Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Tipurić: Republici Hrvatskoj potrebni su inženjeri, a ne ekonomisti

Autor: Objava za medije
26. ožujak 2014. u 10:18
Podijeli članak —
Press foto

U organizaciji udruge MBA Croatia je u prostorijama Hrvatske gospodarske komore prof. dr. sc. Darko Tipurić održao je predavanje na temu: “Upoznajmo konkurenciju: Strateška konkurentska analiza”.

U organizaciji udruge MBA Croatia je u prostorijama Hrvatske gospodarske komore prof. dr. sc. Darko Tipurić pred 60 hrvatskih poslovnjaka održao predavanje na temu: "Upoznajmo konkurenciju: Strateška konkurentska analiza".

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Upravo je strateška analiza konkurencije pojam kojeg je bilo potrebno definirati i objasniti jednu stvar – ona zapravo priča priču o vlastitoj kompaniji. "Rijetke su iznimke u kojima kompanije posluju u uvjetima gdje konkurencije nema.", izjavio je Tipurić i to objašnjava zbog čega je strateška konkurentska analiza sastavni dio postavljanja kvalitetne strategije kompanije. Strategija ne govori samo ono što bi kompanija trebala raditi, već i ono što ne bi trebala. Zato svaka kompanija čiji menadžment svoju strategiju ne može sažeti u jednu rečenicu nema istu kvalitetno postavljenu.

U organizaciji udruge MBA Croatia je u prostorijama Hrvatske gospodarske komore prof. dr. sc. Darko Tipurić pred 60 hrvatskih poslovnjaka održao predavanje na temu: "Upoznajmo konkurenciju: Strateška konkurentska analiza".

Upravo je strateška analiza konkurencije pojam kojeg je bilo potrebno definirati i objasniti jednu stvar – ona zapravo priča priču o vlastitoj kompaniji. "Rijetke su iznimke u kojima kompanije posluju u uvjetima gdje konkurencije nema.", izjavio je Tipurić i to objašnjava zbog čega je strateška konkurentska analiza sastavni dio postavljanja kvalitetne strategije kompanije. Strategija ne govori samo ono što bi kompanija trebala raditi, već i ono što ne bi trebala. Zato svaka kompanija čiji menadžment svoju strategiju ne može sažeti u jednu rečenicu nema istu kvalitetno postavljenu.

Osim teorijskog dijela, objašnjena je i upotreba konkretnih alata, poput Porterovog modela 5 sila, usporedbe poslovnih pokazateljima s tržišnim liderom i sljedbenicima, izrada vlastitih matrica, objašnjeni načini stjecanja konkurentske prednosti, a dio predavanja bio je posvećen hrvatskoj brodogradnji i telekom industriji. Bilo je korisno vidjeti na što je potrebno obratiti pažnju prilikom izrade jedne strateške analize pojedine industrijske grane.

Na brojna pitanja o kvaliteti državne strategije u pojedinim industrijskim granama prof. Tipurić je naglasio iznimnu važnost o postojanju kvalitetnih stručnjaka u Hrvatskoj kao što su inženjeri, doktori i stručnjaci ostalih područja, a tek nakon toga kvalitetnog MBA kadra.

Predavanje je zatvoreno nezaobilaznim druženjem, dok je najsretniji sudionik na poklon dobio knjigu Darka Tipurića "Iluzija Strategije".

Autor: Objava za medije
26. ožujak 2014. u 10:18
Podijeli članak —
Komentari (2)
Pogledajte sve

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close