Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Slažete li se s ocjenom da hrvatsko gospodarstvo ima neadekvatnu tehnologiju i zbog toga nekvalitetne proizvode?

Autor: Darko Bičak
02. travanj 2014. u 22:00
Podijeli članak —
Zdravko Zuža, Viševica Komp

Zdravko Zuža smatra da zastarjela tehnologa nije primarni razlog nekvalitetnih proizvoda.

Činjenica je da je tehnologija u nekim našim sektorima zastarjela, no generalno se ne slažem s tom ocjenom. Zadnjih 10-ak godina su mnogi gospodarstvenici uložili veliki novac u novu tehnologiju koja je ravna onoj na Zapadu. Možda je kod nas problem da je teže doći do kapitala za ulaganje nego što je to slučaj u zapadnim zemljama. No, dobri projekti će uvijek naći investitore.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Koji su glavni razlozi da Hrvatska ima relativno mali izvoz?
Ponekad se radi o tehnologiji koja ne može konkurirati onoj inozemnoj, no puno češće se radi o neinovativnim menadžerima koji se ne daju izbaciti iz svojih utabanih principa poslovanja. Globalno tržište se stalno mijenja i svatko onaj tko mu se ne prilagodi ne može očekivati da bude uspješan. Ne možete na tržištu prodati nešto što se više ne traži ili se traži, ali negdje drugdje i ne po istoj cijeni kao prije.

Činjenica je da je tehnologija u nekim našim sektorima zastarjela, no generalno se ne slažem s tom ocjenom. Zadnjih 10-ak godina su mnogi gospodarstvenici uložili veliki novac u novu tehnologiju koja je ravna onoj na Zapadu. Možda je kod nas problem da je teže doći do kapitala za ulaganje nego što je to slučaj u zapadnim zemljama. No, dobri projekti će uvijek naći investitore.

Koji su glavni razlozi da Hrvatska ima relativno mali izvoz?
Ponekad se radi o tehnologiji koja ne može konkurirati onoj inozemnoj, no puno češće se radi o neinovativnim menadžerima koji se ne daju izbaciti iz svojih utabanih principa poslovanja. Globalno tržište se stalno mijenja i svatko onaj tko mu se ne prilagodi ne može očekivati da bude uspješan. Ne možete na tržištu prodati nešto što se više ne traži ili se traži, ali negdje drugdje i ne po istoj cijeni kao prije.

Postoje li neka tržišta na koja bi se hrvatski poduzetnici trebali više usmjeriti?
Treba biti nazočan na svim tržištima na kojima možeš prodati svoj proizvod – bilo da se radi o Zapadnoj Europi, istoku kontinenta, Rusiji ili pak Dalekom istoku. Konkretno ja sam u zadnjih mjesec dana preletio više desetaka zemalja u Europi i Aziji pokušavajući postići poslovni dogovor. Nije bitno gdje se prodaje, bolji je kupac uvijek onaj tko najbolje plaća. 

Autor: Darko Bičak
02. travanj 2014. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close