Predsjednica nudi 5 konkretnih mjera

Autor: Ana Blašković, Saša Paparella , 19. ožujak 2019. u 14:24
Andrea Borošić, čelnik FIC-a Mladen Fogec, ministar gospodarstva Darko Horvat, predsjednica Kolinda Grabar Kitarović i čelnik Tele2 Viktor Pavlinić/Goran Stanzl/PIXSELL

Predsjednica Republike najavila je i da će radna skupina koju je okupila za brendiranje Hrvatske kroz mjesec dana izaći sa svojim smjernicama.

Bez zdravih investicija, ostat ćemo bez budućnosti i upravo smo zbog toga odlučili progovoriti i kroz konferencije poput ove. Odlučili smo napraviti nešto za naše društvo, ali za one koji ostaju nakon nas.

Tim je riječima glavni urednik Poslovnog dnevnika Vladimir Nišević jučer otvorio "InvestCro – Investicijske (ne)prilike u Hrvatskoj", konferenciju u organizaciji Poslovnog dnevnika, Večernjeg lista i 24sata.    Zadnje dvije godine, dvije trećine greenfield investicija u EU odnosilo se na svega šest europskih zemalja. Vjerujem da će Hrvatska u 2019. podići rejting i doći uz bok tih zemalja, uz pomoć novih zakona i kvalitetnijeg okvira za poticanje ulaganja, rekao je ministar gospodarstva Darko Horvat.

'Treba nam malo hrabrosti'
"Korak po korak jačamo konkurentnost, tu nema instant rješenja. Treba pomoći poduzetnicima da im ostane što više vlastitih sredstava za novi investicijski ciklus. Digitaliziramo državu, smanjujemo opterećenja poduzetnicima. Stoga očekujem rast proizvodnje, naročito u privatnom sektoru. Samo kroz Zakon o poticanju investicija privukli smo 16 mlrd. kn, uz što planiramo 12750 novih radnih mjesta. Znamo kakav nam obrazovni profil za to treba, moramo stvoriti mlade koji će se tamo zaposliti. Treba nam sinergijski efekt s gradovima i županijama, da svi pušemo u isti rog", kaže zazivajući investicije s novim tehnologijama i dodanom vrijednosti.

 

Nišević

Bez zdravih investicija, ostat ćemo bez budućnosti.

"Treba nam malo hrabrosti i entuzijazma, pretvaranje neprilika u priliku. MINGO je raspisao pet novih natječaja za domaće poduzetnike. Siguran sam da ćemo 303 milijuna eura plasirati u investicijski potencijal Hrvatske", poručio je dodavši kako ovaj tjedan predstavnici nekoliko švicarskih tvrtki obilaze sjeverozapadnu Hrvatsku i traže poslovne zone u koje bi prebacili dio svog poslovanja.  Mladen Fogec, predsjednik Udruženja stranih ulagača u Hrvatskoj, napomenuo je da bi se pesimizam koji vlada Hrvatskom mogao odraziti na strane ulagače. 

"Rejting agencije nas stalno pozicioniraju pri kraju druge trećine doing business ljestvica, no one sve rade na temelju percepcije, tako što razgovaraju s našim političkim strankama, nevladinim udrugama, a mi smo skloni negativnostima. Moramo se okrenuti optimizmu jer Hrvatska ima puno potencijala", rekao je upozorivši kako je kod nas velik problem mentalitet te da kapacitet za promjene nije dovoljno velik. "Još se nismo spremni početi mijenjati, a živimo u eri digitalizacije. Predugo smo se bavili prošlošću, a trebamo se baviti budućnošću. Dobro je što smo uveli zakon o strateškom planiranju. Nije pitanje žele li strani ulagači doći u Hrvatsku, nego želimo li ih mi", kaže. 

Model s Pantovčaka
Predsjednica Kolinda Grabar Kitarović poručila je da su strana ulaganja u Hrvatskoj ispod željene razine. "U 26 godina u Hrvatsku je ušlo 33,5 milijardi eura, no uglavnom 'brownfield' ulaganja usmjerenih u 'nontradeable' sektore. Nedostaju nam 'greenfield' ulaganja, ona u proizvodnju roba i usluga koja će stvarati kvalitetna radna mjesta i biti više izvozno orijentirana", rekla je.

Smatra da se razvoj može usmjeriti u poželjnom pravcu ako se iz učinjenih grešaka izvuku pouke. "Tu mislim na investicijska lutanja, potkapacitiranost ljudstva koji se bavi privlačenjem ulagača, nedostatak planskog pristupa i koordinacije", rekla je.  S Pantovčaka stoga Vladi stiže pet smjernica za brži i lakši rast ulaganja. Nužno je, kaže, objediniti nadležnosti svih odgovornih u privlačenju FDI-ja na nacionalnoj razini, izraditi strategiju privlačenja investicija usklađenu s ostalim gospodarskim strategijama, staviti naglasak na nove modele i soft poticaje za ulaganja za više dodane vrijednosti te konstantnoj izradi privlačne investicijske klime.

U pet preporuka je i nastavak rada na boljoj slici Hrvatske i promociji zemlje kao odredišta za ulaganja. Grabar Kitarović najavljuje da će radna skupina koju je okupila za brendiranje Hrvatske kroz mjesec dana izaći sa smjernicama.

Komentirajte prvi

New Report

Close