Pod vodstvom Matije Nakić, startup Farseer u dvije pandemijske godine ostvario mjesečni rast od 25%

Autor: Poslovni.hr , 14. lipanj 2022. u 15:31
Foto:Zeljko Lukunic /PIXSELL

Bivša VP of product iz Five-a je sa trojicom suosnivača tvrtku dovela do profitabilnosti.

Zagrebački startup Farseer ima dosta razloga za zadovoljstvo. Usprkos činjenici da je tvrtka koja razvija revolucionaran softver za financijsko planiranje u velikim poduzećima nastala u jeku
pandemije, uspjeli su akvizirati neke od najvećih regionalnih tvrtki kao svoje klijente. U manje od dvije godine od osnivanja firme, Farseer se pozicionirao kao jedan od najznačajnijih “izazivača” IBMu, Oracleu i SAP-u u domeni rješenja za financijsko planiranje i analitiku. U Farseeru su u dvije pandemijske godine uspjeli ne samo razviti tehnički izuzetno složen softverski proizvod, nego i privući ozbiljne globalne i regionalne tvrtke kao klijente. Njihov softver koristi jedan od najvećih svjetskih proizvođača luksuznih igračaka za odrasle, švedska tvrtka Lelo, ali i domaći
tržišni veterani kao što su Violeta, Hrvatska Lutrija, Plinacro, Mazars, InterCapital i dr. Iako je tvrtka nastala u izuzetno nepogodnom trenutku što se tiče globalne ekonomske situacije, u Farseeru su uspjeli prikupiti angel investiciju od 100 000 EUR, te će do kraja 2022. postati potpuno profitabilni. Ovaj startup je do sada rastao strelovitom brzinom – čemu svjedoči njihova mjesečna stopa rasta prihoda od licenci od 25% u zadnjih 6 mjeseci.

Tehnički direktor i jedan od četvero suosnivača Farseera, Luka Mijatović kaže: “Od početka smo znali da su statistike protiv nas; samo 1 od 10 startupa uspije na tržištu opstati dulje od par godina. Sve što smo uradili je bilo izuzetno izazovno, i znali smo da moramo biti ekstremno uporni ako želimo postići nešto vrijedno pažnje, budući da se natječemo sa globalnim gigantima kao što su Oracle i IBM. Za vrijeme drugog potresa u Zagrebu nismo htjeli bježati van iz zgrade, jer smo imali rok za predaju natječajne dokumentacije za Plinacro u 12:00, tako da smo radili u prašini i žbuci.

Matija je prezentirala naš softver na startup natjecanjima u devetom mjesecu trudnoće, i vratila se na posao par tjedana nakon porođaja, s djetetom u naručju. Upravo zbog takvih stvari nam je Plinacro danas klijent, a na natječajima pobjeđujemo Oracle”.

Farseer svoj softver klijentima prodaje izravno, ali su izgradili i mrežu partnera s kojima surađuju, predvođenu domaćom Poslovnom Inteligencijom i srpskim M&I Systemsom. Jedna od posljednjih u nizu suradnji koju je Farseer ostvario je ona s grupom Končar, čijih će 14 društava sve svoje financije voditi u Farseeru.

Ono što je posebno zanimljivo je to da je prosječna dob zaposlenika u Farseeru 26 godina. Direktorica i suosnivačica Farseera, Matija Nakić, koja je prije osnivanja Farseera radila kao direktorica softwarea u Spanu i kao VP of Products u poznatoj njujorško-zagrebačkoj softverskoj agenciji Five, tvrdi da je osvježavajuće raditi s timom mladih ljudi, te ističe: “Kad smo tražili ljude koji će nam se pridružiti, bilo nam je bitno pronaći one koji razmišljaju drugačije (think different), kako je to Steve Jobs rekao. Tehničke vještine se mogu lako naučiti, ali pozitivan stav, originalnost i sklonost propitivanju etabliranih modela se uče puno teže. Imali smo sreću da su svi članovi tima izuzetno talentirani i na posao dolaze plešući step. Mi smo outsajderi u svijetu enterprise softvera, i baš zato mijenjamo paradigmu. Zaposlenici Farseera imaju udio u tvrtki i tu planiraju ostati, profesionalno se razvijati i, u međuvremenu, odlično zabavljati.”

No, Farseer timu se već pridružuju i nešto iskusniji kolege. Jedno od posljednjih pojačanja je Zoran Šegić, koji u Farseer dolazi na mjesto VP of Sales. Šegić ima 15 godina sales executive iskustva u tvrtkama Microsoft i Oracle za enterprise rješenja. Pored rada s enterprise klijentima, razvijao je i partnersko-implementatorsku mrežu – što mu je i jedan od glavnih ciljeva za Farseer.

Komentirajte prvi

New Report

Close