U rekordnoj godini sele u novi pogon: Od kada smo počeli s njihovom proizvodnjom bilježimo stalni rast na stranom i domaćem tržištu

Autor: Marta Duić , 07. srpanj 2020. u 15:00
Vlasnik tvrtke Miroslav Mataušić ovim biznisom nastavlja obiteljsku tradiciju

U novi pogon koji bi trebao otvoriti u rujnu uloženo je oko 2,5 milijuna kuna. Sada mogu u ozbiljnu ekspanziju.

Samoborska tvrtka Fortuna Food u kojoj se proizvode Frelimo čvarci i mast najesen seli u novi, moderniji pogon.

Danas je njihova godišnja proizvodnja oko 70 tona čvaraka te zapošljavaju 15 radnika, a u u novoj proizvodnji kapaciteti će im biti do sedam puta veći. U pogon koji bi trebao početi s radom u rujnu uloženo je oko 2,5 milijuna kuna.

“Proširenjem kapaciteta otvorit ćemo nova tržišta jer nam dosadašnji kapacitet nije dozvoljavao veću ekspanziju”, objašnjava vlasnik tvrtke Miroslav Mataušić. Mataušić, koji ovim biznisom nastavlja obiteljsku tradiciju, čvarke je počeo proizvoditi prije 10 godina, a s proizvodnjom su ga upoznali otac i stric koji su radili u mesnici.

Pod brendom Frelimo čvarke proizvode ručno u vlastitom pogonu, a osim okusom i kvalitetom, domaće i svjetsko tržište osvajaju i inovativnim dizajnom, točnije limenkom koja je zaslužan za to da su se našli na stolovima mnogih caffe barova kao nova, zdrava grickalica.

Kako je sve počelo

“Cijela priča je počela kada sam čvarke ponudio jednom samoborskom mesaru. Kada sam ih donio još onako vruće, rasprodani su u 15 minuta. Od kada smo počeli s proizvodnjom čvaraka bilježimo stalni rast prodaje, kako na stranom, tako i na domaćem tržištu. Sirovinu smo, nažalost, prisiljeni uvoziti, a razlog tome su nedovoljne količine sirovine na hrvatskom tržištu i nestandardizirana kvaliteta. Zbog toga sirovinu kupujemo uvijek kod istog dobavljača i to je jedan od razloga uvijek iste kvalitete čvaraka”, kaže Mataušić.

40

posto rasla im je prodaja na domaćem tržištu u prvoj polovici ove godine

Kako ističe, Frelimo čvarci proizvode se na stari tradicionalni način – ručno, a njegova osnovna ideja od ulaska u poduzetničke vode bila je povratak izvornoj hrani naših predaka bez štetnih dodataka, umjetnih boja i konzervansa.

Mataušić se pohvalio kako im je u zadnjih nekoliko godina izvoz u stalnom porastu i trenutno iznosi 40 posto ukupne proizvodnje. Prisutni su u Sloveniji, BiH, Austriji, Švicarskoj, Njemačkoj, Velikoj Britaniji, Irskoj i Švedskoj, a uz sve vodeće domaće trgovačke lance poput Interspara, Konzuma i Metroa, tržnica te niz specijaliziranih trgovina, pronašli su mjesto i u vrhunskim domaćim restoranima.

30

posto rasla im je prodaja na domaćem tržištu u prvoj polovici ove godine

“Istaknuo bih Anu Grgić i hotel Esplanade, s kojom surađujemo oko godinu dana. Naši delikates čvarci služe se na doručku u poznatom hotelu, a interes su izrazili i drugi vrhunski restorani, uključujući Noel”, kaže Mataušić. Kako tvrdi, pakiranje čvaraka u limenci je sve popularnije u HoReCa sektoru i kupci sve više mijenjaju navike konzumacije čvaraka.

Ovi samoborski čvarci osvojili su niz nagrada, a Mataušić kaže kako mu je najdraža Superior Taste Award u Bruxellesu koju su dobili čak tri puta, a za nju ocjenjivanje odrađuje više od 100 svjetski poznatih chefova i sommeliera.

Vjetar u leđa

Kako kaže Mataušić, biti ocijenjen najvišim ocjenama od strane struke im daje dodatan vjetar u leđa. Nagradu su donijeli i s Međunarodnog sajma poljoprivrede u Novom Sadu, gdje je nagrađeno inovativno pakiranje čvaraka u limenci.

“Očekujemo da će 2020. godina biti najbolja dosad, a u prilog nam idu rezultati prve polovice godine u kojem bilježimo rast od 30 posto na domaćem tržištu te 40 posto na inozemnom. Još bolje rezultate očekujemo u drugoj polovici godine, a posebno u jesen kad planiramo preseljenje u novu modernu proizvodnju”, poručuje za kraj ovaj mladi samoborski poduzetnik.

Komentirajte prvi

New Report

Close