Nemate komunikacijsku strategiju? Radite na slijepo!

Autor: Martina Mršić , 24. siječanj 2020. u 08:36
Martina Mršić, Foto: Press

Martina Mršić, poslovna trenerica i direktorica agencije za marketing i produkciju sadržaja ‘Imam Riječ’ za Poslovni dnevnik obrađuje strategije komunikacije, i objašnjava kako ostvariti što bolji kontakt sa klijentima, te se posvećuje savjetima u osobnoj komunikaciji. Na našem portalu Poslovni.hr jedanput u dva tjedna obratit će se poduzetnicima, ali i svima ostalima koji se žele upoznati sa svim blagodatima komunikacijske strategije. Ovo je prvi u nizu serijala u kojima ćete spoznati dosta novih i korisnih informacija.

Zašto bih kupila kod vas, a ne kod vaše konkurencije?

Tko su vaši klijenti, koga želite privući svojom komunikacijom?

To su prva pitanja koja pitam klijente, a često su reakcije uznemireno treptanje i mijenjanje teme. „Nemamo vremena za strategiju“ kažu.

To je kao da radite zavezanih očiju…. Ili kao da idete prvi put peći neki kolač, a kažete da nemate vremena za recept. Kolač ste bacili u smeće, nije uspio. Drugi put ćete znati bolje, pomislite, jer grozno izgleda, pogriješili ste u omjerima, u timingu, a okus je, blago rečeno, upitan. Možete se vi igrati, ali komunikacijski kolači vas koštaju vremena, novaca i imidža.

Ili ajmo treću paralelu, to je kao da ste došli prvi put u strani grad, a „nemate vremena“ kupiti mapu grada. Pa kružite ulicama, bole vas noge od hodanja, a zapravo je mjesto koje tražite u posve drugom smjeru. Možete vi i tako, ali onda ne radite profesionalno, već amaterski.

Što se događa kad krenete u komunikaciju bez strategije? Vrtite se i ispitujete prolaznike gdje je put do vašeg cilja, gubite vrijeme, živce, novac i djelujete izgubljeno.

Komunikacijska strategija je vaš recept, vaša mapa. To je interni, strateški, dugoročni dokument vašeg branda, koji daje red i strukturu, kako se aktivnosti ne bi radile stihijski i ne bi ulagalo vrijeme i novac na ono što nije u skladu s našim vrijednostima i ciljevima. Daje širu sliku, no i točnu excelicu s vremenskim planom aktivnosti. 

Određuje točno kome ćete, kada, na koji način, s kojim ciljem, poslati koje i kakve poruke.

Najbolje da navedemo primjer jednog klijenta; po njegovom svjedočanstvu bio je u situaciji da nije znao kako komunicirati sa svojim klijentima, mogao je razgovarati s njima uživo, ali nije znao kako s njima komunicirati putem medija. Strategijom mu se, kaže, odblokirao status quo u realizaciji ideja.

Sad mi je jasno gdje se nalazimo mi kao proizvod, vidim nas na nekoj globalnoj karti, vidim naše prednosti i mane…kao da sam uključio neki brisač šajbe od magle! Imam očišćeni prozor za daljnji rad, vidim i znam gdje idem. Kad si od jutra do mraka u svom projektu, u nekom svom vorteksu, ne možeš sagledati stvari iz druge perspektive, treba ti pomoć izvana da strukturiraš, analiziraš, da posložiš svu komunikaciju i poruke“.

Strategija uzima u obzir tržišni kontekst u kojem se nalazite, kako komunicira vaša konkurencija, što to vi imate, a drugi nemaju, razrađuje vaše posebnosti, određuje tko su vaši idealni klijenti, oni s kojima stvarno želite raditi, koji su benefiti vašeg branda za njih. Definira što želite postići, koji su vaši ciljevi i u kojem roku.

Izrađuje konkretne individualizirane poruke na temelju potreba vaših idealnih klijenata i nudi operativni plan – koje kanale ćete koristiti i kada, da bi postigli svoj cilj.

Kad imate ovaj dokument, vi ste mirni jer znate kuda idete. Svaka nova osoba u tvrtki čim pročita dokument- sve joj je jasno. Ne morate sastančiti da bi svojim zaposlenicima i partnerima objasnili svoju viziju i što želite postići. Samo im predate dokument u ruke. Stvarate jasne smjernice za sve uključene i poruke koje su jednostavno izrečene i definirane da ih svi mogu razumjeti i slijediti.

Investitorima i poslovnim partnerima odmah je jasna vaša misija, cijene vaš profesionalan pristup, strateško promišljanje i žele uložiti u vas.

Cilj je da zajedno započnemo vaše strateško promišljanje o komunikaciji. ZA početnu vježbu odgovorite na sljedeće pitanje:

Kad drugi čuju za mene, što želim da im je prva asocijacija?

Uzmite papir i počnite zapisivati. Sad kada imate „bubu u uhu“, dogodit će vam se da vam češće padaju asocijacije i ideje na pamet. Imajte svoj papir pri ruci! Razmislite, no u odgovorima budite kratki i jasni. Nakraju je cilj da imate jedan jasan i kratki odgovor na gore navedeno pitanje.

Čitamo se uskoro i nastavljamo dalje!

Komentirajte prvi

New Report

Close