Stručnjaci za headhunting menadžera: Svi traže ‘plug&play’ izvršnog direktora

Autor: Sergej Novosel Vučković , 04. rujan 2022. u 06:59
Foto: pd

Ludovic Coquillet napominje, pak, da je jedan trend povezan i sa željom mnogih hrvatskih ili regionalnih tvrtki da se razvijaju u srednjoj ili zapadnoj Europi.

Na hrvatskom tržištu rada ponovno traje sezona lova za tisućama profila u uslužnim djelatnostima, sa ili bez iskustva, koje poslodavci već odavno (bezuspješno) traže i izvan regije. Ako je tako s kadrovima nižih i srednjih kvalifikacija, kako je tek u kategoriji najstručnijih, tzv. executivea, izvršnih direktora i seniorskih menadžerskih pozicija, kojih je ‘po defaultu’ manje? Izazove i muke po pronalaženju takvih osoba oslikavaju stručnjaci tvrtke Alexander Hughes Zagreb, međunarodne headhunting agencije u 46 država svijeta, koja iz ovdašnjeg ureda vodi posao za cijelu Adria regiju. Ludovic Coquillet, managing partner i Robert Ćuzela-Piljac, consultant, upozoravaju da su nakon pandemije nastupili novi trendovi.

“Tijekom situacije s covidom-19 top menadžeri reagirali su vrlo različito. Većini je bila testirana otpornost i sposobnost održavanja motivacije timova i organizacija. Mnoge su tvrtke otkrile da njihove ‘zvijezde’ nisu bile tako uspješne u krizi. Odonda se od nas sve više traži da razmotrimo taj aspekt menadžerskih iskustava – upravljanje u kriznim situacijama, agilnost, sposobnost brze prilagodbe na neočekivano”, otkriva Coquillet.

Kandidati sve oprezniji

Najvažnija je promjena, ističe Ćuzela-Piljac, da su i vlasnici i menadžment shvatili da zaposlenici ne moraju nužno dolaziti na posao da bi bili učinkoviti.

“To je omogućilo tvrtkama da svojim radnicima ponude bolji odnos posla i privatnog života, što ih u konačnici čini zadovoljnijima,time i efikasnijima”, navodi.

U tom smislu i menadžeri kao da su postali oprezniji. “Ekonomija je ponovno jačala, tvrtke su imale ogromne specifične potrebe, tražile su ‘plug&play’ kandidate koji će im pomoći da nadoknade izgubljene mjesece. S druge strane, mnogi su rukovoditelji iskoristili prilike, ali su se i dalje usredotočili na podršku trenutnim poslodavcima. Sada je nastala nova situacija koja još više plaši rukovoditelje koji se radije drže trenutne uloge umjesto da se upuštaju u izazovnije, ali neizvjesnije pothvate”, tvrdi Coquillet. I geopolitičko stanje je utjecalo.

“Da, neočekivano pogoršanje globalne geopolitičke situacije u poslovnom okruženju povećalo je neizvjesnost. Ono zaista utječe na kandidate jer su još oprezniji u donošenju odluke prihvatiti novi poslovni izazov u drugoj tvrtki ili ne”, dodaje Ćuzela-Piljac. Klijenti su, govore nam iz Alexander Hughesa, postali vrlo izbirljivi. U uredu u Zagrebu i podružnicama u Beogradu i Skoplju rade za klijente iz svih zemalja Adria regije, većinom tvrtki sa sjedištem u regiji, ali imaju i one koji tek planiraju ulazak na neko od tržišta pa im trebaju i ljudski resursi.

