“Moja odjeća je za poduzetne žene, potiče im eleganciju”

Autor: Lucija Špiljak , 16. veljača 2020. u 09:55
Petra Grobensky i sama se bavila modelingom/Sanjin StrukiĆ/PIXSELL

Koprivničanka Petra Grobensky suvlasnica je modnog brenda Belle Époque u Danskoj, ima proizvode od organskog pamuka, a planira trgovinu otvoriti i u Hrvatskoj.

Početkom 2018. godine modna dizajnerica Petra Grobensky, Hrvatica s danskom adresom, odlučila je svoje ideje pretočiti na papir, a nakon predanog truda i rada ova 27-godišnjakinja danas je ponosna suvlasnica novog modnog brenda Belle Époque, sa sjedištem u Aalborgu.

Naziv brenda veže se uz pojam ‘belle epoque’ koji je u 19. i 20. stoljeću oslikavao pozitivne društvene promjene, čemu teži i naša sugovornica. “Prva kolekcija brenda namijenjena je ženama u pokretu, poduzetnicama, ženama koje se žele osjećati ugodno, lijepo i na elegantan način žele istaknuti svoj stil i izgled”, kaže mlada dizajnerica koja je posao pokrenula u suradnji s kolegicom Camillom Poulsen, suvlasnicom jednog od najpoznatijih danskih klubova u kojem je Petra dugo radila kao studentica.

Brend u ponudi ima setove odijela – hlače i sako, koktel haljine, majice, topiće, kapute, suknje i jakne. Dostava unutar Hrvatske je besplatna, kao i povrat u slučaju zamjene. S obzirom na to da joj je važna unikatnost, rade samo 100 komada po proizvodu, a radi održivosti koriste organski pamuk.

“Za sljedeću smo kolekciju već dogovorili s proizvođačima da ćemo ponuditi kupaće kostime koji su u potpunosti napravljeni od reciklirane plastike iz oceana. Jedinstvenost, održivost i briga o životinjama su naše vodilje. Kroz zajednička putovanja i razgovore Camilla i ja smo zaključile da ženama želimo ponuditi kvalitetnu odjeću koja je cjenovno pristupačna. Oduvijek me motivirala ljubav prema onome što radim i zato me nije bilo strah zakoračiti u poduzetništvo”, kaže Petra.

Uvijek s bilježnicom
Premda su zasad kreacije brenda Belle Époque dostupne putem weba, Facebooka i Instagrama, uz YouTube kanal koji će uskoro pokrenuti, ako će posao u bližoj budućnosti ići pozitivnom putanjom, postoji opcija otvaranja fizičkih trgovina, od kojih bi jedna bila i u Hrvatskoj u koju Petra, kaže, svakako želi investirati.

Stoga se i fokusiraju primarno na dansko i hrvatsko tržište, iako su svi komadi dostupni za europsko tržište. Što se ulaska u vlastiti biznis tiče, Petra i Camilla uložile su vlastiti novac u projekt, a pritom je Petri Grobensky pomoglo to što Camilla već vodi jednu tvrtku sa suprugom pa ima iskustvo iza sebe. Petra otkriva da je inspiriraju žene prošlosti, sadašnjosti i one koje je okružuju, zbog čega su i imena odjevnih predmeta nazvali po starijim hollywoodskim glumicama, ali i figurativnim likovima iz serija.

“Uvijek kraj sebe imam bilježnicu u koju crtam kad me nešto inspirira. Ako vidim neki komad odjeće ili rez, nacrtam ga kako bih ga kasnije možda uvrstila u neki dizajn”, navodi. Odrasla je u Koprivnici u obitelji fotografa pa joj kamere nikad nisu bile strane, a s devet godina odlučila se, uz ostale aktivnosti, okušati i u modelingu, u modnoj agenciji pa je tako deset godina bila catwalk model za dječju odjeću brenda Angels. Otkrila nam je pritom da modna industrija, koja je oduvijek slovila kao često oštra prema manekenkama i manekenima, takva bila i s još mlađima.

“Jednom mi je prilikom, kao desetogodišnjakinji, trener rekao da bih trebala početi s vježbama za bokove tvrdeći da sam već tada imala bokove poput odraslih modela u Italiji”, ispričala nam je Petra koja je ipak zahvalna i na lijepim trenucima s početka bavljenja modelingom. Zato danas njezinu kolekciju ne nose agencijski modeli već, kako kaže, “stvarne žene” koje nisu profesionalne manekenke, poput nogometašica i njezinih kolegica s posla, kao i pozitivnih žena koje grade vlastite karijere.

Sanja o Parizu, Milanu i New Yorku
Značajniju promjenu okoline prvi put je doživjela sa 16 godina kada se iz Koprivnice preselila u Pulu koja ju je oduševila punk scenom.

“Zapela mi je tada za oko punk moda. S obzirom na to da takva odjeća i kod nas i u inozemstvu nije bila dostupna kao danas, a ni povoljna, odlučila sam iz različitih komada odjeće stvoriti vlastite kreacije. Tako bih sama crtala, šivala i isprobavala različite materijale, a neke kreacije moja majka čuva i danas. Željela sam imati nešto unikatno, ali nosivo i udobno pa bih rekla da je ta želja vodila i osnivanju vlastitog brenda”, priča nam Petra.

Premda je na početku studentskog života izabrala studij komparativne književnosti, počela se baviti montiranjem, snimanjem i režiranjem dokumentarnih i eksperimentalnih filmova, od kojih su neki bili i nagrađeni. Tada je shvatila da teži kreativnosti i da je dobra u stvaranju unatoč ljubavi prema književnosti.

“U tom prijelaznom razdoblju prijatelj mi je spomenuo besplatan studij grafičkog dizajna u Danskoj i potpore za studente. Studij kombinira grafički dizajn i uči studente kako u daljnjoj karijeri razgovarati s klijentima, dobiti posao i naplatiti proizvod, uz psihologiju iza dizajna te rad na računalu i u različitim programima. Nisam dugo dvojila oko odluke o preseljenju”, kaže modna dizajnerica.

Otkrila nam je i da su u Danskoj porezi visoki, no zdravstvo je besplatno, a studentima se daju potpore za stanove. “Radila sam nekoliko studentskih poslova, a u Danskoj za 12 sati rada tjedno, što je minimalno, dobivaš potporu i od države uz dobivenu plaću”, navodi Petra Grobensky. Što se tiče brenda Belle Époque, ideja je da svakih pet godina predstave ekskluzivnu kolekciju, a nada se da će dobiti priliku proizvode dovesti i do Pariza, Milana i New Yorka.

Komentirajte prvi

New Report

Close