Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Tri zlatna savjeta slučajne poduzetnice

Autor: Poslovni.hr
15. siječanj 2013. u 16:29
Podijeli članak —
Thinkstock

Pokretanje tvrtke trajat će duže i koštati skuplje, čak i nakon što uračunate da će trajati duže i koštati skuplje

„Želite postati poduzetnik? Ja nisam imala tu namjeru. Moja je tvrtka  nastala iz knjige o planiranju 'zelenog' vjenčanja koju sam napisala dok sam bila na diplomskom studiju. Kako bi knjiga ostala u toku s vremenom počela sam voditi blog, koji je prerastao u web stranicu“, piše Kate Harrison za Forbes.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Nakon što je vidjela da njezine web stranice sve više napreduju, upisala je poslovni tečaj i  poduzetnički obrazovni program. Skupila je hrabrost da odustane od  karijere u politici okoliša kako bi se okušala u vođenju startupa. Postojao je samo jedan problem: njezin je poslovni plan trebao milijun dolara, a bilo je ljeto 2009. godine – kriza je vladala u svom punom sjaju. Osim toga, kaže, nije imala pojma što radi.

„Želite postati poduzetnik? Ja nisam imala tu namjeru. Moja je tvrtka  nastala iz knjige o planiranju 'zelenog' vjenčanja koju sam napisala dok sam bila na diplomskom studiju. Kako bi knjiga ostala u toku s vremenom počela sam voditi blog, koji je prerastao u web stranicu“, piše Kate Harrison za Forbes.

Nakon što je vidjela da njezine web stranice sve više napreduju, upisala je poslovni tečaj i  poduzetnički obrazovni program. Skupila je hrabrost da odustane od  karijere u politici okoliša kako bi se okušala u vođenju startupa. Postojao je samo jedan problem: njezin je poslovni plan trebao milijun dolara, a bilo je ljeto 2009. godine – kriza je vladala u svom punom sjaju. Osim toga, kaže, nije imala pojma što radi.

U zadnje tri godine Harrison je prikupila potrebna sredstva te je njezin portal postao vodeći 'zeleni' brend u industriji vjenčanja. „Naravno, moje nastojanje nije uvijek teklo onako kako sam planirala, svaka je godina donijela posebne prilike i izazove“, kaže. Harrison priznaje da je napravila stotine pogrešaka te da je budućnost nejasna, no unatoč tome ovo je nabolji period njezina života.

Kada pogleda u prošlost nekoliko je savjeta koji se ističu, a koji bi mogli pomoći ostalima. Evo nekoliko savjeta za koje Harrison kaže da bi voljela da ih je znala kada je ona pokretala posao:

1. Trajat će dulje i koštati skuplje, čak i nakon što uračunate da će… Trajati dulje i koštati skuplje!

„Kada su mi profesori rekli da ću morati prikupiti milijun dolara kako bih osnovala tvrtku, doslovno sam se glasno nasmijala. Taj je iznos bio toliko velik da nisam mogla ni zamisliti kako ću ga trošiti, a kamoli pitati nekoga za toliki novac. No, tri godine kasnije, prikupila sam i više od toga – i to još uvijek nije dovoljno! Sve košta više i traje dulje nego što si uopće možete zamisliti“, upozorava. Čak i kad radite s nevjerojatnim ljudima koji imaju točne procjene i njihova je isporuka pouzdana, postoje nepredviđeni tehnički izazovi  i neizbježne nekontrolirane promjene s kojima se morate nositi.  Jedan mi ja savjetnik rekao: Da bi bili točni u vašim projekcijama, trebate udvostručiti trošak i dodati nulu vašoj vremenskoj procjeni. Ostavite prostora za pogreške i osigurajte da vaši investitori budu spremni pružiti dodatni kapital“, savjetuje poduzetnica.

2. Biti izvršni direktor 50 posto znači prikupljati novac, 40 posto baviti se administracijom i upravljati projektima, pet posto otpada na partnerstva…

 Morate više brinuti o dugoročnom rezultatu nego o dnevnim rezultatima kako bi zadržali pogled na nagradu i kretali se naprijed kada dođu teška vremena. Teško je pustiti vođenje tvrtke na dnevnoj bazi i prijeći s obavljanja svakodnevnih aktivnosti na njihovo nadziranje. No, ako ne uspijete delegirati, vaša tvrtka nikad neće biti veća od vas samih. Izlaz je u ovome: pronađite ljude kojima vjerujete, dobro ih obučite i onda im se maknite s puta.“

3. Ako radite na nečemu, to ne znači nužno da će klijenti doći

„Stvaranje cool proizvoda ili web portala rijetko je samo po sebi dovoljno za uspjeh, viralni rast nije stvarnost za većinu kompanija. Trebate pretpostaviti da će vaš proizvod zahtijevati puno pomoći kako bi išao u smjeru u kojem treba ići, a trebat će i puno vremena i novca. Trebate vrlo snažan marketinški plan, a bilo bi idealno naći suosnivača, direktora marketinga ili neku tvrtku svjetkog ranga koja bi vam pomagala na vašem putu. Vaš se plan nikada neće sam izvršiti. Ključno je biti siguran da se svaki znak vašeg rasta u vašem modelu povezuje s marketinškim aktivnostima u stvarnom životu“.

Autor: Poslovni.hr
15. siječanj 2013. u 16:29
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close