“Svi traže ‘plug&play’ izvršnog direktora. Sve više i više, mi smo ultimativna alternativa nakon što su napravljeni svi ostali pokušaji: veze, preporuke, otvoreni oglasi, agencije za zapošljavanje. Tada ‘lovac na glave’ mora brzo pronaći biser na ‘oštećenom tržištu’ te pokriti vrijeme i financijski gubitak neuspjelih pokušaja. Sve manje nas pitaju o ‘out of the box’ kandidatima, a klijenti više nego ikad nerado zapošljavaju profile iz drugih industrija – jer rezultati moraju doći brzo”, objašnjava nam Coquillet, inače francuski stručnjak. Njegov hrvatski kolega kaže da klijenti sve više žele da im oni kao konzultanti pomognu definirati kakvog zaposlenika traže. “Prije su nam klijenti dolazili s unaprijed definiranim profilima koje traže i nisu davali prevelikog prostora za naše sugestije, zbog uvjerenja da najbolje poznaju specifičnosti pozicija i tvrtke općenito. Sada je primjetno da klijenti žele čuti naša razmišljanja i savjete o pojedinoj poziciji znajući da smo najbolje upoznati s trendovima. Sve više smo percipirani kao savjetnici, konzultanti, u pravom smislu te riječi”, govori nam o njihovoj novoj ulozi Ćuzela-Piljac.

A što se tiče sektora, svi imaju svoje potrebe i zahtjeve pa o tome ovisi i potražnja. No, u Alexander Hughesu mogu reći da su na, primjerice, razini srednjeg menadžmenta, najpotrebnije uloge u proizvodnji i održavanju – traže se inženjeri elektrotehnike ili strojarstva s timskim iskustvom. “Potražnja za IT profilima, ali i inženjerskim profili općenito zaista je narasla, zbog ubrzanog tehnološkog razvoja, s naglaskom na digitalizaciju. Pandemija je dodatno ubrzala taj razvoj. I turizam je važna gospodarska grana u regiji, u Hrvatskoj možda i najvažnija. Naše turističke kompanije su prije prepoznale trendove koji će se dogoditi te su intenzivno investirale u najbolje zaposlenike, pripremajući ih da mogu kompetentno preuzeti menadžerske pozicije. To ne znači da nema potražnje za novim menadžerskim profilima. Zaključio bih da je situaciju upravo obrnuta jer smo u 2021. imali nekoliko angažmana od turističkih tvrtki u Hrvatskoj u kojima smo im pomogli pronaći menadžerski kadar kojeg nisu uspjeli pronaći među postojećim zaposlenicima”, poručuje Robert Ćuzela-Piljac.

Profili obično nisu Hrvatski

Ludovic Coquillet napominje, pak, da je jedan trend povezan i sa željom mnogih hrvatskih ili regionalnih tvrtki da se razvijaju u srednjoj ili zapadnoj Europi. “Trebaju im stručnjaci s jakim poznavanjem ovih tržišta ili načina prakticiranja poslovnog razvoja. Profili obično nisu ni hrvatski, što ostaje problem za domaće tvrtke. Stoga sve više surađujemo s našim uredima u Frankfurtu, Londonu ili Beču, posebice s AH IT Deskom koji smo osnovali u Londonu za pronalazak IT rukovoditelja”, kaže on. I zaključuje da se, što se tiče Hrvatske, kandidati ne žele preseliti u – Dalmaciju i Slavoniju.

Koji su zahtjevi klijenata, tj. poslodavaca, od kandidata za executive:

“Veliko iskustvo na tržištu i industriji, provjerena postignuća, odličan vođa i komunikator s timom, klijentima, hijerarhijom, ambiciozan, posvećen, dosljednost u razvoju karijere, staloženost, profesionalnost, vještina vođenja podređenih”.

Što žele i očekuju kandidati, executivei koji žele mijenjati posao:

“Ostaje osnova: ugled tvrtke, razina uloge i izazova, razina plaće i sigurnost posla. Profesionalci bježe sve više i više iz obiteljskih tvrtki i preferiraju međunarodne kad žele razviti karijeru. Važna im je i ravnoteža posla i života (work-life balance). Kod executivea je to manje izraženo jer imaju puno veću odgovornost pa su spremniji odvojiti više svog vremena za posao”.

Komentirajte prvi

New Report

Close