Pazinjani koji nose etiketu vrsnog izvoznika fleksibilne ambalaže

Autor: Darko Bičak , 03. studeni 2021. u 08:58
Foto: Pixsell

Brajkop proizvodi samoljepive etikete i folije za prehrambenu i kozmetičku industriju.

Iako je Istra globalno najpoznatija po svojim turističkim ljepotama i kapacitetima, činjenica je da taj dio Hrvatske ima i značajnu industriju, posebice u segmentu malog i srednjeg poduzetništva.

Pazinska tvrtka Brajkop koja se bavi izradom samoljepivih etiketa i fleksibilne ambalaže je zasigurno jedan od najboljih primjera za navedeno.

Neumorno prate potrebe klijenata

Kako pojašnjava Mirko Brajković, vlasnik i direktor tvrtke, primarna djelatnost Brajkopa odnosi se na samoljepive etikete za suhomesnate te kozmetičke proizvode, higijenske potrepštine, vina, maslinovog ulja i slično. Isto tako tiskaju folije za razne namjene, od onih za bočice vode do kozmetičkih testera te folije za vlažne maramice.

70

posto proizvodnje izvoze - u BiH, Italiju, Sloveniju...

“Posebno smo ponosni na proizvodnju etiketa s knjižicama, takozvanim booklet etiketama jer se radi o vrlo kompleksnim proizvodima za koje smo se specijalizirali, te etikete od polipropilena koje se rade u kontroliranim uvjetima te se naknadno ubrizgavaju direktno na plastičnu kanticu koja je otporna na grebanje, vodu, temperaturu, službenog naziva “in-mold” etiketa”, ističe Brajković koji je tvrtku osnovao 1990. godine nakon desetgodišnjeg rada u tiskarskoj industriji.

Kako naglašava njegova kćer i nasljednica ove obiteljske tvrtke Martina Ivančić, Brajkop s 30 godina iskustva kontinuirano i neumorno prati potrebe poslovnih partnera diljem Europe kako bi svojom profesionalnošću i kvalitetom olakšali postizanje strateških ciljeva.

Martina Ivančić i Mirko Brajković/Srećko Niketić/PIXSELL

“Godinama bilježimo stalan rast prodaje na inozemnom planu. Osim izvoza za Bosnu i Hercegovinu, na europsko tržište širimo se putem sestrinske tvrtke A.M. d.o.o., koja u Sloveniji distribuira 70 posto proizvodnje za Sloveniju te Italiju.

Zbog novonastale situacije s koronom tržište je u svim segmentima postalo vrlo nesigurno pa tako i u tiskarskoj industriji stoga nam je nabava materijala vrlo nestabilna te cijene rastu na dnevnoj razini, zasad još uvijek vrlo uspješno balansiramo s isporukama robe te se nadamo što skorijoj stabilizaciji”, navodi Martina Ivančić.

Dodaje da bi ipak voljeli više djelovati na domaćem tržištu, no zbog poslovne nesigurnosti, koja je bila prisutna i prije korone, te same veličine tržišta, iznimno je teško biti cjenovno konkurentan te su zbog toga odlučili fokus staviti na izvoz.

Foto: Srećko Niketić/PIXSELL

Plan za nove strojeve

“Zbog punog kapaciteta proizvodnje kratkoročni plan nam je investiranje u nove strojeve te nove tehnologije, kao i daljnje širenje na europskom tržištu. Naravno, bez kvalitetne radne snage je uspješno poslovanje nezamislivo te smo vrlo zadovoljni s ekipom koja radi u pogonu i to je jedna karika u lancu bez koje ne bismo mogli postići rezultate koje smo ostvarili i koje još planiramo”, ističe Ivančić.

Kada je Brajković osnivao Brajkop, poduzeće se u početku bavilo klasičnom tiskarskom djelatnošću, knjigotiskom i sitotiskom, do 1998. godine. U toj godini direktor društva uvidio je, kako sami pojašnjavaju, značajnu priliku za ulazak u sektor proizvodnje industrijskih etiketa.

11

milijuna kuna prihoda Brajkop ostvario u 2020.

Uvidio je značajnu potrebu i potražnju naljepnica za ambalažu i etiketama od drugih društava u drugoj prerađivačkoj industriji. Prema podacima Poslovne Hrvatske, prihod Brajkopa se u proteklom razdoblju kretao na razini od dva milijuna eura, a što je lani, uslijed korona krize, palo na 11,1 milijun kuna.

Istodobno se i broj zaposlenih smanjio s 19 na 16 koliko ih je bilo prošle godine. No, usprkos padu tih pokazatelja, pazinski je proizvođač čitavo vrijeme kroz zadnjih pet analiziranih godina ostvarivao postojani rast dobiti.

Foto: Srećko Niketić/PIXSELL

Komentirajte prvi

New Report

Close