Riječki Vargon svoje cijevi plasira sve do Čilea i S. Arabije

Autor: Darko Bičak , 07. studeni 2014. u 11:58
Goran Brašnić bio je 2008.menadžer godine po izboru CROMA-e/T. T./PD/PIXSELL

Najveći kupci su im tvrtke iz građevinskog sektora.

Riječka tvrtka Vargon jedan je od vodećih regionalnih proizvođača cijevnih sustava za odvod i dovod vode s godišnjim prihodom od 100-injak milijuna kuna.

Kako pojašnjava Goran Brašnić, direktor Vargona, njegovo poduzeće pokriva paletu proizvoda za odvod i dovod vode kao i paletu proizvoda za potrebe infrastrukturne izgradnje odvodnje u kanalizacijskim i oborinskim sustavima. "Naša pozicija u Hrvatskoj je dominantna upravo iz razloga što nudimo komplete proizvoda za spomenute sustave. Najveći problem poslovanja na domaćem tržištu je njegova nesređenost. Prije svega mislim na nesigurnost naplate potraživanja i nezaštitu vjerovnika.

Odmah iza toga dodao bih nelojalnu konkurencija iz uvoza, posebice iz zemalja Dalekog istoka, koja nastupa s proizvodima loše kvalitete. Nadležne institucije trebaju poduzeti mjere kako bi domaće tržište bilo sređenije u svim segmentima, a na taj način stvorile su poligon za uspješno poslovanje", kaže Brašnić.

Riječka tvrtka na domaće tržište plasira 60 posto svojeg plasmana, a od izvoznih destinacija im je najvažnija Bosna i Hercegovina. No, osim u BiH, cijevi iz Rijeke idu i u Italiju, Nizozemsku, Sloveniju, Austriju i Njemačku. Iako sa simboličnim količinama, nazočni su i u Čileu te Saudijskoj Arabiji. "Naši proizvodi u 99 posto slučajeva završavaju u građevinskom sektoru što znači da su naši glavni kupci građevinske tvrtke. Na žalost danas je taj sektor u velikoj krizi. Nema značajnih investicija koje bi pokrenule građevinski sektor, a on je na neki način pokretač svega ostalog", žali se Goran Brašnić.

U Vargonu ističu da ulaskom naše zemlje u EU nisu osjetili značajnije benefite, a pomaci su se dogodili u smislu pojednostavljenja izvoza i izvoznog carinjenja te prateće dokumentacije. No, cilj tvrtke je svakako plasirati se što bolje na tržištima zemalja EU. Uz to, žele zauzeti i što bolju poziciju u zemljama Bliskog istoka, Rusije, Azerbejdžana i Kazahstana. U tom smjeru ide i njihova stalna nazočnost na najvećim svjetskim sajmovima u ovom sektoru u u Dubaiju, Frankfurtu, Baku, Münchenu, Beogradu i sl.

Komentirajte prvi

New Report

Close