S kreditima HBOR-a do ‘Izvornog hrvatskog’

Autor: Marija Crnjak , 15. siječanj 2017. u 22:01
Nedo Pinezić: Hoće li Ministarstvo turizma ipak uvažiti smjernice Nacionalnog plana/Goran Kovačić/PIXSELL

Kroz taj program bi se i obnovili kapaciteti , uvele nove tehnologije, a sve bi trebalo najmanje 50 posto biti proizvedeno u Hrvatskoj.

Zajednica obiteljskog turizma (ZOT) HGK-a pokrenula je inicijativu za nacionalno brendiranje obiteljskog smještaja kao "Izvorno hrvatskog domaćinstva" uz pomoć povoljnih kredita HBOR-a, a u skladu sa smjernicama Nacionalnog plana obiteljskog smještaja iz Strategije razvoja turizma RH.  

Nacionalno brendiranje, po uzoru na već realizirane projekte poput Domus Bonus ili Kvarner Family, odgovor je struke na najavu rekategorizacije obiteljskog smještaja Ministarstva turizma, čemu se ZOT oštro protivi. Kako je poznato, bivši ministar Anton Kliman pokrenuo je inicijativu, a Gari Cappelli najavio nastavak rekategorizacije koja bi bila obvezna pogotovo za one koji su kategorizaciju obavili davno. Uvjet za HBOR-ove kredite bilo bi i da se u određenoj mjeri koriste domaći dobavljači.

"Nacionalni program predviđa upravo suprotno od toga, odnosno deregulaciju zakonskog okvira, nove minimalne uvjete i kriterije kategorizacije, poticanje kreativnosti i autentičnosti, te novi sustav certificiranja i brendiranja obiteljskog smještaja. Nudimo se kao partneri Ministarstvu", pojašnjava Nedo Pinezić iz HGK koji je nedavno utvrdio kako bi rekategorizacija u ilegalu odvela brojne poduzetnike u obiteljskom smještaju. U ZOT-u predlažu kredite s kamatnom stopom koja ne bi trebala prelaziti 2 posto, odnosno 1 posto u turistički nerazvijenim područjima, bilo kroz poslovne banke ili HBOR, a subvencija se može planirati kroz proračune različitih ministarstava.

 

Pinezić

Rekategorizacija bi u ilegalu odvela brojne poduzetnike u obiteljskom smještaju.

Pod brendom "Izvorno hrvatskog domaćinstva" poslovala bi vlasnici kapaciteta koji ulože u elemente regionalne prepoznatljivosti sukladno graditeljskoj tradiciji određene regije, kroz opremanje interijera te uređenje okoliša. "Kroz taj program bi se i obnovili kapaciteti , ali uvele i nove tehnologije, a sve što se uvodi trebalo bi najmanje 50 posto biti proizvedeno u Hrvatskoj, uključujući i digitalnu tehnologiju. Također, domaćini bi se trebali osobno predstavljati na obaveznoj web stranici domaćinstva", pojašnjava Pinezić te dodaje kako se nada da će se, unatoč već objavljenim drukčijim programima Ministarstva turizma, ipak uvažiti smjernice Nacionalnog plana.

Komentirajte prvi

New Report

Close