milijuna kuna.

Sve što su generacije obitelji Blumenschein-Puljić od 1880. marljivo stvarale izraslo je u inovativno obiteljsko poduzeće/PD

Komentirajte prvi

New Report

Close