“Osmislili smo aparat za beskontaktnu dezinfekciju i mjerenje temperature, nastavljamo s investicijom od 10 milijuna kuna”

Autor: Darko Bičak , 13. svibanj 2020. u 08:00
Marko Lovrenčić, predsjednik Uprave tehnološke metaruške tvrtke Metalis iz Donje Stubice/Robert AniĆ/PIXSELL

Unatoč krizi, prije tjedan dana pokrenuli smo veliku investiciju kako bi smo novi uzlet svjetskog gospodarstva dočekali spremni.

I dok je zadnjih godina hrvatsko i globalno tržište bilježilo izrazitu konjukturu, pandemija koronavirusa je sredinom ožujka gotovo u potpunosti zaustavila gospodarstvo. Kako se u takvim uvjetima snalaze uspješne male i srednje tvrtke koje imaju tržište i inovativne proizvode koje mu mogu ponuditi, govori nam Marko Lovrenčić, predsjednik Uprave metalurške tvrtke Metalis iz Donje Stubice.

Kako se Metalis snašao u uvjetima globalne krize kakva je Covid-19?

Najveće probleme u poslovanju imali smo u prvim danima korona krize kada su se preko noći zatvorile granice te su nam u tom trenutku bili onemogućeni transportni putevi kako za uvoz sirovine tako i za izvoz  proizvoda. Tada smo na nekoliko dana obustavili proizvodnju i osnovali interni krizni stožer koji je u kratko vrijeme reorganizirao način poslovanja unutar tvrtke u skladu s novim higijenskim zahtjevima. Uspjeli smo organizirati dobavu zaštitne opreme iz Kine u trenucima kada je to djelovalo gotovo nemoguće te smo time povećali higijensku zaštitu naših djelatnika i omogućili nesmetan nastavak proizvodnje.

Uslijed pandemije osmislili ste proizvod kao izravni odgovor na koronavirus. O čemu se radi?

M-Care je aparat koji omogućava beskontaktnu dezinfekciju, mjerenje temperature na zapešću, kontrolu pristupa te sustav alarmiranja – u jedinstvenom rješenju, unutar nekoliko sekundi uz potpunu automatizaciju. Ovaj proizvod namijenjen je širokom segmentu privatnih i javnih korisnika. Trgovine, bolnice, trgovi, tržnice, stanice javnog prijevoza, hoteli, restorani, plaže samo su neke lokacije koje vidimo kao potencijalne lokacije. Zapravo primjenjiv je svugdje gdje postoji veća frekvencija ljudi, a samim time i povećana potreba za dezinfekcijom i kontrolom. Važno je napomenuti da je dezinfekcija, mjerenje temperature i kontrola prolaza osnova koju nudimo, M-Care je apsolutno modularan proizvod i krajnji model sa svojim funkcionalnostima definiran je zahtjevima i potrebama korisnika. Tako naprimjer, iako proizvod ima strujno napajanje, kao i baterije u slučaju nestanka struje, za primjenu u vanjskim prostorima (npr. stanice javnog prijevoza ili ispred objekata) omogućili smo opciju solarnog napajanja.

Kakva je budućnost M-Care aparata nakon pandemije?

‘Novo normalno’ je termin koji se često koristi ovih dana, a zapravo definira da će socijalna distanca i povećana higijena biti još duže vrijeme s nama. Zdravstvena i farmaceutska industrija već su pokazale interes za ovakvim proizvodom, gledajući dugoročno i nakon što opasnost od koronavirusa prođe. Potencijal vidimo i u predškolskom i školskom sustavu, kao i u objektima javnog kulturnog okupljanja tipa kina, kazališta, dvorane… Svjesni smo da će pojavom cjepiva pasti potražnja za proizvodom kao takvim, ali vidimo njegovu primjenu u interaktivnoj komunikaciji i marketingu. Upravo iz tih razloga od početka razvijamo modularan pristup kako bi uređaj bio prilagodljiv novim zahtjevima. To je nešto što nam daje prednost pred mogućom konkurencijom.

Koliko smatrate da možete ‘preživjeti’ u slučaju da kriza potraje?

