Luksuzna svjetska vina i destilati oduševili domaću publiku

Autor: Marta Duić , 16. veljača 2020. u 18:13
Foto: Press

Tijekom cijelog dana organizirane su majstorske radionice koje su vodila najveća imena vinske scene.

U zagrebačkom hotelu Hilton Garden Inn u subotu su se okupila najveća svjetska imena vinske scene na Acrobat Portfolio Tastingu. Ovogodišnje prvo izdanje tastinga koje organizira tvrtka Acrobat D&M, glavni hrvatski uvoznik vina iz kategorije fine wines okupilo je 60-ak izlagača, točnije vlasnika i predstavnika najznačajnijih svjetskih vinskih kuća koji su posjetiteljima ponudili luksuzna vina, šampanjce i destilate.
˝Glavna tržišta naših vina su SAD, Njemačka, Švicarska, Japan, Kanada i Rusija, a u posljednje vrijeme sve više i skandinavske zemlje˝, otkrila je Gaia Gaja u razgovoru za Poslovni dnevnik. Kako kaže, ta poznata talijanska vinarija vinograde ima na različitim pozicijama, a najpopularnija vina dolaze im iz predjela Toskane i Pijemonta.

Na štandu Bibi Graetz, također talijanske vinarije posebno se diče vinima iz vinograda starog više od 80 godina kojima pridaju posebnu pažnju u čitavom putu od vinograda do odležavanja u podrumu. Filozofiju da samo najkvalitetnije bobice grožđa dospiju do boce njeguje i vinarija Dal Forno Romano.Grožđe točnije bobice za njihovo vino Valpolicela Superiore prvo tri do četiri mjeseca suše na zraku/vjetru, a kasnije vino odležava i do deset mjeseci u barriqueu.

˝Priča ove vinarije se još od 1800-ih temelji na ljubavi, i naša obitelj je tu tradiciju samo nastavila. Posebno smo ponosni što naše vino vole i u svijetu i u Italiji, što je nama ključno. Čak 45 posto naše proizvodnje prodamo upravo u Italiji, a od ostalih naših tržišta mogu istaknuti SAD, Njemačku i Norvešku˝, kaže Valentina Abbona iz vinarije Marchesi di Barolo.

Zbog velike potražnje za njihovim vinima na američkom tržištu vinarija Château Cheval Noir čak je osmislila vino Chateau Picard koje je postalo hit ne samo u SAD-u već i na ostalim izvoznim tržištima. Među šezdesetak svjetskih izlagača štand su imale i domaće vinarije Meneghetti i Galić.

Osim ginova, craft koktela, votke, sakea i ostalih destilata, mjesto na tastingu imali su i maslinova ulja Castillo de canena čija tradicija seže u davnu 1780.godinu, Papa Fuego i njihova spicy tomato pića te španjolski proizvođač pršuta od crne svinje Cinco Jotas.

Španjolski gin Gin Mare, kako nam je objasnio barmen Marino Karinja specifičan je zbog herbalnih nota i mediteranskog bilja, točnije ružmarina, timijana i kombinacije španjolskih maslina. ˝Cilj nam je povezati koktele i gastronomiju. Restorani ne mogu više biti bazirani samo na vinu, a kroz razne aperitive i digestive mi imamo slobodu, možemo se igrati i kreirati razna pića. Krajnji nam je cilj razviti specijalne koktele koji će pratiti menije u restoranu, povezivati gastronomiju i piće, a ta kampanja nam je tek krenula. Craft kokteli se sve više šire, no nužno je pojednostaviti serviranje i ne kompromitirati hranu koju piće prati˝, pojašnjava Karinja.

Tijekom cijelog dana organizirane su majstorske radionice koje su vodila već spomenuta najveća imena vinske scene, primjerice Roberto Voerzio, jedan od najznačajnijih svjetskih proizvođača barola, kćer velikog Angela Gaje, Gaia Gaja, predstavnici jednog od najboljih proizvođača amaronea, talijanskog Dal Forno Romana, francuska institucija bijelog burgundca Olivier Laflaive, te jedan od najutjecajnijih vinara na svijetu Frescobaldi.

˝Oduvijek sam sanjao u Zagrebu organizirati profesionalno vinsko događanje kakva se događaju u metropolama diljem svijeta svake godine, te tako Zagreb i Hrvatsku vinski i gastronomski približiti Europi. Mi smo perspektivno tržište za internacionalnu vinsku scenu, zahvaljujući turizmu. Koliko je ovaj događaj značajan za grad Zagreb i Hrvatsku, potvrđuje činjenica da ga je podržala i Turistička zajednica grada Zagreba. Želja mi je educirati ljude, približiti im skupa i većini često nedostižna vina, da ih ipak probaju, i tako lakše i sigurnije predstavljaju sve kvalitetnijim gostima koji dolaze u Hrvatsku”, objašnjava Dino Kušen, vlasnik Acrobata te napominje kako je ovo vinsko poslovno događanje idealno za sve one koji rade u turizmu i ugostiteljstvu, jer osim kušanja, nudi priliku i za dodatno obrazovanje na ovome području.

Komentirajte prvi

New Report

Close