‘Kupujmo balkansko’ – akcija za njemački šoping po regiji

Autor: Darko Bičak , 03. studeni 2015. u 22:01
Njemačka je fokus prebacila na zemlje Zapadnog Balkana koje želi gospodarski ojačati te na taj način povećati i njihovu političku stabilnost/FOTOLIA

U sklopu ovog programa je do sada njemačkim tvrtkama došlo 170 upita iz Hrvatske, Srbije te Bosne i Hercegovine.

Njemačkoj je Balkan oduvijek bio važno geopolitičko i gospodarsko područje, a ovih dana je u Berlinu pokrenuta nova inicijativa koja bi mogla pomoći malim i srednjim poduzetnicima u Hrvatskoj i regiji. 

Pomoć regiji
Naime, kako piše Deutsche Welle (DW), u Berlinu je pokrenut program Einkaufsinitiative Balkan (Inicijativa za nabavu robe s Balkana) za koju su interes pokazali brojni njemački gospodarstvenici. Inicijativa je pokrenuta kao rezultat prošlogodišnje Konferencije o Zapadnom Balkanu u Berlinu, a njezini inicijatori su njemačko udruženje logističara i tvrtki za nabavku BME, Njemačka gospodarska i trgovačka komora DIHK te vlada u Berlinu. Cilj inicijative je da se direktno spoje proizvođači iz regije Zapadnog Balkana s potencijalnim kupcima, odnosno poduzećima iz Njemačke. Proteklog lipnja je tako u Münchenu održana i posebna konferencija na kojoj je BME organizirao više od 400 direktnih razgovora "u četiri oka" između potencijalnih partnera.

Na odvojenim sastancima se skoro 100 izabranih tvrtki s područja Zapadnog Balkana predstavilo ispred 22 potencijalna partnera iz Njemačke. DW navodi da su proteklih nekoliko mjeseci te tvrtke iz BiH, Srbije i Hrvatske dobile 170 konkretnih upita njemačkih kupaca. "Nakon izvjesnog perioda i analize možemo reći da je inicijativa veliki uspjeh. Tvrtke s Balkana koje su se pojavile na konferenciji bile su odlično pripremljene, neki njihovi predstavnici su govorili njemački i naši gospodarstvenici su bili ugodno iznenađeni.

Posebno dobar dojam su ostavili predstavnici iz jedne države na koju nitko ozbiljno nije računao – riječ je o BiH. Ova država ima veći potencijal nego što je itko očekivao", kaže za DW Olaf Holzgrefe iz udruženja BME koji naglašava da su već sklopljeni poslovi u iznosu od više stotina tisuća eura.  Holzgrefe ističe da potencijal postoji u segmentima gdje je potrebno odraditi neku tehničku obradu materijala, prvenstveno u metaloprerađivačkoj industriji. Autoindustrija Njemačke je, naravno, veliki potencijalni kupac, ali u ovom trenutku postoje realniji ciljevi. Među onima koji su pronašli puteve suradnje je i tvrtka Masterwerk iz Münchena, čiji je vlasnik Muamer Babajić. 

Prijenos znanja
Ona se bavi konstrukcijom i izradom dijelova za automobilsku i strojarsku industriju kao i robotikom, a nakon konferencije u Münchenu je već sklopio nekoliko poslova s tvrtkama iz regije. Babajić tvrdi da su mogućnosti privrednika iz regije, odnosno iz BiH, mnogo veće nego što to oni misle. Granice ne postoje kada je u pitanju kupovina opreme, proizvodnja i transfer znanja. Babajić upozorava da se ne smije investirati isključivo u strojeve. Jako je bitno da se transferira know-how, znanje. 

Komentirajte prvi

New Report

Close