Nasljeđe nona Ivana preraslo u heritage vinsku priču dugu 130 ljeta

Autor: Marta Duić , 25. svibanj 2021. u 22:00
Kabola istarsko imanje s kamenom stancijom; nono Ivan s unukom Marinom ( u krugu)/PD

Poštujući tradiciju i prirodu današnji vlasnik inovativnim je pristupom obiteljsku vinariju pozicionirao u vrh domaće vinske scene.

Pouzdanost, tradicija i povjerenje potrošača ključ su uspjeha svake vinske heritage priče, baš kao i one istarske vinarije Kabola koja krajem mjeseca slavi 130. obljetnicu.

Čak tri generacije obitelji Markežić stvarale su vina, a vinsku priču pišu od 1891. godine, kad je nono Ivan napunio prve butelje Muškata momjanskog, sorte koja i danas intrigira vinski svijet.

Poštujući tradiciju i prirodu današnji vlasnik Kabole Marino Markežić, inovativnim pristupom vinarstvu obiteljsku je vinariju pozicionirao u sam vrh domaće vinske scene.

Vinariju pod imenom Kabola u Kanedolu pored Momjana otvorio je 29. svibnja 2005. pa se taj datum simbolično slavi kao rođendanski.

Prvi u eko proizvodnji

Kabola je prva istarska vinarija koja vinograde održava po principima eko proizvodnje. S 20 hektara vinograda Kabola godišnje proizvede oko 100 tisuća butelja, a proizvode i maslinovo ulje koje također nosi bio certifikat. Iako je Hrvatska njihovo najvažnije tržište, izvoz im posljednjih godina raste.

Uglavnom izvoze u zemlje EU – Austriju, Sloveniju, Njemačku, Italiju, Francusku, Belgiju, Nizozemsku, Veliku Britaniju, Srbiju, BiH i Crnu Goru, a dio vina dospijeva i u SAD. U pitanju su vina koja odabiru zahtjevniji potrošači kako u maloprodaji tako i restorani, hoteli, a u izvoz ide 25 posto proizvedenih količina.

Markežić

‘Iznimno se veselimo ljetnoj turističkoj sezoni i nadamo se da će biti bolja od prošlogodišnje kada je, zbog poznatih okolnosti, pad posjeta iznosio 10 posto’.

Posebno su tražene malvazije produljene maceracije poput onih odležanih u amforama ili drvenim bačvama. Kabola nije sinonim samo za vrhunska vina, naime na njihovo istarsko imanje s kamenom stancijom dolaze gosti iz cijelog svijeta, pa i filmske i glazbene zvijezde.

Upravo na tom imanju sniman je spot 2Cellos, scene za film The Hitman’s Wife Bodyguard, a nedavno je završeno snimanje scena za slovački film Šťastný Nový rok: Dobrodošli.

“Iznimno se veselimo ljetnoj turističkoj sezoni i nadamo se da će biti bolja od prošlogodišnje kada je, zbog poznatih okolnosti, pad posjeta iznosio deset posto u odnosu na 2019. godinu.

Iako se još ne očekuju rezultati poput onih od prije dvije godine, naši stalni gosti koji ljetuju u Istri ne propuštaju posjet našem imanju i degustaciju vina i već su najavili dolazak.

Od otvaranja vinarije ovog proljeća do sada su nas uglavnom posjećivali domaći gosti, no popuštanjem mjera očekujemo goste s naših tradicionalnih tržišta”, kaže Marino Markežić, vlasnik Kabole.

‘Konstantno ulažemo’

Inače, vinariju Kabola najviše posjećuju gosti iz Slovenije, Italije, Austrije, Njemačke, Francuske, a velik broj gostiju dolazi s azijskog tržišta.

“Unatoč velikim izazovima za vinare prošla vinogradarska godina bila sjajna i dala je vina odlične kvalitete. Međutim izazovi pandemije bili su preveliki, morali smo se brzo prilagoditi novonastaloj situaciji i odmah smo se prebacili na online prodaju i pojačan marketing na društvenim mrežama kako bismo osigurali kupcima da na što jednostavniji način dođu do naših vina lockdownu unatoč.

Konstantno ulažemo u opremanje vinarije i podruma kako bi u našem proizvodnom procesu dosegli najbolju moguću kvalitetu vina i maslinovog ulja, a gosti upravo to prepoznaju”, poručuje Markežić.

Komentirajte prvi

New Report

Close