‘Trajne posljedice ne očekujemo već upravo obrnuto, vraćamo se bolji nego ikad’

Autor: Marta Duić , 13. lipanj 2020. u 09:47
Ana Buljan i Ivana Zec vode tvrtku Karibu Kaawa/ DAVORIN VIŠNJIĆ/PIXSELL

Najčešće se naručivalo kave u zrnu koje smo nabavljali iz Njemačke i Češke, a tražen je bio i naš koncept ‘Pretplate na kavu’, kažu u Karibu Kaawi.

Zagrebački proizvođači craft kave Karibu Kaawa i Lively Roasters u doba korone do kupaca su došli na nove načine, pa iako je utjecaj pandemije i zatvaranja lokala na tržište kave ogroman, oni hrabro koračaju naprijed.

“Iz razgovora s pržioničarima i coffee shopovima iz Njemačke, Belgije, Češke i Mađarske s kojima surađujemo smo saznali da im je pad prometa drastičan, a koncept naplate pri nabavci pržene kave se promijenio i odgode plaćanja su prešle u avansno plaćanje. Fizički coffee shop smo morali zatvoriti, no porasla nam je potražnja na web shopu. Pored online poslovanja osmislili smo koncept drive-thru coffee, gdje su ljudi putem online narudžbe dolazili po kavu za van”, kaže Ana Buljan iz Karibu Kaawe, koja s Ivanom Zec vodi istoimeni kafić na zagrebačkoj Trešnjevki.

Iako je web shop Karibu Kaawe u povojima, i njemu se potražnja povećala u doba korone. “Ljudi su najčešće naručivali pojedinačne kave u zrnu koje smo nabavljali iz Njemačke i Češke, a tražen je bio i naš koncept ‘Pretplate na kavu”, objašnjava Buljan.

Marko Brajković, direktor Lively Roastersa kojem je temelj poslovanja distribucija u ugostiteljske objekte, kaže kako i danas, mjesec dana otkako se ugostiteljstvo opet pokrenulo, ništa nije kao nekad, posebice među ugostiteljima u centru Zagreba i onim sezonskim.

Stvorili rezerve
“Tijekom korone ljudi su se okrenuli retailu i online trgovinama. I jedan i drugi segment doživjeli su eksponencijalni rast, no ni blizu da bi nadoknadio konzumaciju kave u Ho-ReCa kanalu. I sad kad barovi ponovno rade, vidljiv je manjak konzumacije kave”, kaže Brajković.

Brajković

Trend narudžbi za kućanstva se nastavio te specijalitetna kava doma postaje normalna stvar.

Napominje kako nisu bili opterećeni financijama jer su kroz godine razvoja tvrtke gradili i kapitalne rezerve te su znali da mogu mjesecima bez prihoda, a u karanteni su se orijentirali na novu ciljanu skupinu – domaćinstva.

“Uz veći fokus na društvene medije i sve moguće B2C kanale, isporuke preko internet trgovine narasle su nam za nekoliko tisuća posto pa smo tako dva dostavna dana Ho-Re-Ca zamijenili skakutanjima po stepenicama stambenih zgrada. Pravi povratak u Ho-Re-Ca očekujemo najranije u rujnu i iskoristit ćemo vrijeme dotad za prilagodbe tržištu i razvijanje ideja.

Trend narudžbi za kućanstva se nastavio te specijalitetna kava doma postaje normalna stvar, a širimo se i u Ho-Re-Ca te smo u zadnjih 20-ak dana ostvarili suradnju sa sedam novih barova, od Zagreba do Siska. Ostvarili smo i suradnju s Local Hero iz Poreča pa možemo reći da nam je kampanja #supportlocal pomogla”, pohvalio se Brajković.

Nada u daljnji razvoj
Kao i većina mikro poduzetnika, i u Karibu Kaawi su za proljeće pripremili niz projekata, dogovorili festival kave za kraj svibnja, alocirali novac za mikro-investicije, zaposlili novu osobu i razvijali web shop. Nakon novonastale situacije zbrojile su rashode i prihode i odlučile da ne odustaju te donijele korake koje će im omogućiti opstanak.

Srezale su sve neophodne rashode i prijavile se na Vladine potpore za očuvanje radnih mjesta, a dogovorile su i s najmodavcem prostora gratis mjesece dok je kafić bio zatvoren. Pokrenule su i YouTube kanal na kojem su virtualno pile kave s gostima i prikazivale načine pripreme kave, a aktivirale su i društvene mreže te ostvarile suradnje s influencerima.

20

posto rasta prihoda očekuje Lively Roasters u ovoj godini

“Naglasak ćemo staviti na daljnji razvoj i prodaju preko weba i na koncept ‘Pretplate na kavu’ koji je inovativna usluga u našoj regiji. Poslujemo tek dvije i pol godine i išle smo s polaganim rastom i financijski i razvojno, no nadamo se daljnjem razvoju, vjerojatno puno sporijem nego kakav je trebao biti prije krize”, poručuje Buljan.

Brajković ističe kako su ovaj period iskoristili za brainstormanje, educiranje, razvoj te završavanje projekata poput ‘coffee-tube’, ‘tea-tube’, funkcionalnih napitaka na bazi tzv. Cold Brewa.

“Nastavili smo gdje smo stali te do danas bilježimo rapidan rast kupaca i prihoda. Trajne posljedice ne očekujemo već upravo obrnuto, vraćamo se bolji nego ikad, a kod naših kupaca u hotelima, restoranima i kafićima očekujemo i do 20% rasta s obzirom na to da će krajnji korisnici sada više paziti na vrijednost za novac”, zaključuje Brajković.

Komentirajte prvi

New Report

Close