Najopremljenija takva zona u Hrvatskoj: Zaposleno već 4.500 ljudi, u narednom razdoblju stižu nova zvučna imena

Autor: Darko Bičak , 11. prosinac 2022. u 09:28
Foto: IZ BAKAR

Konačnim kompletnim infrastrukturnim uređenjem ovog dijela zone uz novoasfaltirane prometnice i javnu rasvjetu, zona u svakom njenom dijelu postaje jednako kvalitetna i atraktivna, kako za postojeće, tako i za nove investitore.

Industrijska zona Bakar na Kukuljanovu s površinom od oko 500 hektara, odnosno pet milijuna četvornih metara, najveća je, a kako sami kažu, i najopremljenija takva zona u Hrvatskoj. Blizina riječke luke te pozicija na autocesti prema jugu, ali još značajnije prema Zagrebu i čitavoj središnjoj i istočnoj Europi, svakako su aduti zone. Naravno, u neposrednoj blizini Kukuljanova je i Zračna luka Rijeka, na Krku. Iako već godinama vlada veliki interes poduzetnika za rad na tom prostoru, u IZ Bakar još je slobodnih oko 200 hektara koji se stalno uređuju i pripremaju za nove najamnike. Trenutno se na Kukuljanovu pozicioniralo više od 200 poslovnih subjekata s oko 4500 zaposlenih. Na tom prostoru se nalazi i Slobodna carinska zona površine 100 hektara. Cijena zemljišta, koje se prodaje kao plato na javnom natječaju, kreće se od 55 do 100 eura po četvornom metru. Zona se stalno širi pa je tako lani otkupljeno oko 28.400 četvornih metara prostora, a za ovu godinu planira se kupiti još 30 tisuća kvadrata u vrijednosti 5,8 milijuna kuna. Prihodi u 2022. su planiran na razini od 17 milijuna kuna, što je svega 54% realizacije iz rekordne 2021. godine.

Sanirali cestovne prilaze

Kako navode u samom Bakru, prostorno gledano, zona se dijeli na njen zapadni dio koji je većim dijelom izgrađen i istočni manje izgrađeni dio koji se nalazi u širem kruženju lagune Zlanjevo. Ta dva prostorna područja zone presijeca lokalna prometnica oznake 58110 koja spaja naselje Kukuljanovo s Općinom Čavle. Postojeće prometnice u istočnom dijelu zone (ex R 29/I), nisu do sada bile do kraja u potpunosti uređene završnim habajućim slojem asfalta i odgovarajućim nogostupom. Stoga je sam Grad Bakar temeljem ugovora o održavanju nerazvrstanih cesta izvršio sanaciju postojećeg nosivog sloja kolnika, sanaciju poklopaca oborinske odvodnje, rekonstrukciju svih slivničkih okana, zamjenu svih cestovnih i parkovnih rubnjaka, ugradnju završnog asfaltnog sloja kolnika i sanaciju asfalta na nogostupima. Na nogostupima su ugrađene taktilne ploče za lakše snalaženje slijepih i slabovidnih osoba. Ukupna vrijednost radova iznosila je 4,03 milijuna kuna, a izvođač radova bile su Ceste Rijeka. Dužina obnovljenog nogostupa iznosi 2600 metara.

“Konačnim kompletnim infrastrukturnim uređenjem ovog dijela zone uz novoasfaltirane prometnice i javnu rasvjetu, zona u svakom njenom dijelu postaje jednako kvalitetna i atraktivna, kako za postojeće, tako i za nove investitore”, ističe Linda Sciucca, direktorica IZ Bakar.

Najveći Terminal Škrljevo

Možda i najzvučnije ime koje je ove godine u Kukuljanovu otvorilo poslovni prostor je Hrvatska pošta koja je sredinom ožujka pustila u pogon novi logističko-distributivni centar vrijedan 60 milijuna kuna i u kojem je svoje mjesto našlo 300-tinjak radnika. Najveći pojedinačni prostor u Zoni drži Luka Rijeka s Terminalom Škrljevo koji je pozadinski višenamjenski logistički centar namijenjen za rukovanje i skladištenje kontejnera, generalnih i rasutih tereta te drva. Ukupne je površine 440.000 četvornih metara, od čega 55 tisuća kvadrata zatočenih skladišta te 35 tisuća kvadrata nadstrešnica. Terminal ima status slobodne carinske zone.

Na Kukuljanovu se smjestila i većina riječkih trgovačkih centara, pa je područje jako frekventno i zbog građana koji dolaze. Iako direktorica Sciucca ističe veliko zanimanje poduzetnika te najavljuje da će i u narednom razdoblju nekoliko zvučnih imena doći u Industrijsku zonu Bakar, o konkretnim imenima zasad ipak ne želi govoriti.

Komentirajte prvi

New Report

Close