‘Na brze promjene odgovaramo brzim prilagodbama i zato smo uspješni’

Autor: Promo , 18. listopad 2020. u 22:00
Hrvoje Turić, direktor Radio Dalmacije /BOŽIDAR VUKIČEVIĆ/CROPIX

Promjene koje su se dogodile vješto su prigrlili i iskoristili te se na neki način još više približili slušateljima.

Radio Dalmacija slavi prvih 25 godina. Prepoznatljivi diljem zemlje, strpljivo su i uporno izgrađivali brend kultnog dalmatinskog radija.

Čestitajući obljetnicu upitali smo direktora Hrvoja Turić koja je tajna uspjeha i što ih čeka u budućnosti.

Četvrt stoljeća na medijskoj sceni – što za vas znači ova obljetnica?

Ne gledam nikada previše unazad, ali moram istaknuti kako sam izuzetno ponosan kad vidim što smo sve postigli. Kad kažem mi, mislim na cijeli tim, jer svaka karika u lancu mora biti jaka za postizanje vrhunskih rezultata. Naš cilj oduvijek je biti prvi u Dalmaciji, i to i jesmo, uvjerljivo.

Imamo viziju, ljestvica je uvijek postavljena visoko, imamo tim stručnjaka i kreativaca i zato rezultat ne iznenađuje.

Za mene ova obljetnica znači da smo stekli iskustvo koje nam je neophodno za nove iskorake, ali isto tako da smo, kao i svi 25-godišnjaci, ambiciozni i puni planova. Temeljimo ih na dobro savladanom gradivu i stepenicama koje smo dosad prešli. Vjerujem da smo itekako spremni za budućnost i sve što ona nosi.

Ova godina je baš specifična po promjenama i prilagođavanju. Kako se radio nosi s promjenama?

Na brze promjene odgovaramo brzim prilagodbama. Uspješno i zapravo stalno širimo potencijalnu bazu slušatelja. Etimološki gledano, radio je kao pojam prerastao sam sebe jer je odavno već multimedijalan, što smo mi na vrijeme shvatili. Sluša nas se preko interneta, krenuli smo među prvima s eksperimentalnim digitalnim emitiranjem, a vidimo da u Europskoj uniji uskoro kreće i obveza ugradnje digitalnog radija u sve nove automobile. Uvijek pokušavamo biti korak ispred.

Društvene mreže smo iskoristili za jaču interakciju sa slušateljima, stekli neke nove vještine kako bi odgovorili na digitalne izazove i sada smo zapravo svugdje. Za našeg slušatelja to znači da smo s njim dok uz radio pije kavu i prati naše objave na društvenim mrežama, s njim smo u automobilu ili na brodu analogno ili digitalno, a vjerujemo i da smo sjajna kulisa dok radi. Ako mu promakne nešto bitno ili zanimljivo tijekom dana, sve može provjeriti na našem portalu. Kad putuje može nas, kako se kaže, staviti u džep i slušati preko aplikacije u cijelom svijetu.

Iako je ova godina bila izuzetno specifična, mi smo promjene koje su se dogodile vješto prigrlili i iskoristili. Na neki način smo se još više približili slušateljima. Sigurnost koju osjećaju uz nas, brzina odgovora u stresnim situacijama, emocija u riječi i glazbi je ono što ih stalno drži uz nas. Posebno je taj osjećaj pripadnosti izražen i specifičan za Dalmaciju.

Čula sam da najviše volite govoriti o konkretnim brojkama, što i ne čudi s obzirom na to da ste predavač na splitskom PMF-u. Što brojevi pokazuju, kako radio stoji danas?

Kad govorimo o slušanosti Radio Dalmacije, mi stojimo sjajno. Ako promatrate našu publiku, mi uopće na starimo. Već godinama smo uvjerljivo prvi u Dalmaciji, a posebno me raduje podatak da smo osvojili mlade. Na tjednoj bazi više od 40 % ispitanika starosti od 18 do 35 godina bira Radio Dalmaciju. Tjedni doseg u Hrvatskoj je blizu 85 posto, a slične brojke su i na razini Europske unije, odnosno SAD-a. Najnoviji podaci Ipsosa pokazuju da su brojke u Hrvatskoj čak i veće, do 90 % ako gledamo kategoriju od 18 do 49 godina. Riječ je o golemom dosegu radija i brojna istraživanja posljednjih godina pokazuju da ta čvrsta veza između slušatelja i radija ne slabi. Meni je to i logično jer većina nas ne može zamisliti dan bez radija.

Koliko su oglašivači okrenuti radiju kao kanalu promocije?

Zadovoljan sam što klijenti i marketinške agencije sve više prepoznaju veliki oglašivački potencijal radija. Posebno je to izraženo u ovo neizvjesno vrijeme. Radio je prepoznat kao uspješan kanal slanja poruka ciljanim skupinama.

Iza nas su brojne uspješne promocije, sponzorstva, tisuće i tisuće zadovoljnih klijenata, a s mnogima od njih surađujemo kontinuirano godinama. Koja je formula uspjeha?

Mi smo tu radi naših slušatelja. Slušatelji to prepoznaju, kao i oglašivači. Naravno, važno je pripomenuti kako imamo i jak marketinški tim koji se posvećuje svakom klijentu posebno.

Koliko vam je situacija s koronom pomrsila planove?

Kako svima, tako i nama. Neke smo projekte morali odgoditi, ali zato smo osmislili nove kreativne koncepte i reakcije slušatelja su odlične. Kao što sam rekao, bitno je brzo se prilagoditi.

Treba reći i da smo mi ovu situaciji s koronom dočekali spremni jer su iza nas uspješne poslovne godine, a i ovu 2020., unatoč brojnim izazovima, uspješno privodimo kraju.

Kakvi su planovi za dalje?

Imamo ozbiljne planove za iduću godinu, pod pretpostavkom da će se riješiti situacija s epidemijom, odnosno, u najgoru ruku ćemo prilagoditi planove situaciji i mjerama. Ipak, nadamo se normalizaciji stanja i realizaciji već planiranih, a odgođenih off-air projekata. Radio uvijek treba biti među svojim slušateljima. U tom pravcu ćemo se sve više razvijati.

New Report

Close