Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Ovo bi vas trebalo brinuti u vezi potrošnje u prosincu 2013.

Autor: Božica Babić
06. veljača 2014. u 13:37
Podijeli članak —
Martin Evačić, NTL

Martin Evačić nije nimalo iznenađen padom potrošnje u prosincu.

Nisam iznenađen. Ne samo da je prosinac bio loš nego se negativan trend prelio i na siječanj. Zabrinjava što je gledano količinski potrošnja ostala na istim pozicijama, a financijski je niža jer se ruše cijene.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Svi trgovci bilježe veći broj ulaza kupaca, ali su košarice sve praznije. Kupuje se manje i jeftiniji artikli, robne marke. Prodaja u akcijama raste i do sedam posto što je najbolji pokazatelj dubine krize. 

Nisam iznenađen. Ne samo da je prosinac bio loš nego se negativan trend prelio i na siječanj. Zabrinjava što je gledano količinski potrošnja ostala na istim pozicijama, a financijski je niža jer se ruše cijene.

Svi trgovci bilježe veći broj ulaza kupaca, ali su košarice sve praznije. Kupuje se manje i jeftiniji artikli, robne marke. Prodaja u akcijama raste i do sedam posto što je najbolji pokazatelj dubine krize. 

Hrvatska je zemlja apsurda, potrošnja pada, a štednja raste? 
Radi visoke nezaposlenosti kupovna moć je manja, no preplavila nas je i psihoza neizvjesnosti od onog što bi nam se moglo sutra dogoditi. Za to su dijelom odgovorni i mediji, za pozitivne vijesti nema mjesta. Vrtimo se u začaranom krugu, pa zbog straha ne troše ni oni koji bi mogli već drže novce u bankama.    

Može li 2014. donijeti promjenu trenda, rast prometa u maloprodaji? 
Kako je krenula dvojim da bi mogla biti i lošija nego 2013. Uz pad potrošnje veliki su i pritisci na marže. Spuštanjem cijena ispod svih razina i enormnim uvozom strani trgovci iscrpljuju domaću trgovinu što ilustrira i struktura roba na njihovim policama. Kada nas unište povećat će i cijene i marže. Fiskalizacija je istisnula sivo tržište pa i to svjedoči ne samo da je potrošnja lani bila značajno manja već najavljuje i crne prognoze za buduće razdoblje. 

Autor: Božica Babić
06. veljača 2014. u 13:37
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close