U godini nakon IPO-a kupili Ekobit, a neto dobit Spana skočila 162 posto

Autor: Tanja Ivančić , 21. studeni 2022. u 13:43
Nikola Dujmović 1993. je bio jedan od osnivača Spana, danas je izvršni direktor/T. Miletić/PIXSELL

Softverska kompanija nominirana za gospodarstvenika godine najviše rasla u Hrvatskoj i SAD-u.

Nikola Dujmović jedan je od osnivača Spana, domaće softverske kompanije i njegov direktor od samih početaka.

Inženjer po zanimanju, a mogućnost za napredovanje i rast vidi u svemu što radi, te zastupa jednostavnu poslovnu filozofiju: vjeruj u ono što radiš i slijedi načelo društvene odgovornosti, pružaj potporu i nastoj dati zajednici više nego što si od nje uzeo, stoji između ostalog u predstavljanju Nikole Dujmovića na stranicama tvrtke.

Dujmović je odgovoran za Spanovo širenje izvan granica RH, a bio je i pokretačka snaga iza Spanova partnerstva s Microsoftom, koje je Span učinilo vodećim partnerom ove kompanije u regiji.

Više od 1200 korisnika
Span je osnovan 1993. godine u eri poslovanja na papiru i dial-up interneta. Počeli su kao pružatelj licenci i sistem integrator usredotočen na Microsoftove tehnologije, a s vremenom su se razvili u međunarodnu kompaniju s brojnim priznanjima i profesionalnim certifikacijama.

Span posljednjih godina bilježi kontinuirani dvoznamenkasti rast prihoda, trenutačno zapošljava 744 stručnjaka i jedan je od najvećih IT izvoznika, koji dvije trećine prihoda ostvaruje na inozemnom tržištu. Surađuju s 40 međunarodnih partnera i posluje s više od 1200 korisnika, među kojima su vodeće globalne i regionalne korporacije.

Span Grupu čini šest domaćih povezanih društava: Span d.d., Bonsai.tech, Trilix, Ekobit, Fintech Digital Services, Span Centar kibernetičke sigurnosti, te osam inozemnih u Sloveniji, Velikoj Britaniji, SAD-u, Njemačkoj, Ukrajini, Azerbajdžanu, Švicarskoj i Moldaviji.

Kao vodeći stručnjaci za Microsoftove tehnologije i vodeći regionalni partner Microsofta, Span je prva hrvatska kompanija koja nosi pet od mogućih šest Microsoft Solutions Partner statusa te 12 Microsoftovih naprednih specijalizacija.

Valja podsjetiti da je Span i prva IT kompanija koja je izašla na domaću burzu i odradila tzv. IPO, odnosno javnu ponudu dionica. Bilo je to u u rujnu 2021. Span je putem Javne ponude prodao svih 578.200 ponuđenih vlastitih dionica ili 29,5% koje je kupilo više od 1000 dioničara, a čime je prikupljeno 101.185.000,00 kuna. Kroz tzv. ESOP program dionice su tada ponuđene i zaposlenicima Spana u Hrvatskoj, a na kupnju se odlučilo više od polovice zaposlenika – njih 242.

Potražnja za dionicama je značajno nadmašila ponudu. Među novim dioničarima više je od polovice Spanovih zaposlenika u RH. To je nevjerojatno i ponosan sam što radim s ljudima koji toliko vjeruju u ono što radimo – rekao je Nikola Dujmović nakon lanjskog IPO-a.

Span je u 2022. nastavio s izvrsnim poslovanjem. U ožujku je kupio IT tvrtku Ekobit i pridružio je svojim povezanim društvima. A da je poslovanje uspješno svjedoče i posljednji, 9-mjesečni poslovni rezultati. Kako su istaknuli u izvješću, razdoblje je obilježeno rastom svih najvažnijih poslovnih pokazatelja.

Ukupni prihodi Span Grupe iznose 650,7 milijuna kuna, što predstavlja rast od 11% u odnosu na isto razdoblje 2021. EBITDA prije jednokratnih stavki porasla je za 68% te iznosi 55,4 milijuna kuna. EBITDA nakon jednokratnih stavki u promatranom razdoblju povećala se na 51,9 milijuna kuna, što predstavlja rast od 89%. Span Grupa ostvarila je neto dobit od 39,4 milijuna kuna, što je rast od 162% u odnosu na isti period 2021.

Nadomjestili pad u Ukrajini
Najveći rast prihoda u Grupi ostvarile su usluge s visokom dodanom vrijednošću, najviše u poslovnom segmentu Razvoj softvera i poslovnih rješenja, koji je rastao 66%, i segmentu Infrastrukturnih usluga, Cloud i Cyber Securityja, koji je u promatranom razdoblju ostvario rast od 56%.

Pad prihoda na tržištu Ukrajine – gdje je Microsoft omogućio korištenje svojih proizvoda i usluga bez naknade do kraja godine svim Spanovim korisnicima u toj zemlji – u potpunosti je nadomješten rastom prihoda na svim ostalim tržištima i u svim segmentima poslovanja.

Udio prihoda koje Grupa ostvaruje na inozemnim tržištima u devet mjeseci 2022. godine iznosi 65%, pri čemu najznačajniji rast u odnosu na prošlu godinu bilježe tržišta Hrvatske i SAD-a.

Iza nas je još jedno uspješno razdoblje obilježeno rastom u svim ključnim segmentima poslovanja. Takav rast prihoda i profitabilnosti rezultat je naše poslovne strategije, koja je fokusirana na rast usluga s visokom dodanom vrijednošću.

Veseli nas da smo u ovom kvartalu ostvarili dvanaestu Microsoftovu naprednu specijalizaciju i otvorili Span centar kibernetičke sigurnosti, kojim dodatno osnažujemo svoju prisutnost na tom području – poručio je Nikola Dujmović, osnivač i predsjednik uprave Spana.

Komentirajte prvi

New Report

Close