Pokrenuli poslovanje uslijed krize i osvojili tržište

Autor: Josipa Ban , 10. lipanj 2022. u 08:00
Robert Božić, direktor Loonaparka, tvrtke za izradu promo materijala/S. Midžor/PIXSELL

Unatoč gužvi Loonapark u prvoj godini ostvario 3,6 milijuna kuna prihoda.

Kriza može biti prilika. Dokaz je tome Zagrepčanin Robert Božić koji je uslijed koronakrize i zatvaranja, u listopadu 2020., odlučio pokrenuti vlastiti biznis izrade promo materijala. Bio je to trenutak kada su se budžeti za promociju drastično rezali, čime je rizik ulaska u takav posao bio daleko veći. No to nije omelo 32. godišnjeg Roberta da ipak pokuša.

”Uvijek je kriza. I sada je kriza. Kada bih na to gledao nikada ne bih pokrenuo poslovanje”, kaže Robert koji, iako je mlad, u poduzetničkim vodama nije početnik.

Prije pokretanja biznisa izrade promotivnih materijala vodio je marketinšku agenciju, koja još uvijek posluje, no danas je usredotočen na novi posao. U pokretanju brenda pod imenom Loonapark pak pomogao je partner Domagoj Vrdoljak s dugogodišnjem iskustvom u branši.

Da nisu pogriješili govore poslovni rezultati. U samo dva mjeseca 2020. ostvarili su 400 tisuća kuna prihoda, da bi već prošle godine isti rasli 800 posto, na 3,6 milijuna.

Ambiciozni planovi
”Ove godine planiramo dvostruki rast i oko 6,5 do 7 milijuna kuna prihoda. Otvorilo se tržište pa tako i naš posao”, navodi Božić.

Nakon tek nešto više od godinu i pol dana poslovanja partneri Robert i Domagoj danas broje više od 150 klijenata, među kojima su brojna velika i renomirana imena poput Atlantica, Pipi, Jamnice. Sve više surađuju i rade za sve uspješnije IT kompanije poput Infobipa, Q agencije, Microblinka, Photomatha. Rade i s malim i srednjim kompanijama, a kako priznaje direktor Božić suradnja je ipak lakša s velikima.

”Oni imaju marketinške timove koji točno znaju što hoće, rokovi su vrlo jasni i nema izmjena u posljednji tren. Mali pak često rade upravo to. Nesigurni su i znaju se predomisliti kada bi već sve trebalo biti gotovo. To onda produljuje rokove i komplicira stvari”, iskren je osnivač brenda Loonapark.

Što se pak zahtjeva tiče, gotovo da nema toga čemu ova mlada kompanija ne može udovoljiti. Od promotivnog materijala rade dakle, gotovo sve, od tekstila, torba, raznih ukrasa, uredskog pribora do prezentacijskih sustava. “Imamo više od 40 tisuća artikala, a radimo i po narudžbama.

40

tisuća artikala ima Loonapark u svojoj ponudi

Naša je prednost individualan pristup svakom kupcu, a to znači da sa svakim klijentom radimo na razvoju, od koncepta do dizajna i same realizacije. Svatko dakle dođe sa svojom idejom, a mi, u suradnji s njima, istu razrađujemo ovisno o potrebama i budžetu”, objašnjava Robert.

U praksi to funkcionira tako da nam klijent daje temu; primjer ljeto, a mi predlažemo što bi bilo najprikladnije. “Naši kupci uglavnom nemaju posebnih zahtjeva. Tekstil s posebnim porukama i logom kompanije, šalice, zvučnici, naočale… i dalje su standardni promotivni materijal. Ono što se pak mijenja su zahtjevi klijenata po pitanju materijala.

Kompanije sve više traže ekološke, biorazgradive i održive materijale. Tako smo nedavno za klijenta nabavili kemijske olovke koje u sebi imaju sjeme. Kada istu baciš ili staviš u zemlju iz nje izraste cvijet”, prepričava Božić.

Promotivan materijal pak uglavnom naručuju od inozemnih dobavljača iz raznih europskih zemalja. Od Mađarske, Poljske, Nizozemska do Portugal. “U 90 posto slučajeva roba dolazi gotova i po želji klijenta. Na domaćem pak tržištu surađujemo s tiskarama”, objašnjava Božić.

Rapidan rast cijena sirovina, kaže, još uvijek ne osjećaju. Cijene su promo materijala još uvijek stabilne i ne rastu značajno. No klijenti ipak, zbog inflacije, ističe, režu budžete. Božić ipak ne očekuju da će se rezovi značajno odraziti na njihovo poslovanje. Oni ove godine planiraju zaposliti još jednu osobu i tako broj radnika povećati na šest. Planiraju i kupovinu poslovnog prostora, nadaju se rastu prihoda na otprilike deset milijuna kuna te budućem godišnjem rastu od 20 do 25 posto.

”Cilj nam je rasti i širite se, zapošljavati te kroz pet godina postati tržišni lider”, otkriva planove osnivač brenda Loonapark koji posluje pod kapom tvrtke Promo spot.

Za ime Loonapark pak odlučio se jer je htio nešto zabavno, nešto što iskače i što na prvu asocira na šarenilo i veliku ponudu.

Najveći izazov: dobiti kredit
Mladi Robert Božić nema problema s poslovnim okruženje koje u Hrvatskoj većina poduzetnika ocijenjuje vrlo negativnim. Uživam u poduzetništvu, kaže Robert, a poslovno je okruženje takvo kakvo je i ja mu se prilagođavam. Njemu je pak najveći izazov financiranje, odnosno dolazak do kapitala.

”Koliko rastemo toliko nam nedostaje i kapitala. S obzirom na to da su gotovo svi dobavljači vanjski nema odgode plaćanja. Radi se o avansnim uplatama, tako da često moramo kreditirati naše kupce jer su rokovi plaćanja u Hrvatskoj od 30 do 60 dana”, objašnjava Božić. No banke nerado daju kredite.

“Kada si firma koja još nema pune dvije godine poslovanja, unatoč dobrim i pozitivnim poslovnim rezultatima, jako je teško dobiti kredit. Provjere su komplicirane i dugotrajne, a da bi isti dobili moramo praktički založiti djedovinu. Osjećaj nije baš ugodan”, kaže osnivač i direktor brenda Loonapark.

Prve su dvije godine poslovanja u pravilu najrizičnije, a banke su nesklone riziku. No kako poslovica kaže: tko ne riskira – ne profitira.

Riskirao je i Robert te u prošloj godini ostvario 120 tisuća kuna dobiti. U budućnosti, s jačanjem tržišnog udjela i sve većim povjerenjem kupaca, nada se još boljim rezultatima.

Komentirajte prvi

New Report

Close