Snažna arhitektura brenda govori koje vrijednosti promičete

Autor: Sergej Novosel Vučković , 07. travanj 2022. u 21:59
Foto: Marin Tironi/PIXSELL

Ovih je dana u posjetu Hrvatskoj bio John Trierweiler, potpredsjednik za marketing i komunikacije matičnog RIT-a iz Amerike, koji je objasnio kako se sveučilište, koje čini 11 institucija s ukupno 19.000 studenata, svih na jednom mjesto, rebrendiralo.

RIT Croatia je međunarodni kampus sveučilišta Rochester Institute of Technology, iz države New York u SAD-u. Nekad Američka visoka škola za management i tehnologiju (ACMT), RIT Croatia je osnovana 1997. u Dubrovniku, kao partnera je odabrala RIT i postala prva i jedina privatna visokoobrazovna institucija u Hrvatskoj čiji studenti po završetku preddiplomskih studija stječu dvije diplome – američku i hrvatsku.

Ustanova se diči programima usmjerenima razvoju praktičnih znanja i karijere, kao vrsnoj pripremi studenata za tržište rada. Na kampusima u Zagrebu i Dubrovniku mogu pohađati sveučilišne programe Menadžment u turizmu, hotelijerstvu i uslužnim djelatnostima; Međunarodno poslovanje i Informacijske tehnologije. Ovih je dana u posjetu Hrvatskoj bio John Trierweiler, potpredsjednik za marketing i komunikacije matičnog RIT-a iz Amerike, koji je objasnio kako se sveučilište, koje čini 11 institucija s ukupno 19.000 studenata, svih na jednom mjesto, rebrendiralo.

Kao ustanova ste proveli rebrending, što je sve obuhvaćao?

Naš rebranding je podrazumijevao potpunu i holističku reviziju brenda RIT i redefiniranje pozicioniranja, izražavanja i kreativne platforme za naš brend na američkom i globalnom tržištu. Sam proces je uključivao i identifikaciju te osmišljavanje RIT-ove ključne vrijednosne propozicije te onoga što zovemo brand essence, uključujući i detaljnu razradu poruka i potkrepljujuće razloge za vjerovanje brendu; sveobuhvatni sustav vizualnog i verbalnog identiteta; arhitekturu identiteta i logotipe; web stranicu i digitalnu prisutnost sveučilišta; znakovlje na kampusu i merchandise; kao i naše marketinške kampanje i promotivne materijale na američkom i globalnim kampusima.

Zašto ste imali potrebu napraviti novi vizualni identitet?

Kad sam se pridružio RIT-ovu timu, primjetio sam da je naš vizualni identitet pomalo zbunjujuć i proturječan. Samo američki kampus je imao više od 300 logotipa i više od 2000 web stranica – gotovo kao da smo bili grupa tvrtki nepovezanih poslovanja koje pukim slučajem posluju na istoj lokaciji (kampusu u našem slučaju). Trebao nam je snažan i integrirajući sustav vizualnog identiteta te arhitekture brenda kako bismo se povezali s našim ciljanim javnostima, pomažući im da saznaju tko smo i u kakvom su međusobnom odnosu različite sastavnice sveučilišta, na koji način se vezuju uz naš masterbrand, i konačno, uz našu raznoliku ciljanu publiku.

Kako se uopće obrazovna ustanova može rebrendirati, ima li razlike u odnosu na rebrendiranje neke kompanije?

U svojoj karijeri sam radio na procesima rebrendinga i repozicioniranja u raznim industrijama – uključujući tržišta robe široke potrošnje, telekomunikacija i visokog obrazovanja. U svim slučajevima je ključno identificirati i komunicirati ono što kompaniju ili organizaciju čini drugačijom i izdvaja je od drugih.

Dobro osmišljen, jasan, uvjerljiv i privlačan brend neozostavan je za poticanje potražnje i stvaranje percepcije o kvaliteti i vrijednosti tog brenda. No, kad govorimo o obrazovanju, jedan od jedinstvenih aspekata uključuje veliku populaciju entuzijastičnih bivših studenata/diplomanata, koji će svoje vrijeme na sveučilištu često opisati kao izrazito značajno i najtransformativnije iskustvo u životu. Upravo zbog toga, ova skupina mora imati važnu ulogu u rebrendingu. Još jedna karakteristika obrazovnog sektora je broj dionika i javnosti uključenih u visoko obrazovanje (studenti, profesori, administrativno osoblje, diplomanti, savjetnici za školovanje, roditelji, poslodavci, vlada, lokalne zajednice itd.).

Što komunicirate kao glavne vrijednosti RIT-a?

Proveli smo opsežno istraživanje te utvrdili što je bolje, drugačije i jedinstveno na RIT-u. Identificirali smo šest elemenata koji reflektiraju našu viziju i vrijednosti. Na RIT-u a) Kombiniramo kreativnost i inovacije; b) Djelujemo na raskrižju tehnologije, umjetnosti i dizajna; c) Primjenjujemo naučeno u praksi i kroz iskustveno učenje; d) Nudimo napredne i vrhunske studijske programe koji zadovoljavaju potrebe novog gospodarstva (New Economy); e) Zajednica smo u kojoj su svi prihvaćeni i dobrodošli; f) Kao rezultat spomenutog, stvaramo pozitivne promjene – u sebi samima, ali i u svijetu u kojem djelujemo. Kada govorimo o identitetu RIT-a, konkretno o osobnosti, identificirali smo sljedeće karakteristike koje opisuju naš brand: Aktivan; Maštovit; Otvorenog uma; Usmjeren na budućnost; Neočekivan; Suosjećajan.

Kako se brend može prilagoditi, lokalizirati na npr. RIT Croatia?

Naši međunarodni kampusi, što uključujuje i Hrvatsku, su bili vrhunski partneri i suradnici u procesu rebrendinga. Blisko smo surađivali s kampusima u SAD-u, Europi, Bliskom istoku i Aziji kako bismo osigurali da brand odražava ono što je važno i značajno za zajednicu svakog kampusa, odnosno da rezonira s njome.

Kada govorimo o viziji i vrijednosti RIT-a u kontekstu RIT Croatia, spomenut ću nastavne i ostale aktivnosti koledža koje studente pripremaju za buduće karijere, za gospodarstvo budućnosti te za karijere i poslove koji još nisu izmišljeni! Studenti stječu američko visoko obrazovanje u gostoljubivoj zajednici nastavnika i administrativnog osoblja koju karakterizira bliskost te individualizirani pristup svakom studentu kao i pažljiva briga za profesionalne i osobne ciljeve i aspiracije studenata.

Koje su obveze RIT Croatia u tome?

Ne bih to nazvao obvezama, prije bih rekao da pružamo prilike za povećanu učinkovitost i djelotvornost u marketinškim i komunikacijskim naporima RIT Croatia. Jako sam impresioniran načinom na koji su svi elementi našeg brenda razvijeni kako bi izravno i na najrelevantniji način komunicirali prema našoj ciljanoj publici i partnerima u Hrvatskoj, regiji i Europi. Naime, često učimo i dobivamo onoliko – ili više – od kreativnosti i inovacija koje proizlaze iz naših globalnih kampusa, koliko pružamo iz New Yorka. Jedna od naših prepoznatljivih poruka je “We’re always on to something amazing”. U skladu s time, vjerujem da zajedno možemo biti – zapravo jesmo – na putu prema nečemu nevjerojatnom.

POVEĆANA DJELOTVORNOST

Pružamo prilike za povećanu učinkovitost i djelotvornost u marketinškim i komunikacijskim naporima RIT Croatia

Komentirajte prvi

New Report

Close