Imali smo težak put u prošloj krizi jer nas je kao izvoznike prvo pogodila globalna kriza 2008., a zatim i u Hrvatskoj. Preuzeo sam upravljanje tvrtkom 2013. i poučen greškama koje su tvrtke činile u krizi i prije nje, uvijek sam razmišljao da se uz rast moramo pripremati i za sljedeću krizu. Danas ulazimo u ovo krizno razdoblje financijski, ali i u ljudskim resursima potpuno stabilno te kao Uprava moramo donositi pravodobne odluke kako bi smo održali stabilnost tvrtke.

U kolikoj mjeri su vam pomogle mjere Vlade koje su donesene proteklih tjedana i mjeseci? Smatrate dostatnima ili ipak mislite da se moglo i moralo nešto više i drukčije?

Mjere su dobre i, što je najvažnije, donesene pravovremeno. Sigurno da ima pogrešaka, ali kada donosite takve odluke praktički preko noći u uvjetima svjetske pandemije to je razumljivo i prihvatljivo. Nažalost nitko od nas ne može predvidjeti kako će se situacija razvijati, ali ja osobno sam optimist i nadam se da neće doći do velikog kolapsa svjetskog gospodarstva.

Kakva je bila vaša pozicija na tržištu prije krize, a kakva je sada?

Iza nas je sedam godina kontinuiranog rasta u kojem smo udvostručili broj zaposlenika i prihode. Prošla je godine bila najuspješnija u povijesti tvrtke i pred nama je bila velika investicija izgradnje novih hala i uvođenje nove proizvodne linije. Unatoč krizi, prije tjedan dana pokrenuli smo te investicije ukupne vrijednosti 10 milijuna kuna kako bismo novi uzlet svjetskog gospodarstva dočekali spremni. Upravo iz tih razloga naša pozicija na stranom, ali i domaćem tržištu je stabilna i omogućuje nam i dalje širenje pa tako, unatoč krizi, krajem ovog tjedna potpisujemo ugovor s novim partnerom iz Švicarske.

U kakvom stanju je uopće tržište na kojem vi djelujete – vaši partneri, dobavljači i kupci?

Oko 70 posto našeg prometa čini izvoz te smo time izloženi mnogim mikroekonomskim promjenama unutar različitih država. U ovom trenutku svi naši partneri posluju stabilno, ali sigurno će se u narednom razdoblju, a govorim o šest do 12 mjeseci, pojaviti nedostatak narudžbi izazvan manjkom investicija u ovih nekoliko mjeseci.

Što očekujete nakon što korona kriza napokon završi?

Poslovni svijet mora prihvatiti činjenicu da je iluzorno loviti brojke iz 2018. i 2019. Nažalost nitko ne može predvidjeti koliko će ovo trajati i koliko će svijet promijeniti. Vrlo je zahtjevno, primjerice, prodavati robu a ne možete izaći iz ureda. Kao i poslije svake krize mnogi se neće uspjeti prilagoditi , ali neki će vidjeti nove prilike i započeti neke svoje uspješne priče.

Kako je uopće nastala tvrtka Metalis i kako je tekao njezin razvoj današnjih dana?  

Tvrtka Metalis započela je s djelovanjem 1957. Iza nas je više od 60 godina u kojima se tvrtka mijenjala u skladu s trenutnim okolnostima. Sedamdesetih godina započela je sa proizvodnjom perforiranih kabelskih kanala koji i danas čine važan segment naše proizvodnje i u kojem smo regionalni lider. Posljednjih desetak godina intenzivno radimo na povećanju izvoza te danas možemo reći da se naše komponente, ali i cjelovita rješenja isporučuju tvrtkama poput Boscha, Hitachija, BMW-a… Nadam se da je uvođenje ovog novog proizvoda jedna nova bitna oznaka na našoj vremenskoj liniji koja će nas uvesti u jedno posve novo tržište. Novi proizvodi i nova tržišta ipak su najuzbudljiviji trenutci u poslovanju jedne tvrtke.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Hrvatski Dana White.

New Report

Close